سازمان ملل: ائتلاف رژیم سعودی مسئول کشتار کودکان یمنی است

سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد ائتلاف متجاوز سعودی مسئول کشته شدن کودکان یمنی و معلول شدن آن‌ها است.

سازمان ملل: ائتلاف رژیم سعودی مسئول کشتار کودکان یمنی استبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان سعودی مسئول کشته شدن کودکان یمنی و معلول شدن آن‌ها است.

بر این اساس، در گزارش محرمانه سازمان ملل برای کمیته کاری ناظر بر اوضاع کودکان در مناطق درگیر سراسر جهان، وضعیت کودکان یمنی در تابستان گذشته مورد بررسی قرار گرفته است. این گزارش در ۱۹ ژانویه گذشته به شورای امنیت تحویل داده شده است.

در این گزارش همچنین آمده است: ائتلاف متجاوز عربی مسئول کشته شدن ۶۸ کودک و زخمی شدن ۳۶ کودک دیگر در تابستان گذشته در یمن بوده است. طبق این گزارش، روزانه بین ۲۰ تا ۳۰ حمله هوایی ائتلاف در یمن ثبت شده است که برخی از آن‌ها مدارس و خانه‌ها را مورد هدف قرار داده است.

در همین راستا، نماینده صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونسیف) در امور یمن خاطرنشان کرد: یک نسل کامل از کودکان یمنی، جز خشونت شاهد چیزی نبوده‌اند و این موضوع تاثیراتی را بر آن‌ها در طول زندگی‌شان خواهد گذاشت.

از زمان آغاز تجاوز ائتلاف سعودی به یمن در سه سال پیش، سه میلیون کودک در یمن متولد شده‌اند که یک سوم آن‌ها در خارج از بیمارستان‌های یمن به دنیا آمده‌اند، زیرا ۵۷ درصد بیمارستان‌های این کشور ویران شده‌اند. این کودکان با سوء تغذیه رو به رو هستند، ۳۰ درصد آن‌ها کمتر از میزان طبیعی وزن دارند. همچنین ۱۱.۳ میلیون کودک نیاز مبرمی به کمک‌های بشردوستانه دارند. یک میلیون و ۸۰۰ هزار کودک نیز با سوء تغذیه و ۴۰۰ هزار نفر از این کودکان با کمبود مواد غذایی مواجه هستند که جان آن‌ها را در معرض خطر مرگ قرار داده است.

انتهای پیام/

گزارش محرمانه سازمان ملل درباره کشتار کودکان یمنی

برچسب ها: یمن ، سازمان ملل ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار