دولت ترامپ از تعطیلی دوباره نجات پیدا کرد

مجلس نمایندگان آمریکا طرح بودجه این کشور را تصویب کرد و بدین ترتیب دولت واشنگتن از تعطیلی دوباره نجات پیدا کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر لحظاتی پیش اعلام کرد مجلس نمایندگان آمریکا بودجه این کشور را تصویب کرد.

مجلس نمایندگان آمریکا، لایحه‌ای را برای تامین مالی دولت تا ۲۳ مارس و همچنین افزایش سقف هزینه‌های بودجه طی دو سال آینده تصویب کرد. این مصوبه برای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، ارسال شده است.

این طرح که با ۲۴۰ رای موافق در برابر ۱۸۶ رای مخالف به تصویب رسید، به تعطیلی چند ساعته دولت آمریکا که نیمه شب پنجشنبه آغاز شد، پایان داد.

پیش‌بینی می‌شود ترامپ، این طرح را امضا و آن را به قانون تبدیل کند. سنای آمریکا پیشتر روز جمعه این طرح را مورد تایید خود قرار داده بود.

پیشتر اعلام شده بود که با پایان بی‌نتیجه مذاکرات مجلس سنا، دولت فدرال آمریکا به علت تصویب نشدن قانون بودجه، از بامداد امروز به طور موقت تعطیل شد.

شایان ذکر است ساعاتی پیش، نمایندگان مجلس سنای آمریکا به طرح بودجه دو ساله این کشور رأی مثبت دادند و آن را مجلس نمایندگان واگذار کردند.

در تاریخ 2 بهمن نیز سنای آمریکا برای پایان دادن به وضع تعطیلی دولت ترامپ، به توافقی برای تامین مالی موقت دولت فدرال تا تاریخ هشت فوریه  (19 بهمن) دست پیدا کرد و به تعطیلی 3 روزه دولت این کشور به صورت موقت پایان داد.

انتهای پیام/ 

تصویب طرح بودجه آمریکا در مجلس نمایندگان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار