هشدار مقام اروپایی درباره خطر فروپاشی منطقه یورو

یک مقام عالی رتبه بانک مرکزی اروپا اعلام کرد در صورتی که اصلاحات مورد نیاز در منطقه یورو صورت نگیرد، تهدیدهای جدید و قابل توجهی علیه این منطقه شکل خواهد گرفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک مقام عالی رتبه بانک مرکزی اروپا امروز جمعه اعلام کرد در صورتی که اصلاحات مورد نیاز در منطقه یورو صورت نگیرد، در زمان بروز بحران های اقتصادی در آینده، تهدیدهای جدید و قابل توجهی علیه این منطقه شکل خواهد گرفت.

«بنویت کوئر» از اعضای هیات مدیره بانک مرکزی اروپا در سخنرانی خود با اعلام این مطلب افزود شدت این تهدیدها ممکن است به حدی باشد که حتی باعث فروپاشی منطقه یورو شود. حتی افول اقتصادی نسبتا کم هم می تواند باعث به وجود آمدن هزینه های اقتصادی و اجتماعی گزاف شود. چنین مساله ای همچنین می تواند انسجام منطقه یورو را به آزمون بگذارد.

اعلام این موضوع در حالی است که منطقه یورو که شامل 19 کشور است، اخیرا با نشانه های عبور از دوران رکود روبرو شده است. این رکود، نتیجه بحران مالی است که منطقه یورو را تحت تاثیر قرار داد. آمارهایی که طی هفته کنونی توسط آژانس آمار اتحادیه اروپا (یورو استات) منتشر شد نشان داد تولید ناخالص داخلی منطقه یورو اکنون دو و نیم درصد افزایش پیدا کرده است که سریع ترین نرخ رشد طی دهه اخیر است.

کوئر در سخنان خود در این باره هشدار داد: "ناکامی نهادها و موسسات که باعث به وجود آمدن بحران مالی در منطقه یورو شد، هنوز مساله ای است که حل نشده است. اینها مسائلی عمیق هستند که نمی توان آنها را با محقق کردن رشد اقتصادی بالاتر از حد معمول آن هم ظرف مدت چند سال، حل و فصل کرد."

وی گفت بازارهای مالی و صنایع و خدمات در منطقه یورو، باید ادغام بیشتری پیدا کنند و بدین وسیله بتوانند ضربات بالقوه ای را که در آینده وارد می شود، به شیوه بهتری تحمل کنند، آن هم بدون نیاز به هزینه کردن از منابع مالی مالیات دهندگان. وی همچنین بر ایجاد انگیزه برای دولت های ملی جهت انجام دادن اصلاحات اقتصادی، پیش از آنکه دیر شود، تاکید کرد.

انتهای پیام/

احتمال فروپاشی منطقه یورو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار