سفر وزیر صنعت معدن و تجارت به شهرستان انار

شریعتمداری وزیر صنعت معدن و تجارت عصر امروز در سالن اجتماعات فرمانداری در جمع صنعتگران شهرستان انار حضور یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،در این جلسه مهندس زهرودی فرماندار شهرستان ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر ،با اشاره به پتانسیل های اقتصادی شهرستان در بخش کشاورزی و صنعت ، به ذکر مشکلات این دو بخش پرداخت.

وی در ادامه پیگیری مشکلات مربوط به بخش صنعت را خواستار شد.

راه اندازی حداقل دو ناحیه صنعتی در شهرستان از دیگر خواسته های فرماندار در این جلسه بود.


در ادامه برخی صنعتگران شهرستان به نمایندگی مشکلات صنعت شهرستان را چنین بیان کردند:مشکل عدم نقدینگی ، عدم سهولت در دریافت تسهیلات ، عدم امکانات کافی شهرک صنعتی من جمله آب شرب ، عدم ثبات نرخ ارز، اعمال چندین باره ارزش افزوده، عدم پیگیری مسائل مربوط به تجارت تولید کنندگان، عدم استقلال اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان، سود بالای وام صنایع


حجت الاسلام منتظری امام جمعه انار نیز ضمن اشاره به مشکلات صنعتگران از وزیر صنعت خواستار رسیدگی و مساعدت بیشتر صنایع مس با توجه به معین اقتصادی بودن این شرکت، به شهرستان انار شد.


مدیر کل صنعت معدن و تجارت استان نیز ارائه تسهیلات توسط بانک صنعت معدن را بصورت ویژه مطرح نمود.


در پایان شریعتمداری وزیر صنعت معدن و تجارت با برشمردن دید مثبت صنعت گران جهت رفع موانع تولید ، مسائل و مشکلات صنعتگران در حوزه وام دهی ، سود تسهیلات بانکی ، ارزش افزوده ، بیمه های تامین اجتماعی کارگران ، ارز ، صادرات، قیمت تمام شده کالارا مطرح نمود و افزود :که دولت محترم پیگیر رفع این مسائل و مشکلات می باشد.


وی افزود: برای صادرات بایستی خلق کالای قابل رقابت کنیم تا در حوزه صادرات موفق باشیم.

وی همچین با اشاره به قیمت بالای برخی کالاها و گرانفروشی افزود: بایستی گروه های مردمی در این بخش دخالت نموده تا قیمت در بازار متعادل گردد.

  شریعتمداری قول پیگیری راه اندازی نواحی صنعتی با وام با بهره پایین در روستاهای شهرستان انارو برخورد با بانک هایی که در پرداخت تسهیلات به صنعتگران دچار تخلف شده اند را مطرح نمود.


وی در ادامه گفت: 1600 واحد صنعتی جدید در استان کرمان در حال احداث میباشد که از این تعداد 194 واحد آن با 70 درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث میباشد که امید است تا پایان سال به بهره برداری برسد.

انتهای پیام/ی

مردم در بحث جلوگیری از  گرانفروشی دخالت کنند

برچسب ها: صنعت ، هیئت دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار