گزارش/

پنهان شدن عملکرد ضعیف شهرداری‌های شهرستان‌های تهران در برف و کولاک زیر سایه شهرداری تهران/ خواب برفی مسئولان

در روز‌های گذشته که شاهد بارش برف در استان تهران بودیم، شهرداری‌های شهرستان‌های استان تهران عملکرد ضعیفی را از خود نشان دادند.

پنهان شدن عملکرد ضعیف شهرداری‌های شهرستان‌های تهران در برف و کولاک زیر سایه شهرداری تهران/ خواب برفی مسئولانبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بارش برف در کشور اگر چه مردم خوشحال از این نعمت الهی بودند، اما در برخی موارد ضعف مدیریت شهری و کم کاری‌ شهرداری‌ها باعث شد که این شادی بعد از بارش برف برای مردم دوام نداشته باشد و با ماندن در خیابان‌ها و ترافیک‌های طولانی و گیر کردن در جاده‌های برفی که امکان تردد را برای آن‌ها غیر ممکن کرده بود، این شادی به کام مردم تلخ شود.

این روز‌ها بیشترین توجه مردم بر عملکرد شهرداری تهران و بیشترین انتقادات هم در این روز‌های برفی به عملکرد شهرداری تهران بوده است و شهرداری‌های شهرستان‌های استان تهران خودشان را در سایه انتقادات به شهرداری تهران مخفی کرده اند و اگر به عملکرد شهرداری‌های کل استان تهران در روز‌های برفی اخیر نگاهی بیندازیم، می‌بینیم که آن‌ها هم عملکرد به مراتب ضعیف‌تر داشتند.

هر روز تعداد زیادی از مردم شهرستان‌های استان تهران و کرج برای کار به تهران وارد می‌شوند و ترافیک این شهرستان‌ها به طور مستقیم بر روی ترافیک شهر تهران اثر می‌گذارد.

طی روز‌های گذشته که شاهد بارش برف در استان تهران بودیم هموطنان زیادی در جاده تهران-کرج، تهران-شهریار و تهران-رباط کریم گرفتار و حتی مجبور شدند شب تا صبح را در ماشین‌های خود بمانند.

نکته مهم این است که این روند فقط به روز اول و دوم بعد از بارش برف ختم نشد و متاسفانه شهرداری‌های شهرستان‌های استان تهران با گذشت سه روز از بارش برف عملا دست به کاری نزدند و منتظر ماندند تا شاید هوا گرم و برف‌ها خود به خود آب شوند، اما به علت برودت هوا نه تنها برف‌ها آب نشد، بلکه با یخ زدن برف سطح معابر به مراتب لغزنده‌تر از قبل هم شد.

به عنوان مثال جاده شهریار به تهران که تنها ورودی این شهرستان به تهران هم محسوب می‌شود با گذشت 3 روز از بارش برف هیچ عملیات برف روبی در آن انجام نشد، به طوری که روز سه شنبه مسافرانی که عصر قصد بازگشت به شهریار را داشتند مجبور شدند ۳ ساعت در یک نقطه متوقف شوند و این موضوع ترافیک سنگینی را ایجاد کرد، به طوری که مسافران از بازشدن مسیر نا امید شدند و بیشتر آن‌ها از خودرو‌ها خارج شدند و با پای پیاده مسیر را طی کردند.

وقتی موضوع را با شهرداری منطقه باغستان شهریار مطرح کردیم ضمن اینکه امکان ارتباط با شهردار را فراهم نکردند، بلکه مسئول دفتر شهردار این منطقه معتقد بود که این مناطق دیگر وضعیت بدتری دارند و مردم باید از همین شرایط منطقه باغستان راضی باشند.

مسئول دفتر شهرداری باغستان در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: شما اگر به کرج و شهرستان‌های اطراف بروید می‌بینید که معابر این مناطق وضعیت بدتری دارند که قابل مقایسه با معابر باغستان نیست.

سرانجام روز چهارشنبه وقتی که شهرداری این منطقه از آب شدن برف‌ها ناامید شد اقدام به جمع آوری برف و یخ‌های سطح معابر کرد.

این وضعیت و کم کاری فقط به شهرستان شهریار ختم نمی‌شود و در شهرداری‌های کرج و رباط کریم هم وضعیت به همین صورت بود.

یکی از شهروندان کرجی در گفتگو با خبرنگار ما می‌گوید: در روز‌های گذشته برای رفتن به سر کار به سختی از خانه خارج شدم، زیرا شهرداری برف‌های خیابان‌ها را جمع نکرده بود.

این شهروند می‌گوید: برای رسیدن به اولین ایستگاه مترو باید مسافتی را با تاکسی طی کنم و کرایه این مسیر در روز‌های عادی ۲ هزار تومان است، اما در روز‌های اخیر برای رفت و آمد با مشکل رو به رو شدم، چون هیچ تاکسی در خیابان پیدا نمی‌شد و رانند‌هایی هم که به صورت شخصی مسافر جابجا می‌کردند کرایه را به ۶۰ هزار تومان افزایش داده بودند، با این شرایط ترجیح دادم چند روزی در خانه بمانم و از مرخصی استفاده کنم.

این درحالی است که تاکسی‌ها زیر نظر شهرداری‌ها فعالیت می‌کنند و آن‌ها باید بر عملکرد و نحوه خدمت رسانی تاکسی‌ها در روز‌های بارانی و برفی نظارت داشته باشند.

این طور که عملکرد شهرداری‌های شهرستان‌های استان تهران و کرج در روز‌های گذشته نشان داد، مشخص شد که آن‌ها هیچ آمادگی برای شرایط بحران ندارند و عملا مدیریت بحران برای آن‌ها بی معنی است و خودشان را در سایه توجه رسانه‌ها به شهرداری تهران مخفی کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۳ ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
برید اسلامشهر رو به سر بزنید. تا امروز فک میکردم شهرداری داره ولی اشتباه میکردم
Iran (Islamic Republic of)
حمیدرضا
۰۰:۲۰ ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
متاسفانه شهرداری کرج هیچ کاری برای برف روبی و یخ زدایی در خیابانهای اصلی انجام نداده و با گذشت ۵ روز حجم زیادی از برف و یخ در خیابانهای برفی و کوچه ها مشاهده می شود . مردم خود راه تردد را در حد ضرورت گشوده که مشکلات را به نظر من افزون می کند زیرا راه دیگران را پر خطر می کنند. من در منطقه ای در مرکز کرج ساکن هستم. آقای روحانی نظارت بیشتری بر استانداران داشته باشند. چنانچه استاندار ضعیف و بی مسولیت باشد تا آخرین سطح اجرایی نیژ ضعیف خواهند بود. این درست نیست برای هر چیزی از مردم توقع داشته باشید. اگر هم توقع دارید لطفا در امور مواجبها،حقوقها،امکانات، منزل و راننده و خودرو و اضافه کار و... برای خود و خانواده هم با مردم شریک باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۱۲ بهمن ۱۳۹۶
باعث تاسفه
آخرین اخبار