مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری لرستان خبرداد؛

اجرای عملیات حفاظت و قرق در مراتع لرستان

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری لرستان ازاجرای عملیات حفاظت وقرق درمراتع لرستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ شیرزاد نجفی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان در راستای برنامه اصلاح و احیاء مراتع و به منظور ایجاد شرایط لازم جهت زاد آوری، تکثیر گونه‌های گیاهان مرتعی و افزایش تولید علوفه مراتع امسال، این مهم صورت گرفت.

 

ظهار کرد: با فعالسازی طرح‌های مرتعداری، عملیات قرق و حفاظت از مراتع در سطح ۵۵ هزار هکتار از مراتع استان، با مشارکت مجریان و بهره برداران به اجراء درآمده است.

وی با بیان اینکه مراتع یکی از مهم‌ترین و با ارزش‌ترین منابع ملی کشور محسوب می‌شود تاکید کرد: لازمه حفظ این منابع ارزشمند، آگاهی‌بخشی به اقشار جامعه، به ویژه روستاییان، عشایر و دامداران می‌باشد که به عنوان بهره‌برداران مستقیم این منابع ارزشمند است که باید به آن توجه داشت.

نجفی اظهار داشت: به منظور تامین و جبران بخشی از خسارت‌های وارده به مرتع‌داران، ۱۷ هزار و ۳۳۰ هکتار از مراتع استان تحت پوشش خدمات بیمه‌ای قرار گرفته است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: قرق مراتع یکی از روش‌های مدیریتی مرتعداری و آبخیزداری است که در جهت اصلاح و توسعه مراتع اعمال می‌شود، به طوری که افزایش تراکم پوشش گیاهی در پهنه‌های تحت قرق موجب تثبیت و پایداری خاک به عنوان بستر استقرار گیاهان و در نتیجه کاهش هدر رفت خاک و تولید رسوب می‌گردد.

انتهای پیام/م

عملیات حفاظت و قرق در مراتع لرستان اجراشد

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.