معاون جهاد کشاورزی اصفهان مطرح کرد:

رتبه اول کشوری اصفهان در تولید گوشت بوقلمون

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: این استان در تولیدگوشت بوقلمون رتبه اول کشور را دارد و مازاد مصرف استان به دیگر استان‌ها صادر می‌شود.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  امیرحسین افیونی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با وجودخشکسالی‌ در بیشتر مناطق استان، نه تنها تولیدات دام و طیور کاهش نیافته بلکه در سال‌های اخیر فرآورده‌های مختلف به صورت منطقی رشد پیدا کرده است.

وی با اشاره به تولید شیر افزود: در استان اصفهان یک میلیون و 250 هزار تن شیر خام تولید می‌شود که از این میزان حدود 500 هزار تن مازاد مصرف استان بوده و به دیگر استان‌ها صادر می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان ادامه داد: در خصوص تولیدات گوشت مرغ جایگاه دوم و گوشت بوقلمون رتبه اول کشور را داریم و این امکان را به ما می‌دهد تا مازاد مصرف استان را صادر کنیم.

وی تصریح کرد: نگاه ما این نیست که به هر قیمت در راه توسعه کمی گام بر داریم بلکه کیفیت و افزایش بهره روی را به عنوان یک رویکرد دنبال می‌کنیم.

افیونی با اشاره به شیوع بیماری آنفلوآنزا گفت: این بیماری در دنیا رایج است و در کشور هم 20 استان درگیر آنفلوآنزا هستند؛ با وجود این در اصفهان کنترل شده و جای نگرانی نیست.

وی با بیان این که به دلیل شیوع آنفلوآنزا 30 درصد از کل مرغ تخم‌گذار کشور معدوم شد، عنوان کرد: از ابتدای مهر ماه 21 میلیون قطعه پرنده در کشور معدوم شدند که از این میزان 900 هزار مربوط به اصفهان بود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با تاکید بر این که سال گذشته وضعیت بدتری داشتیم، تصریح کرد: وقتی بیماری در استان‌های دیگر بروز می‌کند حتی اگر اصفهان درگیر نشود باز هم متأثر خواهد بود و در صورت کمبود و افزایش قیمت در دیگر استان‌ها، افزایش قیمت در اصفهان هم طبیعی است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.