احداث سینماهای سیار برای شهرهای فاقد سینما

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از احداث سینماهای سیار در شهرهای بدون سینما خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،سیدناصر اسحاقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: سینماهای سیار برای شهرهای فاقد سینما ازجمله شهرستان‌های نیر و سرعین راه‌اندازی می‌شود.

وی اظهار داشت: طبق هماهنگی‌های صورت‌گرفته فیلمهای جشنواره بین‌المللی فجر همزمان با تهران در اردبیل نیز اکران می‌شود که افتتاحیه اکران فیلمها روز جمعه 13 بهمن ماه ساعت 18 خواهد بود و این فیلمها در سینما قدس اردبیل اکران می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: هر روز 5 اکران نیز قبل از ظهر برای دانش‌آموزان مدارس به‌صورت رایگان تدارک دیده شده که این کار به‌منظور آشنایی نسل جوان با هنر بوده چرا که متأسفانه سیستم مدارس ما از هنر دور است.

اسحاقی تصریح کرد: طبق پیش‌بینی‌های انجام‌شده استقبال از این جشنواره 4 برابر سال گذشته خواهد بود و 12 فیلم در این جشنواره اکران می‌شود که هر روز سه سئانس اکران خواهیم داشت و در جریان برگزاری اکران این فیلمها نیز فیلمهای کوتاهی که تولید خود استان است در ساعات مشخص در سینما قدس اکران می‌شود.

وی گفت: 5 فیلم کودک و نوجوان نیز در برنامه اکران خواهیم داشت و اکران این فیلمها در استان اردبیل موجب می‌شود که اهالی فرهنگ و هنر و فیلمسازان اردبیلی با قدرت و اشتیاق بیشتری در این مراسم حضور داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل اظهار کرد: خوشبختانه در حال‌حاضر وضعیت سینماهای استان اردبیل مطلوب بوده و نوسازی و بهسازی سینما حافظ اردبیل نیز در دستور کار است و در سال 97 شاهد افتتاح و بهره‌برداری از این مجموعه خواهیم بود که در اکثر شهرستانهای استان نیز سینما فعال است.

اسحاقی گفت: سینمای پل معلق مشگین‌شهر نیز آماده بهره‌برداری بوده و همزمان با فصل گردشگری اکران فیلم‌های پرطرفدار در این سینما آغاز می‌شود و یکی از برنامه‌های ما تدارک سینماهای سیار برای شهرهای فاقد سینما از جمله شهرستانهای نیر و سرعین است.

انتهای پیام/ح

سینمای پل معلق مشگین‌شهر آماده بهره‌برداری است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.