انتقاد استاندار گلستان

بی مهری وزارت جهاد کشاورزی به توتون کاران

استاندار گستان از ظرفیت تولید بیش از پنج هزار تن توتون در هر سال زراعی و ایجاد شغل برای ۷هزار نفر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛گفت: سید مناف هاشمی استاندار گلستان در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان که امروز برگزار شد، گفت: این استان ظرفیت تولید بیش از پنج هزار تن توتون در هر سال زراعی را دارد که صدور مجوز کشت 900 تن در سال و خرید این میزان محصول از سوی وزارت جهادکشاورزی، باعث حذف موقعیت های شغلی زیادی در بخش کشاورزی در این استان خواهد شد.

هاشمی افزود: توتون یکی از ظرفیت های مهم کشاورزی گلستان برای ایجاد مشاغل پایدار است که متأسفانه مورد بی مهری وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.

وی ادامه داد: پرداختن کامل به ظرفیت تولید توتون می تواند موجب ایجاد حدود۷ هزار شغل در بخش های گوناگون شود و بخش مهمی از دغدغه مرتبط با کمبود فرصت های شغلی پایدار را کاهش دهد.

هاشمی به وضعیت نامناسب خرید توتون در استان اشاره کردو گفت : ساماندهی نامناسب برای خرید محصول موجب می شود کشاورزان گلستان توتون تولیدی خود را با قیمت پایین تر به خریداران دسته چندم فروخته وبیشتردچارضررو زیان شوند.

سید مناف هاشمی استاندار گلستان بر لزوم توجه بیشتر بانک ها به پرداخت هر چه سریعتر تسهیلات بانکی برای اجرای طرح های اشتغال زا تاکید کرد و گفت: برخی بانک ها به مصوبات کارگروه اقتصاد مقاومتی گلستان کم توجه هستند و به همین دلیل روند پرداخت تسهیلات آنها کند و ناامیدکننده است.

هاشمی افزود: باید شرایط پرداخت وام در بانک های گلستان به گونه ای آسان شود که متقاضیان در کمتر از 15 روز بتوانند تسهیلات مورد نیاز خود را دریافت و فعالیت خود برای رونق بخشی به اقتصاد منطقه را آغاز کنند .
 
انتهای پیام /گ/ن
 
 

ظرفیت بالای تولید توتون در گلستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.