دانستنی های علمی؛

طبیعی‌ترین راه‌های درمان کبد چرب/ برای کاهش وزن چگونه ورزش کنیم؟ / این ویتامین محافظ قلب شماست/ با سیر جوان بمانید

طبق بررسی‌های انجام شده، ورزش با شدت زیاد موجب کاهش احساس گرسنگی می‌ شود.

به گزارش خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛  حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

راه‌های تشخیص کبد چرب

کبد چرب را بیماری خاموش می‌نامند، زیرا علائم آن آشکار نبوده و می‌تواند به بیماری‌های دیگری همچون سیروز کبدی یا سرطان منجر شود؛ با این وجود برخی نشانه‌های ظاهری برای تشخیص کبد چرب وجود دارد.

کبد چرب در مراحل اولیه رشد خود علائمی ندارد ولی با گذشت زمان برخی از علائم این بیماری همچون احساس خستگی، از دست دادن وزن و یا اشتها، تهوع، ضعف، سردرگمی و عدم تمرکز در مراحل رشد این بیماری خود را بروز داده و به تدریج بیشتر می‌شوند.

در صورتیکه علائم فوق را دارید بهتر است، برای تشخیص دقیق‌تر به پزشک مراجعه کنید تا با استفاده از آزمایش خون، سونوگرافی و بیوپسی (نمونه برداری) از وجود کبد چرب اطمینان پیدا کنید. 

راه‌های تشخیص کبد چرب/ برای کاهش وزن چگونه ورزش کنیم/ این ویتامین محافظ قلب شماست/  با سیر جوان بمانید

برای کاهش وزن چگونه ورزش کنیم؟

ورزش کردن یکی از راه‌های کاهش وزن است، اما برخی افراد از میزان کاهش وزن خود پس از مدتی ورزش کردن رضایت ندارند؛ در ابتدا باید بدانید که ورزش می‌تواند هورمون‌هایی را در بدن تحریک کند که موجب گرسنگی می‌شوند؛ از سوی دیگر زمان و نحوه ورزش کردن نیز مهم است.

طبق بررسی‌های انجام شده، ورزش با شدت زیاد موجب کاهش احساس گرسنگی می‌شود؛ در حقیقت اگر ورزش را با شدت زیاد انجام ندهید؛ پس از ورزش احساس گرسنگی خواهید داشت؛ همچنین زمان ورزش کردن هم مهم است، ورزش‌های طولانی مدت همراه با احساس گرسنگی است؛ محققان توصیه می‌کنند ورزش‌کردن با شدت زیاد به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه می‌تواند به کاهش وزن منجر شود.

راه‌های تشخیص کبد چرب/ برای کاهش وزن چگونه ورزش کنیم/ این ویتامین محافظ قلب شماست/  با سیر جوان بمانید

نقش مهم کربوهیدرات‌ها در  سلامت جنین

رژیم غذایی مادر در هنگام بارداری نقش مهمی در رشد جنین دارد؛ به تازگی محققان آمریکایی دریافته‌اند که کاهش قابل توجه مصرف کربوهیدرات در دوران بارداری احتمال تولد نوزادان مبتلا به نارسایی مادرزادی را افزایش خواهد داد.

نتایج بررسی‌های انجام شده توسط این محققان نشان داده است، مصرف پایین کربوهیدرات در زنان باردار احتمال ابتلا به نارسایی مادرزادی را در نوزادان تا ۳۰ درصد افزایش می‌دهد؛ مواد نشاسته‌ای مانند سیب زمینی، نان و برنج از مهم ترین کربوهیدرات‌ها هستند.

راه‌های تشخیص کبد چرب/ برای کاهش وزن چگونه ورزش کنیم/ این ویتامین محافظ قلب شماست/  با سیر جوان بمانیداین ویتامین محافظ قلب شماست

تاکنون از نقش ویتامین D در سلامت استخوان‌ها بسیار شنیده‌اید اما این در حالی است که ویتامین D نقش اساسی در جلوگیری از آسیب‌های قلبی عروقی دارد.

مطالعات نشان می‌دهند، بسیاری افراد که با مشکلات قلبی مواجه هستند، از کمبود ویتامین D رنج می‌برند؛ این در حالی است که جذب این ویتامین به آسانی صورت می‌گیرد؛ کافی است روزانه مدتی در معرض نور خورشید قرار بگیرید؛ نور آفتاب یکی از منابع این ویتامین است؛ علاوه بر این؛ برخی مواد غذایی همچون ماهی و روغن ماهی، زرده تخم مرغ، قارچ، شیر، انواع پنیر، حبوبات و آب پرتقال از منابع مهم جذب ویتامین D هستند.

راه‌های تشخیص کبد چرب/ برای کاهش وزن چگونه ورزش کنیم/ این ویتامین محافظ قلب شماست/  با سیر جوان بمانید

با سیر جوان بمانید

سیر به علت داشتن خواص ضدباکتریایی و ضدویروسی‌ می‌تواند از ابتلا به بیماری‌های مختلف جلوگیری کند؛ علاوه بر این بهتر است سیر را یک ماده ضدپیری هم بشناسید، زیرا سیر می‌تواند پوست را شاداب؛ صاف و بدون چروک نگه دارد؛ همچنین از پوست در مقابل جوش و آکنه کیستیک دردناک محافظت می کند.

راه‌های تشخیص کبد چرب/ برای کاهش وزن چگونه ورزش کنیم/ این ویتامین محافظ قلب شماست/  با سیر جوان بمانید

خوابی راحت با داشتن رژیم غذایی مناسب 

برخی افراد از نداشتن یک خواب راحت رنج می‌برند که علت آن می‌تواند تغذیه نادرست باشد.

برای یک خواب راحت سعی کنید در وعده شام از خوردن غذای سنگین خودداری کرده و حداقل سه تاچهار ساعت پیش از خوابیدن، غذا را بخورید؛ پیش از خواب از نوشیدن چای، قهوه، کوکا، مواد و دارو‌های کافئین‌دار که موجب تحریک سیستم اعصاب مرکزی می‌شوند، پرهیز کنید؛ در عوض نوشیدن شیر را فراموش نکنید؛ یک لیوان شیر گرم هنگام خواب، مانند یک داروی خواب‌آور موثر است.

راه‌های تشخیص کبد چرب/ برای کاهش وزن چگونه ورزش کنیم/ این ویتامین محافظ قلب شماست/  با سیر جوان بمانیدانتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۲۰:۳۱ ۱۲ بهمن ۱۳۹۶
من زیاد عرق میکنم علتش چیست
Iran (Islamic Republic of)
هدایتی
۱۶:۱۹ ۱۲ بهمن ۱۳۹۶
سلام.
روغن کنجد هم مفید است.
من مدتی کبد چرب داشتم ولی به توصیه ی یکی از دوستان که طب سنتی بلد است از روغن کنجد استفاده کردم و خوب شد. یک دستگاه روغن گیری OilSet هم گرفتم و با خیال راحت روغن میگیرم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۱۲ بهمن ۱۳۹۶
این گفته ها در مورد کبد چرب الکی......وقتی کسی کبدش چرب اولین نشانش. صورتش ورم میکنه .
خوبه ک خودمون دیدیم.ک چطوره ...