تشریح معضلات خوزستان

استاندار خوزستان گفت: گرد و غبار، آلودگی هوا، آب و فاضلاب از معظلات استان است که باید هرچه سریع تربرطرف شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز ،  غلامرضا شریعتی، استاندارخوزستان بیان داشت: معضلات استان از جمله گرد و غبار، آلودگی هوا، آب و فاضلاب است که باید هرچه سریع تربرطرف شوند زیرا این شرایط خوزستان به عنوان پایتخت انرژی کشور، در شان مردم استان نیست.

وی بیان داشت: مشکلات شهر اهواز در هیچ کدام از کلانشهرها وجود ندارد و باید تلاش کنیم تا سطح رفاه را در استان خوزستان افزایش دهیم تا درنهایت منجر به ایستایی و ماندگاری جمعیت شود وگرنه شاهد افزایش آمار مهاجرت خواهیم بود .

شریعتی به فعالیت های انجام شده برای مهار کانون های گرد و غبار نیز گریزی زد و یادآور شد: امسال نهالکاری در 19هزار هکتار از اراضی فوق بحرانی جنوب شرق اهواز انجام می شود؛ اگرچه اداره منابع طبیعی اندکی دیر اقدام کرد اما باتوجه به حجم بالای پیمانکاران امیدواریم تا پایان سال به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه 42هزار از کانون های فوق بحرانی جنوب شرق اهواز امسال تحت پوشش قرار می گیرند افزود: از سال آینده کنترل کانون های بحرانی را در دستور کار قرار می دهیم.

استاندار به طرح های توسعه ای آب شرب هم اشاره و اظهار کرد: در اجرای طرح آبرسانی غدیر نیز مقداری از زمانبندی مصوب دولت عقب هستیم اما پروژه سرعت بیشتری گرفته است. برای تامین آب شمال شرق استان شامل شهرستان های ایذه، باغملک، رامهرمز و صیدون هم پیمانکار معین شده است.

شریعتی افزود:تصفیه خانه شرق اهواز بالای 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد با این وجود درخصوص ادامه کار پیمانکار نگرانی هایی وجود دارد زیرا این حجم از پیشرفت نیز با اعمال فشار و رایزنی بوده ، از همین رو باید تصمیم مقتضی گرفته شود.

انتهای پیام/م

از اقدامات پیمانکار تصفیه خانه شرق اهواز نگران هستیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.