مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي همدان:

فرهنگ کانون توجه دولت

مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي همدان نيزگفت: از ابتداي انقلاب تا به امروز از 48 تن از مشاهیر همدان تجليل شدند که نشان از توجه دولت به مقوله فرهنگ است.

فرهنگ کانون توجه دولتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛  فاضل عبادی مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان، گفت: استان همدان در حوزه های مختلف دارای سبقه درخشانی است و فراوانی مفاخر، بزرگان و علما به همدان ويزگی های خاصی بخشيده است.

عبادی با اشاره به نامگذاری سال ها به نام مشاهیر همدان گفت: در اين راستا از سال 94 نامگذاری فرهنگی سال ها آغاز شده است و سالهای 94 و 95 به ترتيب به نام ميرسيدعلی همدانی معروف به مير همدان و سيدجمال الدين اسدآبادی مصلح بيدارگر ثبت و نامگذاری شد.

وی یادآور شد: امسال نيز به نام عارف شوريده دل و دوبيتی سرای مشهور باباطاهر همدانی نامگذاری و مقرر شد بزرگداشت اين عارف برگزار شود.

مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان به ضرروت اجرای اصل 44 قانون اساسی تاکید کرد و گفت:  بر همین اساس کاهش تصديگری، واگذاريی کارها به اهالي فرهنگ و هنر در دستور کار قرار گرفت و از تشکل های ادبی برای همکاری دعوت به عمل آمده است.

عبادي افزود: برپايي نمايشگاه خوش نويسي دو بيتی هاي باباطاهر، رونمايي از کتاب دو بيتی های باباطاهر، مراسم عصر شعر باباطاهر، آيين سوته دلان الوند و تجليل از 10 تن از مفاخر استان از ديگر برنامه های بزرگداشت باباطاهر است.

وي به برنامه های همایش باباطاهر اشاره کرد و گفت: بازديد رايگان اقشار مختلف مردم از آرامگاه باباطاهر با هدف آشنايی با باباي همدان، اداي احترام به اين شخصيت، اجراي برنامه ويژه کودک و نوجوان توسط کانون پرورش فکری، قصه گويي و قصه خواني، برگزاري نمايشگاهي از مرحله ساخت تا بهره برداری آرامگاه باباطاهر، ساخت و پخش فيلم های مستند را از جمله برنامه های پيش بينی شده عنوان کرد.

انتهای پیام/د.ا

دولت توجه ويژه به مقوله فرهنگ دارد

برچسب ها: فرهنگ ، مشاهیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار