مجازات سنگین در انتظار حمل کنندگان سلاح سرد

دادیار شعبه دادستانی کرمانشاه از برخورد قاطع دستگاه قضایی استان با حاملین سلاح سرد خبر داد.

مجازات سنگین در انتظار حمل کنندگان سلاح سردبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛  امیر عزیزی  دادیار شعبه دادستانی کرمانشاه به اجرای قانون ممنوعیت حمل سلاح سرد در استان توسط دستگاه قضایی اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه حمل سلاح سرد شامل شمشیر، قداره، قمه و پنجه بوکس در بسیاری از موارد منتج به ارتکاب جرایم خشن از قبیل قتل، منازعه و ایراد ضرب و جرح می شود، قانونگذار با الحاق دو تبصره به ماده 617 قانون مجازات اسلامی، حمل سلاح سرد و همچنین واردات، تولید وعرضه این نوع از سلاح ها را جرم انگاری و مجازات سنگینی را برای مرتکب تعیین کرده است.

دادیار شعبه دادستانی کرمانشاه با بیان اینکه این قانون از ابتدای بهمن اجرایی شده،  بیان کرد: برای اطلاع عموم مردم از اجرای این قانون، اقدام به نصب بنرهایی در سطح شهر کرده‌ایم. همچنین به تمام مراجع انتظامی استان این موضوع ابلاغ شده تا وفق مقررات با مرتکبین برخورد کنند.

وی ادامه داد: تا پیش از تصویب دو تبصره این قانون در تاریخ 22 دی امسال توسط مجلس، تنها چنانچه فردی با سلاح سرد قدرت‌نمایی می‌کرد، تحت تعقیب قرار می‌گرفت و پس از دستگیری مجازات می شد.

عزیزی افزود: با عنایت به اینکه اجرای این قانون می‌تواند اقدامی پیشگیرانه جهت کاهش جرایم خشن باشد، دستگاه قضایی با قاطعیت با مرتکبان برخورد می‌کند.

به گفته این مسئول، بر اساس این قانون حاملین سلاح سرد به شش ماه حبس محکوم خواهند شد.

وی یادآورشد: طبق تبصره دوم این قانون، حمل سلاح سرد به خاطر مسائل شغلی و دفاع شخصی تنها با اخذ مجوز امکانپذیر است.

 

 

انتهای پیام/ز

 

برخورد قاطع دستگاه قضایی استان با حاملین سلاح سرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار