تدوین کتاب برای راهکارهای جبران ساعات هدررفته دانش آموزان

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 اهواز از تدوین کتاب در خصوص راهکاری جبران ساعات هدر رفته دانش آموزان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، اسکندر آرامی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 اهواز گفت: ما به دنبال تدوین یک کتاب در خصوص راهکاری جبران ساعات هدر رفته دانش آموزان هستیم و این کتاب را پس از چاپ در اختیار همه مدارس استان خواهیم گذاشت. یکی از روش هایی که باید در این خصوص جدی گرفته شود بهره گیری از روزهای پنجشنبه است. دانش آموزانی که به دلیل ساعات کم تحصیلی از دروس خود عقب می مانند، می توانند در روزهای پنجشنبه با حضور در کلاس های فوق العاده این کاستی ها را جبران کنند.

وی افزود: در صورتی که مدرسه روز پنجشنبه را برای این منظور انتخاب کنند، دانش آموزان موظف هستند در این کلاس ها حاضر شوند. 

آرامی بیان داشت: دانش آموزان خوزستانی بر اساس نرم معمول به دلیل گرمای هوا، دچار کمبودهایی در زمان تحصیل خود به نسبت سایر دانش آموزان استان های دیگر هستند. این مسئله به این معناست که در شرایط نرمال نیز وضعیت دانش آموزان خوزستانی و سایر نقاط کشور برابر نیست.

وی با اشاره به اینکه پدیده گرد و غبار نیز در سال های اخیر مشکلات بسیاری را برای سیستم آموزشی استان به وجود آورده است گفت: ما در این زمان باید تدابیری برای مقابله با این شرایط بسنجیم و نگذاریم تا این شرایط مشکلاتی را در روند یادگیری آموزشی دانش آموزان پیش بیاورد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 اهواز تصریح کرد: والدین و دانش آموزان خوزستانی در این خصوص باید همت کنند و با مدیران مدارس برای جبران این ساعات هدر رفته، همکاری های لازم را داشته باشند. 

آرامی با بیان اینکه روشمار رسمی کل سال تحصیلی یک صد و ۳۴ روز است، گفت: متاسفانه مدت زمان مفید در این خصوص حدود 4 و نیم است.

وی تصریح کرد: شرایط فعلی استان همین است، به همین منظور مدیران آموزشی استان باید به دنبال راه کارهایی برای جبران این ساعات هدر رفته باشند که البته لازم به ذکر است چنین عظمی در بین مدیران وجود دارد.

انتهای پیام/م

کتابی برای راهکارهای جبران ساعات هدررفته دانش آموزان تدوین می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.