باشگاه خبر نگاران جوان گزارش می دهد؛

فراهم شدن بستری برای فعالیت ورزشی بیماران خاص به همت هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضاء آذربایجان غربی

هیات ورزشی بیماران خاص وپیوند اعضای آذربایجان غربی با فراهم کردن زمینه فعالیت ورزشی برای این قشر از جامعه مقدمات حضور آنها را در مسابقات ورزشی ملی وبین المللی ایجاد می کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ ورزشهای گوناگون، به ويژه  ورزشهائی كه ملايم و روی برنامه منظم باشند علاوه بر اینکه   از بروز بيماريها جلوگيری كرده و نقش پيشگيری را بر عهده دارند، بلكه قادرند در بسياری از بيماريها مؤثر واقع شده و يك راه  درمانی را از نظر علم پزشكی برعهده بگيرند. تحقیقات پژوهشگران حاکی از آن است که داشتن تحرک و ورزش روزانه حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه به مدت ۵ بار درهفته مانع از بروز دست‌کم ۳۰ نوع بیماری و یا مقابله با آنها و بهبود انواع امراض می‌شود.

نائب رییس هیات ورزش  بیماران خاص وپیوند اعضاء در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ گفت: هیات ورزش بیماران خاص وپیوند اعضای آذربایجان غربی از سال 1393 فعالیت خود را به صورت جدی در خصوص فراهم کردن زمینه فعالیت ورزشی بیماران خاص وپیوند اعضا در استان  آغاز کرده است و هم اکنون بیش از 300 نفر ورزشکار بیمار خاص وپیوند اعضا تحت پوشش این هیات است.

فراهم شدن بستری برای فعالیت ورزشی بیماران خاص/کسب مدال های رنگارنگ ملی و بین المللی توسط بیماران خاص وپیوند اعضا

طوفان دانشمند افزود: هدف ما گسترش ورزش همگانی خصوصا در بین بیماران خاص وپیوند اعضاست زیرا مسلما فعالیت ورزشی تاثیرات مثبتی در پیشگیری ، کنترل و درمان بیماری ها دارد و مواردی از بیماران را دیده ایم که با انجام منظم فعالیت های ورزشی به سطح خوبی از سلامتی رسیده اند.

فراهم کردن زمینه حضور بیماران در اجتماع  با انجام فعالیتهای ورزشی گروهی  

وی تصریح کرد :تصمیم داریم تا به بهانه فعالیتهای ورزشی بیماران را از حالت عزلت وگوشه نشینی درآورده  وآنهارا وارد اجتماع کنیم  وزمینه ای فراهم کنیم تا با فعالیتهایی که به بهانه ورزش انجام می دهند با یکدیگر ارتباط داشته وتبادل افکار انجام دهند تا بدانند بیماری پایان زندگی نیست بلکه شروع دوره جدیدی از زندگی است که فقط نیاز به مراقبت های بیشتر داد.

کسب مدالهای ملی وبین المللی توسط بیماران خاص وپیوند اعضاء استان

وی با اعلام اینکه  این هیات با فراهم کردن بستری برای فعالیت ورزشی بیماران خاص وپیوند اعضا زمینه حضور آنها را در مسابقات ملی وبین المللی فراهم کرده است به ذکر نمونه هایی از موفقیت های بیماران خاص وپیوند اعضای استان در مسابقات ورزشی ملی وبین المللی پرداخت وگفت: نادر محمودزاده یکی از ورزشکاران هیات ورزش بیماران خاص وپیوند اعضاست که با سن بیشتر از 50 سال در زمینه دو ومیدانی وتنیس روی میز علاوه بر کسب مدالهای ملی بیش از 10 مدال بین المللی در مسابقات مختلف کسب کرده است، همچنین علی اکبر حسین زاده بیمار پیوند اعضا از شهرستان سلماس نیز  قهرمان بدمینتون کشور بوده و عضو تیم ملی بدمینتون است .

نائب رییس هیات ورزش بیماران خاص وپیوند اعضای استان ادامه داد : عرشیا امانی جوان مبتلا به دیابت از دیگر قهرمانان ورزش کشور است علاوه بر کسب عناوین برتر در مسابقات مختلف حتی در رقابت با افراد سالم  ، مهرماه سال جاری مدال برنز کشوری را در رقابتهای تنیس روی میز کشور از آن خود کرد.

اجرای برنامه های مختلف برای گسترش میل به ورزش در جامعه

دانشمند در خصوص فعالیتهای  هیات ورزشی بیماران خاص وپیوند اعضای استان گفت: برگزاری کارگاه های آموزشی در مناطق محروم وحاشیه ای  برای آگاه سازی مردم این مناطق از نحوه انجام فعالیت های وزشی جهت حفظ سلامتی وشادابی در زندگی و فراگرفتن اسلوب صحیح زندگی ، انجام تست های غربالگری قند خون وفشار خون و برگزاری همایش های پیاده روی از جمله اقدامات این هیات برای رسیدن به هدف خود است.

فراهم شدن بستری برای فعالیت ورزشی بیماران خاص/کسب مدال های رنگارنگ ملی و بین المللی

وی یاد آور شد: هیات ورزش بیماران خاص وپیوند اعضای استان با کمک اداره کل ورزش وجوانان استان یک سئانس اختصاصی ورزش یوگا برای بیماران ام اس و سئانس دیگری برای بیماران دیابتی فراهم کرده است تا بصورت رایگان زیر نظر مربیان متخصص حرکات ورزشی مفید یوگا را انجام دهند همچنین زمینه استفاده از استخر رایگان نیز برای آنها با همکاری هیات شنای استان فراهم شده است.

اجرای طرح سنجاب وبرگزاری کارگاه های آموزشی بمناسبت دهه فجر

دانشمند افزود: همزمان با دهه فجر طرح سنجش ساختار قامتی بانوان شاغل وخانه دار استان با عنوان طرح سنجاب در سازمانهای مردم نهاد وخصوصی اجرا ونیز طرح سلسله کارگاههای آموزشی برای بانوان با سرفصل های آموزشی ناهنجاری های سلامتی و چالشهای پیش روی بانوان در قالب 11 کار گاه برگزار می شود.

فراهم شدن بستری برای فعالیت ورزشی بیماران خاص/کسب مدال های رنگارنگ ملی و بین المللی

نائب رییس هیات ورزش بیماران خاص وپیوند اعضای استان در پایان از افرادی  بیماری خاص و پیوند اعضا دارند در خواست کرد با مراجعه به این هیات ومعرفی خود از امکانات در نظر گرفته شده برای آنها استفاده نمایند.

گزارش از فاطمه حاجی زاده

انتهای پیام/ح

برنامه های هیات ورزش بیماران خاص وپیوند اعضای آذربایجان غربی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.