استفاده از پنج شنبه‌ها برای کاهش ساعت تحصیلی دانش آموزان

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز گفت: برای جبران کاهش ساعت‌های تحصیلی دانش آموزان می‌توان از روز‌های پنج شنبه استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز ، سید جاسم موسوی اصل، رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز با اشاره به روند تحصیلی دانش آموزان بیان داشت: هر نوع تعطیلی حتی کوتاه مدت و یک ساعته در روند تحصیلی دانش آموزان اختلال ایجاد می کند زیرا سیستم آموزشی بر اساس برنامه ریزی دقیق و ساعات مشخص شده برای هر واحد درسی تعریف شده است.

وی با تاکید بر اینکه میزان ساعات اختصاص یافته به هر واحد درسی در هر هفته و روز مشخص است و تعطیلی کامل یک روز، همه برنامه هفتگی یک دانش آموز را به هم می زند افزود: این موضوع باعث می شود تا اطلاعات درسی لازم در مدت زمات سریع تری به دانش آموزان داده شود که همین مسئله در صورت تکرار زیاد به یک معضل تبدیل خواهد شد.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز تصریح کرد: برای جبران چنین تعطیلی های مکرری مجبور هستیم تا دانش آموزان را در روز پنجشنبه به کلاس های فوق العاده بکشانیم تا ساعات هدر رفته را جبران کنیم.

وی با تاکید بر اینکه  دانش آموزان و والدین آن ها باید احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند و فرزندان خود را از غیبت های غیر موجه دیگر بازدارند تا در انتهای سال و زمان امتحانات با مشکل مواجه نشوند گفت: شرایط فعلی استان، ما را به سمت و سویی می برد که به دنبال برنامه هایی برای جایگزینی ساعات هدر رفته دانش آموزان باشیم در صورتی که باید تمرکز خود را بر روی بهبود کیفیت تحصیل عادی دانش آموزان و تجهیز مدارس باشیم. 

انتهای پیام/م

باید از پنج شنبه ها برای کاهش ساعت تحصیلی دانش آموزان استفاده کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.