اعتراض ژاپن به تصمیم روسیه برای استقرار جنگنده در جزایر مورد مناقشه

­یوشیهیده سوگا سخنگوی کابینه ژاپن روز جمعه به طور علنی از تصمیم روسیه برای استقرار هواپیما در جزیره ایتوروپ که در ژاپن با نام جزایر اِتوروفو خوانده می‌شود و مورد ادعای این کشور نیز هست انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ­یوشیهیده سوگا سخنگوی کابینه ژاپن روز جمعه به طور علنی از تصمیم روسیه برای استقرار هواپیما در جزیره ایتوروپ که در ژاپن با نام جزایر اِتوروفو خوانده می‌شود و مورد ادعای این کشور نیز هست انتقاد کرد.

بر اساس دستور رسمی دولت روسیه که در تارنمای رسمی اطلاعات حقوقی دولت در روز پنجشنبه منتشر شد، جنگنده‌های نیروی هوافضای روسیه و هواپیما‌های غیرنظامی این کشور به طور مشترک در جزیره ایتوروپ مستقر خواهند شد. ایتوروپ بخشی از مجمع الجزایر کوریل به شمار می‌رود که ژاپن آن را با عنوان سرزمین‌های شمالی می‌شناسد.

سوگا گفت: ما از تصمیم دولت روسیه اطلاع داریم و در حال گردآوری اطلاعات در مورد فعالیت‌های نیرو‌های روسی در سرزمین‌های شمالی هستیم. مواضع کشور خود را نیز از راه‌های دیپلماتیک به گوش روسیه رسانده ایم. این اقدام روسیه به افزایش استقرار نیرو‌ها و تجهیزات نظامی روسیه در چهار جزیره شمالی مربوط می‌شود که با مواضع ژاپن در مورد این جزایر همخوانی ندارد.

روسیه در سال‌های اخیر حضور نظامی خود را در جزایر مورد مناقشه با ژاپن افزایش داده و حتی به دنبال تاسیس پایگاه دریایی در این جزایر است.

این جزایر مدت‌ها است که مورد مناقشه مسکو و توکیو هستند. دو کشور پس از جنگ جهانی دوم به علت اختلاف بر سر این جزایر تا کنون معاهده صلحی میان خود امضا نکرده اند.

انتهای پیام/

ژاپن به استقرار هواپیماهای روسی در جزایر مورد مناقشه اعتراض کرد

برچسب ها: روسیه ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار