ارایه خدمات درمانی 7 هزار و 800 میلیارد ریال به مراکز درمانی و موسسات استان پرداخت شد

مدیر کل بیمه سلامت آذربایجان شرقی، با بیان اینکه سال گذشته در راستای طرح تحول سلامت و ارایه خدمات درمانی 7 هزار و 800 میلیارد ریال به مراکز درمانی و موسسات استان پرداخت شد.

پرداخت 7 هزار و 800 میلیارد ریال به بیمارستان ها و موسساتبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛وحید مجیدی ،در گفت و گو با خبرنگاران تعداد افراد تحت پوشش بیمه سلامت استان را 2 میلیون و 300 هزار نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد یک میلیون و 300 هزار نفر بیمه روستایی و شهرهای زیر20 هزار نفر، 600 هزار نفر بیمه سلامت همگانی، 270 هزار بیمه شده کارمندی و 70 هزار نفر سایر اقشار تحت پوشش بیمه سلامت هستند.


وی با بیان اینکه جمع کل هزینه‌های طرح سلامت پرداخت شده استان در سال‌ گذشته 7 هزار و 800 میلیارد ریال بود،خاطر نشان کرد: پیش‌بینی می‌شود که هزینه‌های طرح سلامت در سال‌جاری به 9 هزار میلیارد ریال برسد.


مجیدی از اختصاص 20 هزار میلیارد ریال اعتبار برای بیمه سلامت کل کشور طی فته گذشته خبر داد و گفت: سهم بیمه سلامت آذربایجان شرقی از این میزان 5 درصد معادل یکهزار و 100 میلیارد بود که به محض وصول به موسسات پرداخت شد.


مدیر کل بیمه سلامت آذربایجان شرقی اظهار کرد: براساس ماده 70 قانون برنامه ششم و قانون بودجه سال 1396 هربیمه شده‌ای که از دولت یارانه دریافت می‌کند ملزم به مراجعه به مراکز دولتی است که این ابلاغیه در تیر ماه امسال صادر شد اما از ابتدای آبان سال جاری اجرا می شود.


مجیدی خاطر نشان کرد: در اجرای این قانون سطح خدمات بیمه سلامت همگانی و یا میزان پرداخت بیماران هیچ تغییری نکرده است بلکه تنها برای بیمه سلامت بیماران محدودیت مراجعه ایجاد شده که بیماران از مراجعه به بخش خصوصی منع شده‌ و همچنان در مراکز دولتی، دانشگاهی و نظامی مانند بیمارستان‌های شهید محلاتی، ارتش و یا وابسته به بنیاد شهید و بهزیستی‌ها می توانند خدمات دریافت کنند.


وی گفت: بیمه‌شدگانی که بخواهند به بخش خصوصی مراجعه کنند مطابق قانون با پرداخت 240 هزار تومان در سال با دریافت دفترچه بیمه ایرانیان می‌توانند به مراکز خصوصی مراجعه کنند.


مجیدی با اشاره به کاهش آمار مراجعان در آبان امسال نسبت به مهر ماه پس از اجرای قانون بیمه ایرانیان، اظهار کرد: در بخش پاراکلینیک 26 درصد، دارو 30، خدمات پزشکان 28، مراجعات سرپایی 29 درصد کاهش داشت و میزان مراجعان نیز از هشت هزار و 450 به 602 مورد کاهش یافته است.


مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی با تاکید بر جلوگیری از قاچاق داروهایی مانند IVIG و مزالازین و جلوگیری از اتلاف سرمایه ملی و صرفه جویی در هزینه ها گفت: هر عدد داروی IVIG حدود 750 هزار تومان قیمت دارد که 15 درصد آن را بیمار پرداخت می‌کند.


مجیدی افزود: با کنترل هایی که برای جلوگیری از قاچاق این دارو انجام دادیم در شش‌ ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته میزان مصرف این دارو از 3 هزار و 800 عدد به یکهزار و 800 کاهش یافت.


وی ادامه داد: همچنین داروی 'مزالازین' که هر عدد آن یک میلیون و 600 هزار تومان قیمت دارد و برای بیماران مشکل روده‌ای است؛با جلوگیری از قاچاق آن، مصرف این دارو از یک هزار و 500 عدد به 600 عدد کاهش یافت که با این اقدام 30 میلیارد ریال صرفه جویی در هزینه ها شده و ذخیره منابع داشته‌ایم.


مدیر کل بیمه سلامت استان با انتقاد از وجود بیش از حد مراکز تصویربرداری ام آر آی در استان و ارجاع غیر ضروری بیماران به این مراکز توسط پزشکان، گفت:پزشکان وقت کافی برای ویزیت بیماران نمی‌گذارند و ام آر آی باید آخرین مرحله در ویزیت بیمار باشد که متاسفانه در حال حاضر در نخستین مرحله ویزیت پزشکان قرار گرفته است.


وی همچنین با بیان اینکه در حال حاضر به ازای ایجاد بیماری به موسسات درمانی پول پرداخت می‌شود نه برای حفظ سلامت، اظهار کرد: تاز زمانی که سیستم پرداخت در بخش سلامت به صورت تمام و کمال پرداخت می‌شود، موفقیت در کنترل و رفتار درمانی بعید است.


مجیدی در خصوص ساختمان جدید بیمه سلامت استان نیز گفت: این ساختمان با زیربنای 8 هزار مترمربع و اعتبار 105 میلیارد ریال در هفت طبقه آغاز شده است که حدود 23 درصد پیشرفت فیزیکی مطابق با جدول زمان‌بندی دارد.


مدیر کل بیمه سلامت استان ادامه داد: طبق جدول زمانبندی شده این ساختمان باید در خرداد 1398 تحویل داده شود که امیدواریم در پایان سال 1397 به اتمام برسد چون در تامین منابع هیچ مشکلی نداریم.


وی یادآور شد: ساختمان بیمه سلامت شهرستان‌های کلیبر، سراب، ملکان و خداآفرین نیز شروع به کار کرده است که در هفته دولت سال آینده به بهره برداری می رسند.

 

انتهای پیام/خ

 پرداخت 7 هزار و 800 میلیارد ریال به بیمارستان ها و موسسات

 

برچسب ها: بیمه ، بیمه سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.