برای جلوگیری از سرمازدگی؛

در باغ های جهرم بخاری نصب شد

برای جلوگیری از سرمازدگی درختان مرکبات در باغ های جهرم بخاری نصب شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ شرکت دانش بنیان مستقر در مرکز رشد فناوری جهرم، با استفاده از فناوری‌های روز، برای رفع مشکلات باغداران و پیشگیری از خسارت‌های سرمازدگی، بخاری‌های باغی را اختراع و به مرحله تجاری سازی رساند.

ابراهیمی مخترع این طرح با بیان اینکه سوزاندن ضایعات باغی و لاستیک نه تنها کمکی به باغداران در رفع مشکل سرمازدگی درختان نمی‌کند ادامه داد: هر دستگاه با قدرت ۷ و نیم اسب بخار می‌تواند ۲ هکتار باغ را پوشش دهد که علاوه بر صرفه اقتصادی برای باغدار از پرداخت خسارت‌های ناشی از سرمازدگی باغ‌ها هم پیشگیری کند.

وی اضافه کرد: هر دستگاه بخاری می‌تواند ۱۳ هزار متر مکعب هوای ۲۵۰ درجه را تولید و به صورت شبکه‌ای به زیر درختان منتقل کند.

همچنین مدیر جهاد کشاورزی جهرم با بیان اینکه در این شهرستان ۲۴ هزار هکتار باغ مرکبات وجود دارد، تصریح کرد: پارسال ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار از باغ‌های مرکبات جهرم دچار سرمازدگی شد.

شهابی اضافه کرد: از جمله مواردی که می‌تواند از سرمازدگی باغ‌های مرکبات جلوگیری کند، آبیاری شبانه باغ ها، استفاده از محلول‌های ضدسرما و کوددهی مناسب و استفاده از توری‌ها و مهمتر از همه بکارگیری این بخاری‌ها است.

این بخاری باغی به نام دستگاه انتقال دهنده حرارت ضدسرمازدگی کشاورزی به شماره ۹۳۳۳۷ در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ن

نصب بخاری در باغ های جهرم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار