گزارش/

تغییر مسیر باقیمانده‌های داعش به سمت اروپا

امروز داعش پس از شکست در منطقه غرب آسیا، در خاک کشور‌های حامی خود دست به اقدامات تروریستی می‌زند.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حدود 7 سال پیش بود که زنگ خطر توطئه‌ای غربی - عبری - عربی در غرب آسیا و به خصوص خاک سوریه به صدا در آمد؛ سوریه‌ای که بعنوان عضوی از محور مقاومت در خط مقدم مبارزه با اشغالگران قدس قرار داشت.

گروهک‌های تکفیری تروریستی یکی پس از دیگری و با حمایت غرب در این کشور قد کشیدند که بارزترین آنها داعش بود؛ گروهک تروریستی که به هیچ صراطی مستقیم نبود و با سرعت عجیبی در سوریه و عراق پیشرفت می‌کرد. در آن روزها رقه، دیرالزور، تدمر، کرکوک، موصل و دیالی یکی پس از دیگری به اشغال داعش در آمد.

تیتر

اما این پایان کار نبود، سرانجام جبهه مقاومت به یاری یاران خود شتافت و داعش و سایر تروریست‌ها را به عقب راند. داعشی که با سرعت پیشرفت می‌کرد، با همان سرعت مناطق اشغال شده را از دست داد و در سراشیبی سقوط افتاد.

آزادسازی بوکمال بعنوان آخرین محل تجمع کفتارهای داعش به معنای پایان کار داعش است، اما باید فعالیت‌های تروریستی باقیمانده‌های تکفیری‌ها که احتمال فعالیت مجدد بسیار دارند را زیر نظر گرفت، شواهد نشان می‌دهد که کشور‌های اروپایی شاید مقصد بعدی این گروهک تکفیری صهیونیستی باشند.

 داعش یک گروهک تروریستی مسلح با اندیشه‌های وهابیت بود که در سال‌های جنگ عراق در سال ۲۰۰۴ و توسط ابومصعب الزرقاوی تاسیس شد. این گروهک در سال ۲۰۰۶ خود را به حمایت از القاعده ملزم کرد و به سازمان فراگیری برای گروه‌های تروریستى تحت عنوان حکومت اسلامی عراق تبدیل شد.

طولی نکشید که پای این گروهک تروریستی به سوریه باز شد و رفته رفته آثار وجودی آنها به اروپا و آفریقا کشیده شد، گروهکی که به مثابه دیگر گروه‌های تروریستی فعالیت خود را با چراغ سبز آمریکا و اسرائیل و حمایت‌های مالی کشور‌های اروپایی و عربستان آغاز کرده بود.

"تحقیقات گروه تسلیحات جنگی (CAR)" نشان می‌دهد که تسلیحاتی که بسیار خطرناک بودند، بیشتر مواقع به دست گروه‌های تروریستی می‌افتادند و در تحقیقات ۲۰۰ صفحه‌ای آمده است که بیش از ۳۰ درصد از تسلیحاتی که داعش در عراق و سوریه در اختیار دارد، ساخت کارخانه‌های بلغارستان، رومانی، مجارستان و آلمان هستند.

گفتنی است که در این گزارش به این نکته مهم اشاره شده است که عربستان و ایالات متحده آمریکا بخش اعظمی از تسلیحات نظامی که به داعش ارسال می‌کردند را از اروپای شرقی خریداری کرده بودند، البته به غیر از سلاح های  بسیار پیشرفته آمریکایی که با چتر نجات و از آسمان به دست آنها می‌رسید!

تیتر

انجام عملیات انتحاری در خاک کشور‌های حامی

این گروهک که با هدف برهم زدن امنیت غرب آسیا و از بین بردن حکومت های قانونی عراق و سوریه و شاید تجزیه آنها تشکیل شده بود، چند سالی تمام تلاش خود را در راستای نابودی آرامش این منطقه به کار بست، اما پس از گذشت چند سال توطئه‌ها و شیطنت‌های آنان جواب نداد و شکست خوردند. اما نکته جالب ماجرا آنجاست که امروز داعش در خاک کشور‌های حامی خود دست به ترقه‌بازی می زند.

عربستان

با نیم نگاهی به کارنامه عملیات این گروهک تروریستی در مناطق مختلف به راحتی می‌توان دریافت که این گروهک تروریستی حتی به حامی خود نیز رحم نکرده است. یکی از این موارد عملیات انتحاری این گروهک در جده و درست در نزدیکی کنسولگری ایالات متحده آمریکا بود.

به گفته خبرگزاری رسمی عربستان نیرو‌های پلیس به فردی که در نزدیکی این کنسولگری بود، مظنون شده و به محض نزدیکی به آن، ناگهان شخص مورد نظر با کشیدن ضامن، کمربند انفجاری خود را منفجر می‌کند و این عملیات ناکام باقی می‌ماند.

عملیات انتحاری داعش برای حمله به وزارت دفاع عربستان در ریاض و حمله به مدینه منوره نیز نمونه دیگری از عملیات این گروهک تکفیری علیه رژیم آل سعود است، رژیمی که شاید تا پیش از این از هیچ گونه حمایت مالی از دولت خود خوانده داعش دریغ نکرده، بعد از گذشت چند سال توسط گروه دست نشانده خود مورد تعرض قرار گرفت.

ترکیه

۱۸ عملیات انتحاری در طول یک سال گذشته در شهر‌های مختلف ترکیه اتفاق افتاده است. در جریان این عملیات‌ها ۴۰۰ نفر کشته و دو هزار نفر زخمی شدند. داعش مسئولیت این عملیات‌های انتحاری که به وسیله خودرو‌های بمب گذاری شده انجام شده است را بر عهده گرفت.

تغییر مسیر باقیمانده‌های داعش به سمت اروپا

ترکیه از اصلی‌ترین حامیان داعش بود که اگر در زمان جنگ سوریه مرزهای خود را می‌بست و اجازه ورود تروریست‌ها به این کشور را نمی‌داد، شاید داعش امروز مثل عراق در خاک سوریه نیز از بین رفته بود. حال ترکیه پس از گذشت 7 سال به فکر مبارزه با تروریسم افتاده، و به همین دلیل واهی شمال سوریه را مورد تاخت‌وتاز خود قرار داده است.

فرانسه

عملیات انتحاری در سه نقطه پاریس در ۱۳ نوامبر ۲۰۱۵ میلادی به وقوع پیوست. این عملیات‌های انتحاری که توسط نه عضو داعشی انجام شده بود به کشته شدن ۱۳۰ نفر و زخمی شدن ۳۶۸ نفر منجر شد. مهم‌ترین آنها انفجار انتحاری در نزدیکی استادیوم محل برگزاری دیدار دوستانه فوتبال بین آلمان و فرانسه و دردناک‌ترین این عملیات ها زیر گرفتن مردم با کامیون در شهر نیس بود.

پایان کابوس داعش

بوکمال (واقع در استان دیرالزور) آخرین پایگاه داعش در سوریه بود که با همت نیرو‌های مقاومت  و با حمایت نیروی هوایی روسیه و فرماندهی سردار سرلشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی در نوامبر ۲۰۱۷ آزاد شد. بوکمال از سال ۲۰۱۴ به اشتغال کامل دولت خود خوانده داعش درآمده بود، اما سرانجام وعده صادق محقق شد.

در دو سال گذشته شکست‌های متعددی را برای دولت خود خوانده داعش شاهد بودیم، همان گونه که داعش با حمایت آمریکا و عربستان با سرعت، نقاط زیادی از خاک عراق و سوریه را به اشغال خود  در آورد، در  20ماه گذشته با همت مثال‌زدنی جبهه مقاومت، آنها همه سرزمین‌های تحت اشغال خود را از دست دادند و آزادسازی بوکمال به نوعی به معنای توقف فعالیت این گروه و آخرین تیر به لاشه آنها بود، اما به احتمال زیاد باقیمانده‌های این گروه مجددا فعالیت خود را در بخش‌های دیگری آغاز کرده و به ترقه‌بازی خود ادامه دهند.

هادی سیدافقهی کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: داعش در هر منطقه‌ای که از عراق و سوریه شکست می‌خورد به بوکمال پناه می‌برد. داعش در مناطق دیگر مقاومت چندانی از خود در مقابل پیشروی ارتش سوریه نشان نداد، اما در شهر بوکمال مقاومت بسیاری در مقابل آنها کرد، چرا که حضور احتمالی ابوبکر البغدادی در بوکمال به عنوان آخرین پایگاه داعش بر اهمیت آن می‌افزود.

کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه حمد بن جاسم وزیر خارجه قطر طی یک مصاحبه تلویزیونی از صرف ۱۳۲ میلیارد دلار برای سرنگونی بشار اسد خبر داد و آن را بی نتیجه دانست، گفت: سازمان‌های جهانی همواره بر حمایت از داعش تلاش می‌کنند و آمریکا و عربستان نیز درپی جابه جایی رهبران و فرماندهان داعش به مناطق و کشور‌های دیگر هستند.

سیدافقهی با برشمردن حالت‌های مختلف داعش پس از شکست آخرین پایگاه آنان در سوریه بیان کرد: در حالت نخست رهبران داعش توسط آمریکا، اسرائیل و عربستان به کشور‌های دیگر انتقال می‌یابند و در حالت دوم رهبران و فرماندهان میدانی این گروه تروریستی عملیات‌های امنیتی انجام داده و از صف‌بندی‌های مستقیم پرهیز خواهند کرد؛ اما در حالت سوم داعش در لباس دیگری ظاهر خواهد شد و در حالت آخر نیز تروریست‌های داعش وارد جنگ نرم شده و اختلافات قومی و مذهبی را بیش از پیش تشدید خواهند کرد.

تغییر مسیر باقیمانده‌های داعش به سمت اروپا

حامیان داعش، امروز به اهداف حملات تروریست‌ها تبدیل شدند

براساس آمار‌ها و گزارش‌های موجود در می‌یابیم که بلژیک، فرانسه و آلمان در گروه کشور‌هایی قرار داشتند که جمع کثیری از مردم آن به گروهک تکفیری داعش ملحق شده بودند، اما اکنون هر لحظه این امکان وجود دارد که این کشور‌ها در معرض تهدید‌ها و عملیات تروریستی آن قرار بگیرند.

پس از پایان یافتن حضور داعش در بوکمال، عناصر این گروهک تکفیری متواری شدند و چند ماهی می‌شود که بسیاری از عناصر داعش از کشور‌های اروپایی امروز به کشورهایشان بازگشته اند که جمع کثیری از آن‌ها به محض ورود به فرودگاه دستگیر شده، اما عده‌ای قادر به فرار از وضع موجود شدند که همین موضوع می‌تواند خطرناک باشد.

با توجه به عملیات انتحاری باقیمانده‌های داعش می‌توان دریافت که تکفیری‌ها نشان دادند که به کشور‌های حامی خود نیز رحم نمی‌کنند و اروپا که زمانی یکی از بزرگترین حامیان این گروهک تروریستی بود، حالا باید منتظر عملیات گروه‌های دست پرورده خود علیه خودش باشد.

تغییر مسیر باقیمانده‌های داعش به سمت اروپا

شاید اروپا، آمریکا و برخی مرتجعین عرب فکر نمی‌کردند که دولت‌های قانونی بشار اسد و عراق بتوانند داعش را تار و مار کنند. سوریه و عراق با کمک جبهه مقاومت توانستند توطئه تکفیری وهابی را خفه کنند تا بیش از این مسئله اصلی مسلمانان یعنی نابودی اسرائیل به حاشیه نرود. آمریکایی‌ها در این 7 سال هر چه کردند نتوانستند بر امنیت اسرائیل بیفزایند و بر طبل تو خالی کوفتند.

اکنون رژیم صهیونیستی در متزلزل‌ترین حالت خود قرار دارد، نارضایتی‌های شدید داخلی که فساد نخست‌وزیر ایجاد کرده، انتفاضه جدید مردم فلسطین که حاصل تصمیم احمقانه یک تاجر کارنابلد مبنی بر انتقال پایتخت به قدس بود و نفس‌های محور مقاومت که پشت مرزهای سرزمین‌های اشغالی قابل حس کردن است.

امروز قطع به یقین مقام‌های رژیم جعلی صهیونیستی خطر را حس کرده‌اند و به همین دلیل نیروهای ارتش آمریکا در مرزهای سرزمین‌های اشغالی مستقر شده و دیوارکشی با مرزهای لبنان سرعت گرفته است.به هر حال هر سلامی یک خداحافظی در پی دارد، همانطور که داعش به زباله دان تاریخ فرستاده شد، اصلی ترین حامی آنها یعنی اسرائیل نیز به زودی به آنها خواهد پیوست، زیرا این وعده خداست.

انتهای پیام/

برچسب ها: داعش ، اروپا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
بهتر اونجا هم نابود کنن به یاری خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۰ ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
برگشتن به زادگاهشون دیگه
Iran (Islamic Republic of)
اناری
۲۳:۴۵ ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
(چاه مکن بهر کسی...اول خودت دوم کسی)این داعش ماریه که اروپا برای آستین اسلام پرورش داد حالا این مار داره به آستین خود اروپاییها بر میگرده!کار خداست دیگه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۰ ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
انشالله ریشه داعش از روی زمین خشکانده بشه .مرگ بر داعش
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۱:۵۳ ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
مرگ بر داعش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
مرگبر امریکا و اسراییل وداعش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
مرگگگگگگگگگگگگگ بر داعش
Iran (Islamic Republic of)
آسمان
۱۵:۳۱ ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
انشاالله شر غربيها بخودشان برگردد خدايا بمن آنقدر عمر بده كه بزودي نابودي و خفت امريكا واسرائيل را ببينم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۳۸ ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
خدایا زودتر این اسراعیل و امریکا و ال سعود را ریشه کن کن
امین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
انشالا که خون شهیدان و بی گناهانی که به دست سگهای وهابی به زمین ریخته شد گریبان گیر ال سعود و صهیونیستهای کثیف باشه
آخرین اخبار