هم اکنون 12 واحد موزاییک سازی در استان نیمه فعال هستند

رئیس اتحادیه موازییک سازان کرمانشاه گفت: فقط 12 واحد از 60 واحد موزاییک سازی کرمانشاه فعال مانده‌ که آنها هم با حدود یک سوم ظرفیت کار می‌کنند.

هم اکنون 12 واحد موزاییک سازی در استان نیمه فعال هستندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ حمیدرضا حقیقی رئیس اتحادیه موازییک سازان کرمانشاه با اشاره به وضعیت واحدهای تولیدی موزاییک سازی شهر کرمانشاه گفت : در گذشته حدود 60 واحد تولیدی فعال داشتیم که اکثر آنها به دلیل رکود بازار ورشکست شدند.

رئیس اتحادیه موزاییک سازان کرمانشاه عمده دلیل رکود این واحدها را عدم حمایت مسئولین از تولیدات داخل استان دانست و یادآور شد: متاسفانه حدود 60 درصد موزاییک‌هایی که در بازار کرمانشاه وجود دارد و در ساخت و سازها استفاده می‌شود، از استان‌های دیگر مانند همدان، اصفهان می‌آید.

حقیقی افزود: در استان‌های دیگر نیروی کار بسیار ارزانتر تمام می‌شود و از همین رو قیمت موزاییک‌های تولیدی هم ارزانتر است مسئولین باید حمایت لازم را در این بخش داشته باشند و در شرایطی که ما در استان توان تولید مناسبی داریم، جلوی ورود موزاییک از دیگر استان‌ها را به کرمانشاه بگیرند.

حقیقی افزود: وضعیت سایر واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی هم اینگونه است، در گذشته حدود 400 کوره آجرپزی داشتیم که حدود صدها نفر به صورت مستقیم و بیش از هزار نفر به صورت غیرمستقیم در این کوره‌ها مشغول به کار بودند و اکنون از کوره‌های آجرپزی هم چیز زیادی باقی نمانده است.

وی گفت : در گذشته در مجموع حدود هزار واحد صنفی در بخش‌های مختلف تولید مصالح ساختمانی در کرمانشاه فعالیت داشتند که اکنون 200 مورد آنها هم به سختی فعال است.

 انتهای  پیام/ز


 حدود هزار واحد صنفی در بخش‌های مختلف تولید مصالح ساختمانی فعالیت دارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار