ظرفیت 143 هزارتنی هرمزگان برای پرورش ماهی درقفس

استاندار هرمزگان گفت: هرمزگان ظرفیت تولید 143 هزار تن ماهی و میگو در قفس دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس، فریدون همتی استاندار در بازدید از دو طرح تولید ماهی در قفس و مزرعه پرورش میگو در بخش شیبکوه شهرستان بندرلنگه گفت:اکنون از ظرفیت تولید 143 هزار تن میگو و ماهی در قفس هفت هزارتن در مرحله تولید است.


وی افزود: پرورش میگو و ماهی در قفس از مهمترین ظرفیت های استان است و اجرای این طرح ها موجب اشتغالزایی، افزایش صادرات، حمایت از بخش خصوصی و جذب سرمایه گذاری می شود.


استاندار هرمزگان گفت: هزینه اجرای طرح تولید ماهی در قفس در بخش شیبکوه شهرستان بندرلنگه و یکی از طرح های بزرگ منطقه، نود میلیارد تومان است که 69 میلیارد تومان آن از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی تامین می شود.


استاندار هرمزگان گفت: ظرفیت اسمی این طرح، تولید پنج هزار تن ماهی در قفس است که در مرحله نخست آن سه هزار تن ماهی تولید می شود .


همتی افزود: اکنون تولید آزمایشی در این مجموعه آغاز شده است.


استاندار هرمزگان گفت: استفاده از جدیدترین دانش و تکنولوژی روز دنیا برای تولید ماهی در قفس از ویژگی های مهم این طرح است .


همتی افزود: این دانش و تکنولوژی به نیروهای بومی منتقل شده و نیروهای متخصص داخلی و بومی استان هرمزگان در این طرح نقش آفرین هستند.

 

استاندار هرمزگان به ساخت و راه اندازی مزرعه پرورش میگو در بندر چارک بخش شیبکوه شهرستان بندرلنگه اشاره کرد و گفت: این مزرعه در دو هزار هکتار به عنوان یکی از بزرگترین مزارع پرورش میگو با سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال ساخت است.

همتی افزود: در صورت رفع مشکلات ، این مزرعه پرورش میگو تا پایان سال 97 به مرحله بهره برداری می رسد.

انتهای پیام/ر

بهره برداری از دو مزرعه پرورش میگو در بندرلنگه تا پایان سال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.