یزدان مهر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

خدمات رسانی صندوق رفاه دانشجویان بعد از انقلاب/ ایجاد ۱۱۴ خیریه در دانشگاه‌ها

رئیس صندوق رفاه دانشجویان از خدمات رسانی این صندوق به دانشجویان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.

خدمات رسانی صندوق رفاه دانشجویان بعد از انقلاب/ ایجاد ۱۱۴ خیریه در دانشگاه‌هاذوالفقار یزدان مهر رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص خدمات رسانی این صندوق بعد ازانقلاب اسلامی عنوان کرد: صندوق رفاه دانشجویان سال 1356 تاسیس شد به طوری‌که قبل از انقلاب حدود 200 هزار دانشجو در سطح کشور داشتیم اما خوشبختانه به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران اکنون چیزی بالغ بر 4میلیون و 300 دانشجو در کل کشور مشغول به تحصیل هستند.

 وی ادامه داد: صندوق حدود 21 نوع وام به دانشجویان پرداخت می کند که این نوع وام ها به صورت قرض الحسنه و با اقساط بلند مدت پرداخت می‌شود ودانشجو در طول دوره تحصیلی می تواند از مزایای دیگر این صندوق برخوردار  شود و بعد از فارغ التحصیلی  اقساط را بپردازد.

 فعالیت 440 خوابگاه دولتی و غیردولتی تحت نظر صندوق رفاه دانشجویی

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم اظهارکرد: خوشبختانه ما 120 خوابگاه دولتی و 320 خوابگاه غیر دولتی در کل کشور داریم  و بالغ بر 400 سرویس در سطح  دانشگاه های کشور که رستوران های مکمل هم برای سرویس دهی به این سلف سرویس ها طراحی کرده ایم. خوشبختانه  بعد از انقلاب توانسته ایم گام های موثری در جهت ارتقای خدمات رسانی توام با کرامت انسانی به دانشجویان داشته باشیم.

 یزدان مهر تصریح کرد: خوشبختانه صندوق رفاه یکی از شاخص های آموزش عالی بوده و یکی از سازمان هایی بوده که در بحث خدمات رسانی به دانشجویان تاکنون موفق عمل کرده است.

افزایش 500 درصدی تسهیلات در صندوق رفاه

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم عنوان کرد: هرچند میان انتظارات و توقعات دانشجویان با منابع ما فاصله است، اما سعی کرده ایم با برنامه ریزی هوشمندانه و همت جهادی خدمات مطلوب تری به این دانشجویان ارائه دهیم به طوری‌که اکنون صد در صد دانشجویان تحت پوشش ما هستند و هر دانشجو واجد شرایطی متقاضی وام باشد سعی کرده ایم آن را پوشش دهیم.

 یزدان مهر افزود: خوشبختانه در این چند سال که جهشی صورت گرفته سعی کرده ایم تسهیلاتمان را تا 500 درصد افزایش دهیم تا بتوانیم تسهیلاتی هدفمند و موثرتر در میان دانشجویان قرار داده و  گره ای از مشکلات این دانشجویان باز کنیم.

 وی یادآور شد: در کنار این بحث ها ما 114 صندوق خیریه و قرض الحسنه در دانشگاه ها ایجاد کرده ایم که به دانشجویان بی‌بضاعت بتوانیم وام شراکتی پرداخت کنیم و در صورتی که دانشجویی تمکن مالی داشت بتواند این وام را پرداخت کند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار