ترامپ خواهان افزودن قابلیت حمل تسلیحات هسته‌ای غیرراهبردی به جنگنده اف ۳۵ شد

سند بازبینی وضعیت هسته‌ای آمریکا که از سوی ­دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا منتشر شد خواستار افزوده شدن قابلیت حمل تسلیحات هسته‌ای غیر راهبردی به هواپیما‌های جنگنده نسل جدید اف ۳۵ شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ سند بازبینی وضعیت هسته‌ای آمریکا به عنوان راهبرد هسته‌ای این کشور که از سوی ­دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در روز جمعه منتشر شد خواستار افزوده شدن قابلیت حمل تسلیحات هسته‌ای غیرراهبردی به هواپیما‌های جنگنده نسل جدید اف ۳۵ شده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در بخشی از سند بازبینی وضعیت هسته‌ای که به وسیله دفتر وزیر دفاع آمریکا تهیه شده آمده است: «جایگزینی جنگنده بمب افکن‌های دارای توانمندی دوگانه با هواپیما‌های جنگنده نسل جدید F۳۵ باعث حفظ و ارتقای توانایی بازدارندگی نیرو‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و همچنین توانایی ما برای بکارگیری تسلحیات هسته‌ای در این جنگنده‌ها در صورت بروز شرایط امنیتی خاص می‌شود.»

جنگنده اف ۳۵ مدت‌ها است که با مشکلات فنی متعدد روبرو است و در حال حاضر از قابلیت حمل تسلیحات هسته‌ای برخوردار نیست. فرماندهان نظامی نزدیک به پروژه ارتقای این جنگنده معتقدند توانایی حمل سلاح‌های هسته‌ای در فاصله سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ به این هواپیما اضافه خواهد شد.

در گزارش پنتاگون آمده است جنگنده اف ۳۵ به طور مشخص وظایف جنگنده اف ۱۵ برای حمل بمب هسته‌ای بی ۶۱ را برعهده خواهد گرفت. در این گزارش آمده است که نیرو‌های هسته‌ای غیرراهبردی کنونی ناتو تنها شمار معدودی از انواع بمب‌های هسته‌ای را در زرادخانه خود دارند که قابلیت پرتاب از سوی جنگنده‌های اف ۱۵ و برخی دیگر هواپیما‌های قابلیت دوگانه متحدان آمریکا را دارد.

انتهای پیام/

جنگنده اف ۳۵ آمریکا به سلاح هسته‌ای غیر راهبردی مجهز می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار