طرح روستای بدون بیکار در ۱۲ روستای لرستان اجرا شد

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان گفت: ۱۲ روستای این استان به عنوان پایلوت اجرای طرح روستای بدون بیکار شناسایی شده است.

  به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛رحمن قلاوند گفت: طرح روستای بدون بیکار براساس ابلاغ معاونت هماهنگی امور اقتصادی استان لرستان در راستای اشتغالزایی و کاهش بیکاری جامعه روستایی استان آغاز شده است.
وی بیان کرد: این طرح در روستاهای تپه دار کاکاشرف در خرم آباد، ده گاه در بروجرد، درب آستانه در دورود، چمن سلطان در الیگودرز، چشمه سلطان در ازنا، شهن آباد در دلفان، اشتره گل گل در کوهدشت، اسلام آباد بالا در پلدختر، قلعه نصیر در معمولان، سراب چگه در دوره چگنی، آغاجان رومشگان و عدل آباد در سلسله اجرا می شود.

به گفته وی در طرح روستای بدون بیکار در هر شهرستان یک روستا به عنوان پایلوت انتخاب شده است که پس از دستیابی به نتیجه مورد نظر این طرح در سطح تمام روستاهای استان توسعه خواهد یافت.

وی افزود: به منظور برنامه ریزی دقیق و دستیابی به شاخص های مورد نظر نرخ بیکاری، تعداد جمعیت و مشاغل مورد نظر در این روستاها به مراجعه به خانوارهای این روستاها احصا شده است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای لرستان گفت: پس از برگزاری کارگاه های آموزشی در رشته های مورد تقاضا و قابل اجرا در روستاهای پایلوت به افراد متقاضی و گروه های شغلی تسهیلات ارزان قیمت از طریق استانداری و دستگاه های اجرایی مرتبط پرداخت خواهد شد.
وی افزود: جمعیت تحت پوشش این طرح در حال حاضر 2هزار و 600 نفر است.
استان لرستان دارای 2 هزار و 864 روستای دارای سکنه است.

انتهای پیام/د

اجرای طرح روستای بدون بیکار در ۱۲ روستای لرستان

برچسب ها: اشتغال ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یاسر
۱۰:۱۳ ۰۳ مرداد ۱۳۹۷
سلام
من از دهگاه پیام میذارم. این طرح در روستای ما اجرا شد ولی حالا که به مرحله پرداخت تسهیلات رسیده هیچ مجموعه ای مسئولیت پرداخترو بر عهده نمیگیره.
لطفا اگه امکان داره پیگیری کنید.
ممنون
آخرین اخبار