انواری در اختتامیه کنفرانس بین المللی احزاب آسیایی مطرح کرد؛

لزوم حضور احزاب سیاسی جهان در سازمان ملل برای احقاق حقوق مردم دنیا

عضو حزب موتلفه اسلامی گفت:‌ برای احقاق حقوق مردم دنیا حضور احزاب سیاسی جهان در سازمان ملل ضرورت دارد.

لزوم حضور احزاب سیاسی جهان در سازمان ملل برای احقاق حقوق مردم دنیابه گزارش  خبرنگار احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسین انواری عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در بیست و نهمین نشست کمیته دائمی کنفرانس بین‌المللی احزاب آسیایی و دومین کنفرانس ویژه راه ابریشم اظهار کرد: ما در دنیا دو نوع احزاب داریم. یک دسته احزابی هستند که به دنبال رفع ظلم بوده و مدافع حقوق مردم هستند و پیروزی را از آن حق می‌دانند و برای آنها کارآمدی در خدمت به مردم خلاصه می‌شود.

وی افزود: چنین احزاب کارآمدی به دنبال ایجاد همدلی و وحدت هستند اما در نقطه مقابل چنین تشکل‌های سیاسی احزابی قرار دارند که حیوانی برخورد می‌کنند و قدرت را برای مسائل شخصی به کار گرفته و از زور و تطمیع استفاده می‌کنند.

انواری تصریح کرد: این دسته از احزاب روحیه تخریب داشته و به هیچ وجه نمی‌توانند با احزاب سیاسی گروه اول تعامل داشته باشند.

عضو حزب موتلفه اسلامی بیان کرد: حق حاکمیت انسان در سرنوشت خود امری الهی بوده و در سیستم‌های دموکراتیک مردم ، سالار خود هستند و در چنین جوامعی تشکل‌هایی ایجاد می‌شود که به واسطه مردم قدرت در اختیار عده‌ای قرار می‌گیرد اما صاحبان قدرت باید بدانند که امانتدار و خدمتگذار مردم هستند.

وی ادامه داد‌:‌ متقابلا برخی دولت‌ها در بعضی جوامع وقتی قدرت به دست می‌آورند طغیان می‌کنند، احزاب ابزار دموکراسی و مردم سالاری بوده و پل ارتباطی میان مردم و نظام هر کشوری هستند  به این معنا که نمی‌توانیم دم از دموکراسی بزنیم اما به تشکل‌های سیاسی بها ندهیم.

انواری افزود: کشورهایی که دم از دموکراسی می‌زنند اما به احزاب سیاسی بها نمی‌دهند با چالش‌های زیادی مواجه خواهند شد.

عضو حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: ما باید بکوشیم که شایستگان را شناسایی و به افکار عمومی معرفی کنیم و بتوانیم افکار و اراده‌های غیر شفاف شهروندان را منسجم کنیم.

وی تأکید کرد: ما برای رسیدن به کمال باید با احزاب آسیایی گروه‌های همفکری تشکیل بدهیم و لازم است تا برنامه‌ریزی‌هایی را درباره جاده ابریشم تبیین کنیم چرا که در سایه آن مسائل سیاسی و اجتماعی نیز به انسجام می‌رسد.

انواری افزود: باید الگوهایی را برای توسعه تشکیل دهیم و بنده به عنوان مدیر طرح‌های حزب موتلفه پیشنهاد می‌کنم که کارگروهی از احزاب آسیایی شکل دهیم که بتوانیم بروندادی مثبت ایجاد کنیم.

عضو حزب موتلفه اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌کنم سازمان‌هایی مانند سازمان ملل که برای احقاق حقوق مردم کشورهای دنیا تشکیل شده اما برخی دولت‌ها در آن حق توحش دارند از احزاب سیاسی کشورهای مختلف برای تصمیم‌های مهم استفاده کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: سازمان ملل ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار