حجت‌الاسلام رضا اسکندری مطرح کرد؛

استحکام خانواده؛ مهمترین دغدغه تبلیغی حوزه های علمیه خواهران

معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران: محور تمام فعالیت‌های حوزه‌های علمیه خواهران، تحقق سبک زندگی اسلامی در میان آحاد مختلف جامعه است.

به گزارش  حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین رضا اسکندری در نشست خبری فعالیت‌های معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه‌‌های علمیه خواهران که صبح امروز در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد اظهار کرد: حوزه‌های علمیه خواهران باتوجه به ظرفیت عظیمی که دارد  و با ساماندهی که در دوسال اخیر پیرامون فعالیت‌های تبلیغی شکل گرفته، در حال حاضر دارای حدود ۴۳ هزار خواهر طلبه فعال در عرصه تبلیغی و فرهنگی است.

وی با بیان اینکه خواهران طلبه در مناسبت‌های مختلف به فعالیت‌های تبلیغی می پردازند، گفت: خواهران طلبه در مناسبت های گوناگون امسال در ماه مبارک رمضان، هفته عفاف و حجا، دهه کرامت، ‌ایام محرم و صفر و سایر مناسبت‌ها فعالیت‌های چشمگیری داشتند؛ تا به امروز حدود ۴۲ هزار اعزام مبلغ از سوی حوزه‌های علمیه خواهران برای فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی داشته‌ایم.
 
معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: تمامی اعزام‌‌های تبلغی در حوزه‌های علمیه خواهران توسط خود مدارس علمیه خواهران کشور انجام می‌شود و مرکز مدیریت هیچگونه دخالت مستقیمی در اعزام مبلغان ندارد.
 
وی ادامه داد: پیرامون ایام فاطمیه نیز برنامه‌های بسیار خوبی طراحی شده است که که یکی از آن ها آموزش مبلغان خواهر برای ایام فاطمیه است؛ این برنامه از سه سال قبل برای توامندسازی مبلغان با همکاری بیوت مراجع آغاز شده و در دوسال گذشته حدود ۱۵ هزار خواهر طلبه آموزش‌های لازم را گذارنده‌اند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری تصریح کرد: امسال بیوت مراجع بیش از گذشته همکاری داشتند و حوزه های علمیه خواهران در حال حاضر با دفتر ۴ مرجع تقلید هماهنگ شده است؛ در این راستا از طرف بیوت مراجع افرادی به مدارس علمیه خواهران اعزام می‌شوند و به آموزش‌های علمی و فرهنگی لازم می‌پردازند.
 
وی اظهار کرد: باتوجه به اینکه دهه فجر نیز با ایام فاطمیه مقارن شده است، طبیعتا یکی از موضوعاتی که مبلغان حوزه‌های علمیه در این ایام تبلیغی به آن می‌پردازند، پیروزی انقلاب اسلامی و مباحث مرتبط با انقلاب اسلامی است.
 
معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران گفت: ما تلاش می‌‌کنیم از سبک زندگی حضرت فاطمه(س) بهره‌مد شویم و سبک زندگی ایشان را در راستای تحقق سبک زندگی اسلامی تبلیغ و ترویج کنیم.
 
وی عنوان کرد: محور تمام فعالیت‌های حوزه‌های علمیه خواهران، تحقق سبک زندگی اسلامی در میان آحاد مختلف جامعه است؛ خانواده از مهم‌ترین مسائلی است که حوزه‌های علمیه خواهران به آن توجه دارد و باتوجه به اینکه مخاطبان اصلی خواهران طلبه دختران و زنان هستند امیدواریم که بانوان طلبه بتوانند تأتیر لازم را داشته باشند و فرزندان و همسران خود را با سبک زندگی اسلامی آشنا و مأنوس کنند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار