اولین فیلم منتشر شده از بدرقه امام خمینی (ره) در فرودگاه پاریس

همزمان با سالروز ورود امام خمینی (ره) به کشور، فیلمی از بدرقه ایشان توسط مردم فرانسه را ببینید.

/به گزارش خبرنگار  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ 39 سال از سالروز ورود حضرت امام خمینی (ره) به ایران می گذرد؛ مردی که شرایط نا برابری و اسلام ستیزی رژیم ستمشاهی را هیچ زمان برنتابید و با روشنگری هایش به مردم آنها را در صفوف مختلف از کارگر و روحانی گرفته تا کارمند و بازاری علیه ظلم و تباهی رژیم پهلوی متحد کرد.

مرد شجاعی که هراسی از مرگ و زندان و تبعید نداشت و وقتی دژخیمان رژیم شاه برای دستگیری اش در شهر مقدس قم به منزلش ریختند، فرمود: خمینی منم...به دیگری چه کار دارید؟

بعد از بازداشت در تهران و حمایت علمای وقت و مردم از حضرت امام خمینی (ره)، رژیم مجبور به تبعید و دور کردن او از وطنش شد تابه گمان خود بتواند مردم را از او و سخنان انقلابی اش جدا کند.

15 سال عمر شریف امام راحل در ترکیه، عراق و سرانجام در فرانسه گذشت اما مردم انقلابی ایران رهبر دور از وطن خود را فراموش نکردند تا اینکه پس از فرار شاه خائن در بیست ششم دی سال 1357 و عبور از کارشکنی های دولت بی پایه و اساس بختیار، مردم چشم انتظار ایران توانستند رهبرشان را دوباره ملاقات کنند و سخنان او را بشنوند. اما این بار نه از طریق اعلامیه های مخفی بلکه در کنارشان؛ در فرودگاه مهرآباد تهران، بهشت زهرا در خیل جمعیت و بر سر مزار گلگون کفنان شهید و در مدارس رفاه و علوی.

اما روی دیگر سکه انتظار و اشتیاق مردم، دلتنگی و وداع مردان و زنان فرانسوی برای امام خمینی (ره) بود. از نامه ها و ملاقات ها در دهکده نوفل لوشاتو تا همراهی مهماندار خارجی هواپیمایی ایر فرانس.

در ادامه، همزمان با سالروز ورود امام خمینی (ره) به کشور، فیلمی از بدرقه ایشان توسط مردم فرانسه را ببینید. فیلمی که برای اولین بار منتشر شده است؛

 

 

 

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.