خیرین در کمک به ازدواج جوانان پیشگام شوند

امام جمعه همدان گفت:همانگونه که خیرین در زمینه کمک به زلزله زدگان معجزه کردند در زمینه کمک به ازدوج جوانان نیز پیشگام شوند.

خیرین در کمک به ازدواج جوانان پیشگام شوندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی،امام جمعه همدان در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در حسینیه امام خمینی(ره) شهر همدان گفت: پدیده طلاق یکی از معضلات کشور به شمار می رود چراکه طبق آمارهای ارائه شده هر 20 ساعت یک زوج از یکدیگر جدا می شوند.

وی اضافه کرد: متلاشی شدن کانون خانواده تبعات جبران ناپذیر دیگری نظیر فرزندان طلاق و کودکان خیابانی به همراه دارد.

امام جمعه همدان تاکید کرد: اگر احساس کردید یک زوج جوان که فاقد تجربه لازم برای زندگی هستند به علل واهی و مساله کوچکی قصد طلاق دارند به طور حتم برای پیشگیری از این امر تلاش کنید و بدانید ثواب این کار برابر با ثواب مجاهدت یک هزار شهید در راه خدا است.

وی یادآور شد: دفتر سابق نماینده ولی فقیه در استان همدان به بنیاد «صیانت از خانواده» تبدیل شد تا مرجعی برای پیشگیری از بروز این پدیده باشد.

محمدی ادامه داد: با همکاری دادگستری همدان 30 تن از مشاوران توانمند و زبده در امر خانواده در این بنیاد مستقر هستند و به صورت رایگان مشاوره می دهند.

وی با بیان اینکه مشاوران حاضر در بنیاد «صیانت از خانواده» تاکنون از واقعه 400 طلاق در این استان جلوگیری کردند، خاطرنشان کرد: پیش‌تر معاون رئیس قوه قضاییه از بنیاد صیانت از خانواده بازدید داشتند و از تشکیل چنین مجموعه ای ابراز خوشحالی کردند.

آیت الله محمدی اظهار کرد: همانگونه که خیرین «صیانت از خانواده» را راه اندازی کردند انتظار می رود خیرین ازدواج نیز تشکیل شود.

وی افزود: دولت 150 میلیون ریال برای هر یک از زوجین و در مجموع 300 میلیون ریال تسهیلات کم بهره برای تشکیل زندگی مشترک پیش بینی کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان اضافه کرد: به طور حتم زوج هایی که فکر اقتصادی دارند با 300 میلیون ریال تسهیلات بانکی می توانند زمینه زندگی مشترک را فراهم کرده همچنین سرمایه ای برای ادامه زندگی مهیا کنند.

وی بیان کرد: 11 میلیون دختر و پسر جوان مجرد در کشور وجود دارد که نیازمند ازدواج هستند که از خیران درخواست می شود همانگونه که در زمینه کمک به زلزله زدگان معجزه کردند در این باره نیز پیشگام شوند.

انتهای پیام/خ

لزوم کمک خیرین به ازدواج جوانان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۷:۲۹ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
بنده در 35سالگی هستم مجرد وبیکار وبدون سرمایه.. گناه من گردن چه کسی ست؟ این دنیا گذران است ولی در آخرت گردن تک تک مسؤولین را میگیرم وحق خودمو از آنها مطالبه میکنم .
از کسی جویای کمک نیستم ولی یک سؤال دارم چرا باید بیکار باشم؟!
Iran (Islamic Republic of)
سید علی دهقانیان
۰۱:۱۸ ۰۸ دی ۱۳۹۷
سلام من یک جوان بیست ساله هستم و تازه نامزدی کرده ام و میخواهم کار راه بیندازم اما پول ندارم تو رو خدا کمکم کنید و الا تو زندگیم دچار مشکل میشم