مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه ؛

از ویزیت رایگان بیش از ۹۰ هزار راس دام خبر داد

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه از ویزیت رایگان بیش از ۹۰ هزار راس دام در مناطق زلزله زده استان خبر داد.

 
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ نادر پرور با اشاره به اقدامات دامپزشکی در پی وقوع زلزله اخیر گفت: گروههای دامپزشکی از همان ساعات اولیه وقوع زلزله در مناطق زلزله زده حضور داشتند و در مرحله اول عملیات، پایش و بررسی مناطق آسیب دیده را در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: در همین راستا ۶۵۶ روستا تحت پوشش برنامه پایش و بررسی قرار گرفتند و پس از آن عملیات دفن بهداشتی لاشه‌های تلف شده دام‌ها در ۳۷۱ روستا انجام شد.
مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه از دفن بهداشتی ۱۰ هزار و ۵۲۹ راس دام سبک و ۴۲۴ راس دام سنگین با همکاری و کمک ۶۵ اکیپ دامپزشکی از استان‌های ایلام، کردستان، لرستان، همدان و کرمانشاه در مناطق زلزله زده استان خبر داد و گفت: ۵ هزار و ۳۰۰ قطعه طیور تلف شده نیز در این زمینه دفن بهداشتی شد.
وی با اشاره به جمع آوری و دفن بهداشتی ۷۰۰ هزار قطعه ماهی با وزن تقریبی حدود ۲۵۰ تن در مزارع تخریب شده پرورش ماهیان سردابی منطقه ریجاب بر اثر زلزله گفت: اقدامات پیشگیری و درمان همچنان در حال انجام است.
پرور افزود: تعداد ۸۸ هزار و ۶۵۸ راس دام سبک و ۳ هزار و ۱۳ راس دام سنگین از دام‌های صدمه دیده یر اثر زلزله به صورت کاملا رایگان ویزیت و درمان شده اند.
به گفته این مقام مسئول، ۲۸۹ هزار و ۸۷۱ مترمربع ضدعفونی، ۹۲ هزار و ۴۴ راس دام و ۷۵ هزار ۷۹۸ مترمربع جایگاه دام در این مناطق سم پاشی شده اند.
 
انتهای پیام/پ

ویزیت رایگان دام ها در مناطق زلزله زده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار