پرداخت 320 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزا در شهرستان خلخال

فرماندار خلخال گفت: با پرداخت 320 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزا به 103 طرح تولیدی و اقتصادی زمینه اشتغال یک هزار و 248 در این شهرستان فراهم شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، فریدون بابایی امروز در جلسه شورای بانک های خلخال افزود: در سال جاری 560 میلیارد ریال اعتبار تسهیلاتی برای اجرای طرح اشتغال فراگیر به این شهرستان تخصیص یافت که بخشی از آن جذب شده و در بین طرح های معرفی شده طرح های کشاورزی ، صنعت و معدن و گردشگری با بیشترین تعداد به ترتیب در رتبه های اول تا سوم این طرح ها قرار گرفتند.

وی گفت: امسال علاوه بر تخصیص اعتبارات تسهیلاتی مناسب در بخش اشتغال فراگیر 120 میلیارد ریال تسهیلات نیز برای ایجاد اشتغال پایدار روستایی به این شهرستان تخصیص یافت که در این زمینه نیز 70 پرونده متقاضیان در حوزه کشاورزی تشکیل و پس از بررسی در کمیته های فنی برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی خواهند شد.

بابایی با انتقاد از روند کند مراحل پرداخت تسهیلات به متقاضیان طرح های تولیدی و اقتصادی اشتغالزا اظهار کرد: وظایف هر یک از مسئولان دستگاه های اجرایی و بانک های عامل در قانون مشخص شده و مسئولان عضو کمیته فنی شهرستان قبل از معرفی طرح موظف به استعلام طرح از لحاظ بدهی های معوقه بانکی ، چک برگشتی و سایر موارد پیش بینی شده قانونی برای تسریع در روند پرداخت تسهیلات هستند.

فرماندار خلخال با توصیه به مسئولان دستگاه های اجرایی عضو کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری خلخال در پرهیز از فرصت سوزی در قبال تسهیلات اشتغالزای شهرستان گفت: انتظار از مسئولان اجرایی و بانک های عامل تغییر نگرش به متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغالزا برای حل معضل همه گیر بیکاری در کنار رعایت مقررات پیش بینی شده برای دریافت این گونه تسهیلات است.

بابایی اظهار کرد: برغم حمایت های همه جانبه دولت و فرمانداری از سرمایه گذاران راغب به سرمایه گذاری در طرح های اشتغالزای منطقه بسیاری از این افراد به محض برخورد با موانع ایجاد شده از سوی سایر دستگاه های اجرایی از کار خود منصرف می شوند.

وی گفت: هدف ارائه آمار وارقام در بخش اشتغال و حل مشکل بیکاری نیست ولی در عین حال نباید فرصت بدست آمده امسال در بحث وفور تسهیلات بانکی توسط مسئولان اجرایی نادیده گرفته شود چرا که امکان دارد این فرصت دوباره برای مناطق مختلف کشور ایجاد نشود.
استان اردبیل با نرخ بیکاری 12 درصد از جمله استان های سطح اشتغال پایین و بیکاری بالا محسوب می شود.

 

انتهای پیام/ع

اشتغال بیش از یک هزار نفر در شهرستان خلخال

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.