نیروی هوایی، تمام نیروهای مسلح‌ در هشت سال دفاع مقدس نقش به سزایی داشتند

فرمانده پایگاه شکاری خلبان شهید عباس بابایی گفت: نیروی هوایی، تمام نیروهای مسلح‌، سازمان‌ها و ادارات در هشت سال دفاع مقدس نقش به سزایی داشت، به عنوان نمونه ارتش در 6 ماه اول جنگ نقش تعیین کننده داشت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،امیر محمدجعفر تک پیش از ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار کرد: انقلاب شکوهمند اسلامی موجب احیای دین در ایران شده و در چهلمین سال پربرکت خود باعث ایجاد بیداری اسلامی در سراسر منطقه و کشورهای مختلف جهان شده است.

وی افزود: در این مدت قدرت استکباری امریکا از این انقلاب ضربه‌های بسیار خورده، افول یافته و‌ جایگاه خود را در جامعه بین‌الملل از دست داده است، اگرچه در برابر امواج پیاپی انقلاب اسلامی اقداماتی انجام‌ گرفته اما هیچ‌کدام کارگر نیفتاده و انقلاب همچنان مسیر تعالی خود را طی می‌کند.

فرمانده پایگاه شکاری خلبان شهید عباس بابایی گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران به برکت انقلاب و با بهره‌گیری از تجربیات خود قبل از انقلاب و با تدابیر امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب در طول این مدت در اوج آمادگی و اقتدار قرار داد و در بخش‌های مختلف آموزشی، عملیاتی، فرهنگی، خودکفایی فرهنگ، رشد و بالندگی و هر آنچه در شأن مردم مؤمن انقلاب است، قدرت‌مندانه ظهور‌ پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: یکی از گام‌های بلند ارتش در انقلاب اسلامی در تاریخ 19 بهمن 57 بود که ملت در انتظار وعده امام خمینی بودند، شایعه کودتا فراگیرتر می‌شد، بهترین کار برای حفظ روحیه انقلاب و در هم شکستن قدرت بختیار، اعلام همبستگی ارتش با ملت بود که کارکنان نیروی هوایی به این نتیجه رسیدند باید به وظیفه ملی مذهبی خود عمل کنند، پس به سیل خروشان مردم پیوستند و سند افتخاری از رشادت و‌ ایمان خود را در برگه زرین انقلاب اسلامی به ثبت رساندند.

تک با بیان اینکه امام خمینی(ره) کاری که ارتش انجام داد را از حیث معنویت بزرگترین ارزش‌ها دانستند، ادامه داد: امام خمینی نیروی هوایی را سوگلی پهلوی دانسته و این اقدام نیروی هوایی در آن برهه را کار بزرگی اعلام کردند، از علل این اقدام می‌توان اهل مطالعه و به روز بودن کارکنان ارتش را نام برد‌.

وی اضافه کرد: کارکنان ارتش در آن زمان از اهداف رژیم پهلوی آگاه شده و جریان ظلم‌‌ بر مردم را احساس‌ کردند، زیرا خود نیز از جنس بدنه همین مردم‌ هستند، ارتباط کارکنان با شخصیت‌های دینی و روحانیت نیز از دیگر‌ علت‌های همبستگی‌ ارتش در آن زمان با ملت و انقلاب بود.

فرمانده پایگاه شکاری خلبان شهید عباس بابایی ابراز داشت: نیروی هوایی، تمام نیروهای مسلح‌، سازمان‌ها و ادارات در هشت سال دفاع مقدس نقش به سزایی داشت، به عنوان نمونه ارتش در 6 ماه اول جنگ نقش تعیین کننده داشت و توانست نقشه جنگی عراق را تا بازیابی دیگر نیروها متوقف کند.

وی با بیان اینکه برخی جوانان امروز از رشادت‌های نیروی هوایی اطلاع ندارند، خاطرنشان کرد: بزرگترین هجوم هوایی ایران، عملیات کمال 99 در پایگاه نوژه است که با 200 هواپیما ساماندهی شد، عملیاتی از این دست به عراق ثابت کرد نیروی هوایی ایران حتی بدون مستشاران بیگانه قوی عمل می‌کند.

فرمانده پایگاه شکاری خلبان شهید عباس بابایی اذعان داشت: 15 فروردین 60 روزی است که ارتش ضربه‌ای تاریخی به پیکر نظامی عراق وارد کرد و در این عملیات 50 فروند هواپیمای دشمن به کلی نابود شد، همچنین در عملیات بیت‌المقدس که طی آن خرمشهر آزاد شد دو هزار و 160 سورت پرواز توسط نیروی هوایی صورت گرفت و تاثیر بسزایی در این پیروزی داشت.

وی با ارائه گزارشی از عملکرد پایگاه هشتم شکاری عنوان کرد: با 15 هزار سورت پرواز، پاسبان کشور بودیم و اولین پرواز شهید بابایی از این پایگاه به سمت غرب کشور انجام شد، پوشش مکان‌های صنعتی و حساس اصفهان و حتی تهران، پوشش هوایی نفتکش‌ها، اسکورت هواپیماهای سران، آموزش خلبان‌های جوان از جمله اقدامات پایگاه هشتم شکاری است.

تک در پایان تأکید کرد: امروزه نیروهای مسلح با تقویت روحیه برادری با قدرت کامل از تمامیت ارضی دفاع می‌کنند و پیام ما صلح و دوستی است، توان جمهوری اسلامی ایران برای هیچ کشوری مگر برای متجاوزان تهدید نخواهد بود.

 

انتهای پیام/م 

 

سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه فرمانده پایگاه شکاری خلبان شهید عباس بابایی اصفهان

برچسب ها: نماز جمعه ، ارتش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.