اجرای طرح سامانه رصد آسیب‌های اجتماعی در قزوین

مدیر کل بهزیستی استان قزوین از اجرای طرح کشوری رصد آسیب‌های اجتماعی برای پیشگیری، کنترل و کاهش این معضل در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ وارثی مدیر کل بهزیستی استان افزود: در این طرح پرسش‌نامه‌های پژوهشی استاندارد شده با مؤلفه‌هایی از قبیل: خشونت خانگی، دغدغه‌های اجتماعی، اعتماد، همکاری و مشارکت اجتماعی، مسئولیت پذیری، اهمیت به معلولان و سالمندان و دیگر موارد سلامت روانی و اجتماعی در اختیار پرسشگران و گروه کارشناسی بهزیستی قرار داده شده است.

وارثی اضافه کرد: پرسشگران با مراجعه به گروه‌های سنی ۱۵ تا ۲۰ سال، ۲۱ تا ۴۰ سال و ۴۱ تا ۶۰ سال، اطلاعات را جمع اوری می‌کنند و آن را در اختیار برنامه‌ریزان و کارشناسان برای پردازش، تجزیه و تحلیل داده‌ها قرار می‌دهند تا مؤلفه‌ها و شاخص‌های اجتماعی قوی یا ضعیف را مشخص و سپس بر اساس نتایج حاصله برنامه‌هایی متناسب با وضع موجود برای کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی تدوین و تبیین کنند.

وی خواستار همکاری مردم با پرسشگران شد و گفت: بهزیستی به عنوان یکی از متولیان سلامت اجتماعی بیشترین وظیفه را در اجرای این طرح دارد.

مدیرکل بهزیستی استان افزود: برطرف شدن مشکلات و مسائل اجتماعی و تحلیل، برنامه‌ریزی و اقدام در زمینه آسیب‌های اجتماعی مستلزم همکاری چندجانبه دستگاه‌های اجرایی است.

به گفته وارثی، اجرای این طرح تا ۱۵ اسفندماه ادامه دارد.

مدیرکل بهزیستی استان در ادامه افزود: استفاده از ظرفیت‌هایی مانند اورژانس اجتماعی، خط مشاوره تلفنی رایگان ۱۴۸۰، گروه‌های اجتماع‌محور پیشگیری از اعتیاد، خط ملی راهنمایی و مشاوره در زمینه اعتیاد و همچنین استقرار ۱۵ پایگاه سلامت اجتماعی در استان می‌تواند در زمینه کاهش مشکلات و آسیب‌های اجتماعی بسیار موثر باشد.

انتهای پیام/

اجرای طرح سامانه رصد آسیب‌های اجتماعی تا پانزدهم اسفند

برچسب ها: بهزیستی ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.