با موافقت نمایندگان؛

دولت بدهی‌های خود تا مبلغ ۵۰ هزار میلیارد ریال را از طریق انتشار اوراق تسویه می‌کند

نمایندگان در جریان بررسی بخش درآمدی بودجه مصوب کردند که دولت بدهی‌های خود تا مبلغ ۵۰ هزار میلیارد ریال را از طریق انتشار اوراق تسویه کند.

دولت بدهی‌های خود تا مبلغ ۵۰ هزار میلیارد ریال را از طریق انتشار اوراق تسویه می‌کندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صحن عصر امروز (شنبه، 14 بهمن ماه) مجلس در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه 97 بند و تبصره 5 را با 155 رأی موافق، 25 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 224 نماینده حاضر در صحن علنی تصویب کردند.

براین اساس؛ دولت از طریق اسناد (اوراق) تسویه خزانه، بدهیهای قطعی خود به اشخاص حقیقی و حقوقی تعاونی و خصوصی که در چارچوب مقررات مربوط تا پایان سال 1396 ایجاد شده، با مطالبات قطعی دولت (وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی) از اشخاص مزبور تا مبلغ بیست هزار ميليارد (20.000.000.000.000)ريال به‌صورت جمعي- خرجي تسویه کند. مطالبات قطعی دولت از اشخاص حقیقی و حقوقی تعاونی و خصوصی که در اجرای بند (پ) ماده (2) قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور به شرکتهای دولتی منتقل شده با بدهی دولت به شرکتهای مذکور قابل تسویه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار