قابل توجه طرفداران نجوم؛

آخرین جزئیات از پدیده ماه گرفتگی امشب در آسمان ایران

کارشناس نجوم به بیان توضیحاتی درمورد ماه گرفتگی امشب در آسمان ایران پرداخت.

آخرین جزئیات از پدیده ماه گرفتگی امشب در آسمان ایرانسعید جعفری کارشناس نجوم در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درمورد ماه گرفتگی که تا دقایقی دیگر در کشور مشاهده خواهد شد, عنوان کرد: امروز این پدیده ساعت ۱۷ و ۲۹دقیقه ماه از شمال شرق طلوع می‌کند و افراد با ایستادن روی بلندی می‌توانند تا ساعت ۱۸ این پدیده را مشاهده کنند.

وی ادامه داد:  ماه گرفتگی تا ۱۸:۳۷ دقیقه ادامه می یابد و این پدیده (حالت ابر ماه) نام دارد که اندازه ماه در این حالت ۱۳درصد بزرگتر و ۳۰درصد درخشان تر خواهد شد.

این کارشناس نجوم تصریح کرد: ماه گرفتگی امشب در نزدیکترین فاصله از زمین و در مسافت ۳۵۹هزار کیلومتری رخ می‌دهد البته خسوف و کسوف بعدی در مردادماه خواهد بود که کسوف فقط در ایران مشاهده خواهد شد.

جعفری به برخی دیگر از پدیده‌های کسوف و خسوف هم اشاره کرد و گفت: 5 مرداد ۱۳۹۷ماه گرفتگی کامل، قابل رویت از آمریکای جنوبی، اروپا، آفریقا، آسیا و استرالیا و ۲۵ تیر ۱۳۹۸ ماه گرفتگی جزئی، قابل رویت از آمریکای جنوبی، اروپا، آفریقا، آسیا و استرالیا است.

گفتنی است؛ این ماه گرفتگی در مناطق شرقی و مرکزی ایران، به صورت کلی قابل رویت است، ولی در مناطق غربی فقط به صورت جزئی دیده می‌شود همچنین در آسیا، استرالیا، شرق و بخشی از شمال اروپا، آمریکای شمالی و بخش کوچکی از شرق آفریقا مشاهده خواهد شد.

انتهای پیام/

پدیده ابرماه را در آسمان ایران مشاهده کنید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید
۲۳:۴۶ ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
خوب بود نماز آیات رو متذکر میشدید
آخرین اخبار