رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی مطرح کرد؛

بروز رسانی سواد رسانه‌ای گامی اساسی برای توانمندسازی دانشگاهیان

کمالی گفت: بروزرسانی سواد رسانه‌ای از موضوعاتی است که موجب تاثیر پذیری و توانمندسازی دانشجویان خواهد شد.

بروز رسانی سواد رسانه‌ای گامی اساسی برای توانمندسازی دانشگاهیانبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد کمالی رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در کارگاه ارتقا ائمه جماعات دانشگاه های علوم پزشکی گفت: زمانی که ارتباطات و سواد رسانه ای مطرح می شود باید درک مفهوم انجام شود و پیام با فهم معنا از فرستنده به گیرنده انتقال یابد.

وی گفت: ائمه جماعات باید در اینگونه هم اندیشی ها برای حضور حداکثری دانشجویان در فریضه الهی نماز جماعت برنامه داشته باشند و مفهوم بندگی و نیایش را برای این گروه ها نهادینه کنند.

کمالی اظهار کرد: دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در کارگاه میزبان ائمه جماعات است و هرچند این دانشگاه بزرگ نیست اما کارهای متفاوت باسایر دانشگاه های علوم پزشکی انجام داده است که تلفیقی از برنامه های سلامت جسمی، روانی و اجتماعی است.

وی افزود: سلامت سه سطح دارد که سطح اول به پیشگیری در مواجه با عوامل خطر می پردازد و در این سطح مردم با واکسیناسیون، دارو و... مصونیت لازم را انجام می دهند.

کمالی اظهار کرد: در سطح دوم که سطح درمانی است بیمارستان ها و کلینیک ها ایفای نقش می کنند که این مرحله زمان مواجه با بیماری هاست، اما در سطح سوم که بعد از درمان است روی عارضه های باقیمانده کار خواهد شد که عمده آن معلولیت ها است بخشی که دانشگاه های دیگر کشور کمتر به آن پرداخته اند بحث معلولیت و ارائه خدمت معلولیت است که به طور ویژه تمام رشته های توانبخشی علوم بهزیستی در آن ایفای نقش می کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و توانبخشی افزود: آنچه امروز مهم‌تر تلقی می شود، حوزه اجتماعی است که با مسائل اجتماعی مختلفی نظیر آسیب های اجتماعی، رفاه اجتماعی، مددکاری در حوزه اجتماعی روبه رو هستیم و خوشبختانه وزارت بهداشت در حوزه سلامت اجتماعی رویکرد جدید و مطلوبی دارد.

وی موضوع سلامت روان را از دیگر برنامه های دانشگاه عنوان کرد و افزود: علیرغم نبود دانشجویان علوم پزشکی در دانشگاه، دانشجویان متخصص و فوق تخصص روانپزشک داریم که در بیمارستان روانپزشکی رازی ایفای تقش می کنند و به ارائه خدمات سلامت روان می پردازند.

وی موضوع سواد رسانه ای را حائز اهمیت برشمرد و کارگاه سوادرسانه ای و اخلاق عملی ائمه جماعات دانشگاه های علوم پزشکی را گام مهمی در ارتقاء سواد رسانه ای دانشگاهیان دانست.

انتهای پیام/

رویکرد مطلوب وزارت بهداشت در سلامت اجتماعی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار