دهه فجر سرآغاز انقلابی بزرگ در تاریخ ایران اسلامی

امام جمعه بروجرد گفت: دهه فجرسرآغاز انقلابی بزرگ در تاریخ ایران اسلامی است براین اساس آیین‌های این ایام باید با بیان واقعیات مبارزات مردم همراه باشد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن ترابی امام جمعه بروجرد درخطبه‌های این هفته نمازجمعه بروجرد با گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجرافزود: امام خمینی (ره) انقلاب بزرگی را به نام دین و با پشتوانه مردم رهبری کرد و توانست طومار استعمار داخلی و خارجی را در هم بریزد.

وی اظهارکرد: ملت ایران در بهمن ۵۷ با تمام وجود امام راحل را همراهی کردند و دست استعمارگران خارجی را از کشورقطع نمودند.

خطیب نمازجمعه بروجرد بیان کرد: باید از فرصت سالگرد دهه فجرحداکثر استفاده را برد و به بیان واقعیت‌های تلخ دوران ستم شاهی پرداخت تا نسل نوجوان وجوان که این دوران را درک نکرده قدر نعمت نظام جمهوری اسلامی و نهضت بزرگ امام (ره) را بداند و برای یاسداری از آن تلاش کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ترابی اضافه کرد: امام خمینی (ره) به پشتوانه مردم عزت، سرافرازی، آزادی و استقلال را به همراه شهدا برای این کشوربه ارمغان آورده است و امروز ایران اسلامی به برکت انقلاب و رهبری مقام معظم رهبری ازامنیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی با تشریح دستاورد‌های انقلاب درچهار دهه اخیر ادامه داد: قبل انقلاب در بروجرد یک واحد دانشگاهی نبود، اما در حال حاضربه برکت نظام شاهد ایجاد ۱۷ مرکز آموزش عالی در این شهرستان هستیم

وی تاکید کرد: درگذشته مردم از امکانات رفاهی محروم بودند و امروز می‌بینیم درهمه روستا‌ها زیر ساخت‌های توسعه وپیشرفت فراهم شده است.

خطیب نمازجمعه بروجرد گفت: شورای شهر و شهردار باید با همدلی و همکاری و تلاش مضاعف در جهت رفع مشکلات کارگران و کارمندان شهرداری بروجرد حرکت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ترابی با اشاره به اینکه ساخت وساز کم شده است، اظهارکرد: درسال‌های گذشته شهرداری بروجرد به فکر درآمد پایدار نبوده و پرسنل بیش از حد نیاز نیز جذب شده اند و این نهاد خدمات رسان ماهانه بیش از ۴۰ میلیارد ریال حقوق پرداخت می‌کند، اما باید مشکلات هشت ماه حقوق معوقه آن‌ها برطرف شود.

وی افزود: درمجموعه شهرداری بیشترین فشار به قشرزحمت کش کارگری است و سزاوار نیست حقوق آن‌ها معوق شود.

امام جمعه بروجرد تاکید کرد: کارگران شهرداری بروجرد نیزبسیار کم توقع هستند وهمچنان وظایف خود را انجام می‌دهند.

حجت الاسلام والمسلمین ترابی با اشاره به انتصاب شهردار جدید بروجرد بیان کرد: موفقیت شهردارتوفیق کل مجموعه شهرداری است و همه پرسنل شهرداری بروجرد و اعضای شورای اسلامی شهر باید حمایت عملی خود را از شهردار با اتحاد حول منافع شهرانجام دهند.

وی ضمن گرامیداشت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: فاطمه زهرا (س) کوثر رسالت و مجاهدت در راه اسلام و قرآن و دفاع از ولایت است.

حجت الاسلام والمسلمین ترابی اظهارکرد: ایشان نمونه کامل همسر داری بودند و تا بلندی هستی جاودان خواهند ماند.

وی اضافه کرد: رسول اکرم (ص) حضرت فاطمه زهرا (س) را ام ابی‌ها نام نهاد، زیرا ایشان ازهرنظر الگویی جامع و کامل برای همه بشریت هستند.

انتهای پیام/م

دهه فجر سرآغاز انقلابی بزرگ در تاریخ ایران اسلامی است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار