نظارت دادگستری بر افراد غیر مرتبط و کارچاق کن

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: نظارت بر محیط دادگستری مانع سوء استفاده افراد کارچاق‌کن می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی القاصی‌مهر رئیس کل دادگستری استان فارس در مراسم تودیع و معارفه فرمانده یگان حفاظت دادگستری با اشاره به ماموریت ویژه دستگاه قضایی بیان کرد: باید تردد‌ها در محیط قضایی به نحو صحیح کنترل و نظارت شود تا از سوء استفاده افراد غیر مرتبط و کارچاق‌کن در این محیط‌ها جلوگیری بعمل آید.

وی بیان کرد: امنیت جامعه در همه بخش‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و همه ابعاد امنیت زمانی محقق می‌شود که بستر اجرای عدالت و احقاق حق و اجرای احکام و حدود اسلامی به درستی انجام شود.

رئیس کل دادگستری استان فارس تصریح کرد: ضمانت اجرای صحیح قوانین در همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها در دستگاه قضایی است تصریح کرد: تضمین‌کننده اجرای عدالت و احقاق حقوق عامه مردم و اجرای قانون در گرو عملکرد دستگاه قضایی است.

القاصی مهر با تاکید بر حفظ و صیانت از دستگاه قضایی ادامه داد: دستگاه قضایی که وظیفه نظم و ثبات عملکرد سایر دستگاه‌ها به آن وابسته است از چنان اهمیتی برخودار بوده و اگر به درستی از آن حفاظت و صیانت نشود درتمامی بخش‌ها با مشکل مواجه می‌شود.

القاصی به حجم وظایف و فعالیت‌ها در دادگستری اشاره کرد و گفت: شرایط اولیه صحت فعالیت و کارکردن در دادگستری این است که باید امنیت قضات و کارمندان به صورت کامل تأمین باشد و نیاز‌ها و امکانات آن‌ها تأمین و از ابزار، وسایل، فضای فیزیکی و اسناد نیز هم به نحو دقیق حفاظت و صیانت شود.

وی با اشاره به اینکه حفاظت در سایر دستگاه‌ها قابل مقایسه با دستگاه قضایی نیست اضافه کرد: تمام دستگاه‌ها و نهاد‌ها زمانی می‌توانند به وظایف خود عمل کنند که در سایه امنیت و عدالت اجرا شده توسط دستگاه قضایی فعالیت کنند.
انتهای پیام/ت

صحبت‌های رئیس کل دادگستری استان فارس در خصوص نظارت بر افراد غیر مرتبط و کارچاق کن

برچسب ها: دادگستری ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار