علی خلیل در کنفرانس احزاب آسیایی:

احزاب سیاسی می‌توانند با ایجاد گفت‌وگوی بین‌المللی به مقابله با افراط‌گرایی بپردازند

نماینده حزب وحدت اسلامی افغانستان گفت: احزاب می‌توانند با ایجاد یک گفت‌وگو بین‌المللی به مقابله با افراط‌گرایی بپردازند.

احزاب سیاسی می‌توانند با ایجاد گفت‌وگوی بین‌المللی به مقابله با افراط‌گرایی بپردازندبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسین علی خلیل نماینده حزب وحدت اسلامی افغانستان در بیست و نهمین نشست کمیته دائمی کنفرانس بین‌المللی احزاب آسیایی و دومین کنفرانس ویژه راه ابریشم که از صبح امروز (جمعه ۱۳ بهمن) در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار کرد: افراط‌گرایی یکی از پدیده‌هایی است که امروزه جهان را به خطر انداخته و با آمورزه‌های انحرافی خود افراد زیادی را از بین برده است.

نماینده حزب وحدت اسلامی افغانستان با بیان اینکه افراط‌گرایان به تمامی مراکز مذهبی و تفریحی هجوم می‌برند، گفت: آنها با این رفتار خود، کشور‌های زیادی به خصوص آسیایی را تحت تاثیر قرار دادند.

وی با بیان اینکه در ۳۰ دهه گذشته افغانستان در آتش جریان‌های تروریستی سوخته است، ادامه داد: باور ما این است که افراط‌گرایی به خاطر خودبرتر بینی نژادی و استبداد به وجود آمده و با ارائه برنامه منسجم می‌توان آن را حذف کرد.

علی خلیل افزود: افراط‌گرایی ریشه در بی‌سوادی و بی عدالتی دارد و باور همه ما این است که احزاب سیاسی می‌توانند با ارائه راهکار منسجم و روش غیرخشونت آمیز قادر هستند افراط‌گری را نابود کنند.

نماینده حزب وحدت اسلامی افغانستان با تاکید بر اینکه جریان‌های افراطی توسط دشمنان اسلام به وجود آمده است، خاطر نشان کرد: احزاب می‌توانند با ایجاد یک گفت‌وگو بین‌المللی به مقابله با افراط‌گرایی بپردازند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار