برگزاری هفتادمین نشست تخصصی شاهنامه شناسی و شاهنامه خوانی در اهواز

کتابخانه مرکزی خوزستان میزبان هفتادمین نشست تخصصی شاهنامه شناسی و شاهنامه خوانی بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز ، حسین بهبهانی، رئیس کتابخانه مرکزی خوزستان گفت: کتابخانه مرکزی میزبان هفتادمین نشست تخصصی شاهنامه شناسی و شاهنامه خوانی بود که در این نشست جلد دوم کتاب نامه ی باستان (ویرایش و گزارش شاهنامه فردوسی) نوشته ی دکتر میرجلال الدین کزازی و رزم رستم و سهراب از بیت های ۲۹۸۴ تا۳۰۳۳ خوانده و مورد بررسی قرار گرفت.

 وی با اشاره به تراژدی  داستان رستم و سهراب بیان داشت: داستان رستم و سهراب یکی از تراژدی های معروف در کل دنیا است که از شاهنامه فردوسی به یادگار مانده است و مهمترین بخش این داستان روایت پسری به نام سهراب است که به دست پدر خود یعنی رستم که قهرمان ملی ایران و شاهنامه است کشته می شود.

بهبهانی ادامه داد: از نکات قابل توجهی که در این نشست مطرح شد تصویر سازی بی نظیر فردوسی در خلق لحظات رزم میان 2 پهلوان بود و گفته شد که گویی فردوسی چندین دوربین در جا های مختلف صحنه کار گذاشته و با ظرافتی بی نظیر کارگردانی می کند.

مسئول کتابخانه مرکزی گفت: یکی از مهم ترین نکات قابل تأمل که در این نشست مورد بررسی  قرار گرفت مصرع «دل رستم اندیشه ای کرد بَد» و حمله به سپاه توران بود.

انتهای پیام/م

هفتادمین نشست تخصصی شاهنامه شناسی و شاهنامه خوانی در اهواز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.