موسیقی در هفته ای که گذشت؛

طنین نوای انقلاب/ سوء استفاده از هنرمندان مشهور در تلگرام/ پس لرزه های جشنواره موسیقی فجر

در این گزارش به اتفاقات موسیقی ایران در هفته ای که گذشت می پردازیم.

طنین نوای انقلاب/ سوء استفاده از هنرمندان مشهور در تلگرام/ پس لرزه های عجیب جشنواره موسیقی فجربه گزارش  حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در این گزارش به اتفاقات موسیقی ایران در هفته ای که گذشت می پردازیم که در ادامه می توانید آنها را بخوانید.

آغاز دهه ای با خاطرات آهنگی

در صدر اتفاقات این هفته موسیقی، آغاز دهه فجر است که یادآور قطعه های موسیقی مشهور اوایل انقلاب است. «الله الله»، «خجسته باد»، «از صلابت ملت» از جمله این قطعه های مشهور هستند.

البته سرود های دیگری مانند، «برخیزید»، «به لاله در خون خفته» و بسیاری دیگر از سرود های مشهور و محبوب وجود دارند که شنیدن آنها برای بسیاری از افراد خاطره انگیز است.

سوء استفاده تلگرامی از چند شاعر

روز سه شنبه هفته جاری یک شخص با ساختن اکانت‌های جعلی به اسم ترانه مکرم، نرگس جعفری و پرسا مقدس که از جمله شاعران قطعه های مشهور موسیقی هستند، اقدام به ارسال پیام‌های دروغین به همکاران این سه ترانه‌سرا کرده بود که در میان آنها مطالب غیر اخلاقی هم منتشر شده بود. این سه ترانه سرا مدعی هستند که با اکانت‌های جعلی تلگرام به اسمشان پیام‌های متعددی به اهالی موسیقی ارسال شده است.

آنها همچنین با تنظیم یک شکایت‌نامه از طریق پلیس فتا این مسأله را پیگیری می کنند.

طبق گفته یکی از ترانه سرایان مذکور، با توجه به نوع پیام ها و فعالیت هایی که فرد جاعل انجام داده است، به نظر می آید که این فرد، آشنایی کامل با ترانه سراها و دوستان و همکاران آنها داشته است.

کنسرت خواننده جهانی در ایران پس از سه سال

این هفته خبری منتشر شد که قرار است پس از سه سال «ماسانوری تاکاهاشی» ملقب به «کیتارو» خواننده مشهور ژاپنی در اردیبهشت 97 در تهران کنسرت برگزار کند.

این خواننده که دارنده جایزه گِرمی(جایزه مشهور به اسکار موسیقی) است، در سال 93 کنسرتی را در تالار وزارت کشور برگزار کرد که به دلیل استقبال فراوان، این کنسرت چندین بار تمدید شد.

تهیه کننده کنسرت های کیتارو، علی چراغعلی است. به گفته وی جزئیات این کنسرت به زودی در اختیار عموم قرار می گیرد.

بیانیه جالب دفتر موسیقی وزارت ارشاد

روز سه شنبه، دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اقدامی جالب از تمامی فعالان عرصه موسیقی درخواست کرد تا نظرات خود را درباره شیوه‌نامه برگزاری جشنواره موسیقی فجر ارائه کنند.

در متن این اطلاعیه آمده است: «با احترام بدین وسیله از تمامی افراد حقیقی و حقوقی، هنرمندان، متخصصان و فعالان عرصه موسیقی کشور دعوت می‌شود؛ با عنایت به این که تدوین و تصویب شیوه نامه برگزاری جشنواره موسیقی فجر مراحل نهایی خود را سپری می‌کند، هرگونه پیشنهاد و نظر کارشناسی خود را حداکثر تا تاریخ ٩٦/١١/٢٥ کتباً به این دفتر، ارسال نمایند.»

این اتفاق با این شکل شاید برای نخستین بار در تاریخ جشنواره موسیقی فجر می افتد. باید دید ساز و کارهای این اقدام مشارکتی به عملکرد بهتر معاونت هنری وزارت ارشاد در برگزاری جشنواره موسیقی فجر سال آینده منتهی می شود یا خیر.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.