ضرورت اصلاح نحوه عبور خط آهن سریع‌السیر تهران – اصفهان از شهرستان برخوار

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: نحوه عبور خط آهن سریع‌السیر تهران – اصفهان باعث ایجاد معضلات اجتماعی برای شهروندان این شهرستان خواهد شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حسینعلی حاجی دلیگانی که به علت بی‌توجهی مشاور طرح احداث راه‌آهن سریع‌السیر تهران – اصفهان به درخواست‌های مردم شهرهای دولت‌آباد و دستگرد، جلسه استانداری اصفهان را نیمه‌کاره ترک کرده بود، به جلسه اخیر در معاونت اقتصادی استانداری اصفهان با حضور مسؤولان استانی و مشاور این طرح اشاره کرد و افزود: در این جلسه مشاور طرح احداث راه‌آهن، به نظرات مردم شهرهای دستگرد و دولت‌آباد  برای اجرای طرح‌های اصلاحی احداث این خط ریلی در محدوده  شهرستان برخوار توجهی نکرده است.

وی خاطرنشان کرد: در این جلسه به مشاور احداث خط راه‌آهن گوشزد کردم که مردم مایل‌ هستند دو درخواست آنان درباره این طرح در حوزه این شهرستان مورد توجه قرار گیرد، نخست این‌که پیش رسیدن قطار به شهرهای دولت‌آباد و دستگرد ایستگاهی احداث شود و دوم اگر قرار باشد قطار اصفهان–تهران از بین این دو شهر به گذرد، این عبور خط آهن باید به‌صورت زیرزمینی هم چون خط مترو باشد.

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مشاور این طرح بدون توجه به درخواست‌های مردم شهرستان برخوار، هم چنان بر عبور خط راه‌آهن از روی زمین و نرده‌کشی دو طرف این خط آهن اصرار دارد.

حاجی دلیگانی این طراحی پیمانکار احداث راه‌آهن تهران–اصفهان را  موجب تقسیم شهرهای دولت‌آباد و دستگرد به دو بخش و به وجود آمدن معضلات اجتماعی در آینده برای شهروندان این شهرستان دانست و خاطر نشان کرد، در طراحی اولیه مسیر عبور قطار، شهرهای دولت‌آباد و دستگرد به دو بخش تقسیم می‌شود و احتمال بروز مسائل و مشکلات حاشیه‌نشینی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی برای بخشی از شهروندان این دو شهر وجود خواهد داشت.

وی تصریح کرد: اگر پیمانکار این طرح و شرکت راه‌آهن کشور درخواست‌های به‌حق مردم برخوار در اصلاح نحوه عبور این خط آهن از این شهرستان توجه نکند از ابزار قانونی خود در مجلس شورای اسلامی  استفاده خواهد کرد.

نماینده قوه مقننه در شورای برنامه‌ریزی استان اصفهان تأکید کرد: در اجرای این طرح حقوق و رضایت مردم کلید اصلی اجرای احداث خط راه‌آهن باشد و مسؤولان استان اصفهان نیز این درخواست مردم را با جدیت پیگیری کنند.

 

انتهای پیام/ب

 خط آهن سریع‌السیر تهران – اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.