کلینیک آنلاین؛

پاسخ سوالات خود در زمینه «کم‌خونی» را اینجا بخوانید

سوالاتی را که کاربران باشگاه خبرنگاران جوان در قسمت کلینیک آنلاین مطرح کرده‌اند، متخصصان پاسخ دادند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛  پاسخ سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت «کلینیک آنلاین» مطرح کرده بودند، منتشر شد.

شما هم می‌توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران و طرح سوالات خود، پاسخ را از پزشکان مربوطه دریافت کنید.

پاسخ سوالات شما در زمینه کم خونی را مهناز آقایی پور پاتولوژیست و فوق تخصص هماتوپاتولوژی و سکینه ابراهیمی متخصص داخلی و فوق تخصص خون و آنکولوژی پاسخ دادند.

انواع کم خونی

 سوال: لطفا بگویید کم خونی چند نوع است؟

آقایی پور: کم خونی می‌تواند ارثی یا اکتسابی باشد، کم خونی ارثی مثل تالاسمی، کم خونی داسی شکل و هموفیلی و کم خونی اکتسابی در اثر برخی کمبودها برای ساخت هموگلوبین خون مثل آهن، ویتامین‌های گروه B و اسید فولیک به وجود می‌آیند.

علائم کم خونی

 سوال: لطفا علائم کم خونی را توضیح دهید.

آقایی پور: علائم کم خونی  به صورت رنگ پریدگی، احساس خستگی، ضعف، گاهی تنگی نفس و خواب آلودگی بروز می‌کنند، افزون بر این‌ها در برخی افراد ریزش مو و کم رنگ شدن مخاط‌ها و پلک در اثر کم خونی به وجود می‌آیند.

 سوال: آیا کبودی زیر چشم می تواند به دلیل کم خونی باشد؟

آقایی پور: کبودی زیر چشم ربطی به کم خونی ندارد.

سوال: من پا و دست هام همیشه سرد هستند و شبها هم دست هام خواب میرند آیا این نشانه کم خونی است؟

آقایی پور: معمولا نشانه کم خونی سرد شدن دست و پا یا خواب رفتن این اندام‌ها نیست، خواب رفتن دست و پا بیشتر به علت کمبود برخی ویتامین‌ها بروز می‌کند.

سوال: آیا کم خونی باعث ورم دست و پا می‌شود؟

آقایی پور: کم خونی باعث ورم دست و پا نمی‌شود، بیشتر ناشی از برخی بیماری‌ها مانند بیماری‌های کلیوی است.

سوال: علائم کم خونی در کودکان ۷ سال چیست؟

آقایی پور: کم خونی در کودکان علائمی چون رنگ پریدگی، بی اشتهایی، کم شدن فعالیت‌های روزانه کودک، گاهی تنگی نفس و بی حوصلگی را به دنبال دارد.

درمان کم خونی

 سوال: کم خونی را چطور درمان کنیم؟

آقایی پور: درمان کم خونی بسته به علل بروز آن متفاوت است، کم خونی‌های ارثی مثل تالاسمی و هموفیلی درمان شدنی نیست اما کم خونی‌هایی که در اثر کمبود آهن و ویتامین‌ها بروز می‌کنند با جبران کمبود در بدن تحت نظر پزشک کم خونی درمان می‌شود.

ابراهیمی: درمان کم خونی فقر آهن مصرف قرص آهن است که در برخی بیماران تزریق آمپول آهن صورت می گیرد.

تغذیه در کم خونی

 سوال: اگر کم خونی داشته باشیم باید تغذیه ما چگونه باشد؟

آقایی پور: تغذیه در درمان کم خونی با توجه به علت آن متفاوت است، در کم خونی ناشی از کمبود آهن باید غذاهایی چون اسفناج و جگر مصرف کرد، در کم خونی‌های به علت کمبود ویتامین‌های گروه B باید مواد غذایی مثل سبوس و حبوبات استفاده کرد، البته در برخی موارد نیاز به مکمل‌های غذایی نیز وجود دارد.

 سوال: بهترین زمان مصرف قرص آهن چه وقتی است؟

ابراهیمی: زمانی که فرد می خواهد قرص آهن مصرف کند باید 2 تا سه ساعت معده خالی باشد.

کم خونی مینور

 سوال: من کم خونی مینور دارم، خیلی روش ها برای چاقی امتحان کردم اما جواب نگرفتم آیا کم خونی می تواند مانع از چاق شدن بشود ؟

آقایی پور: کم خونی نمی‌تواند مانع چاق شدن فرد شود.

 سوال:  برای کم خونی مینور چه مقدار قرص آهن و در چه بازه ی زمانی باید استفاده کنبم؟

آقایی پور: در کم خونی مینور به هیچ عنوان نباید آهن مصرف کرد و قرص آهن برای مبتلایان به این نوع کم خونی مانند سم می‌ماند.

 سوال:  آیا پا درد ربطی به کم خونی دارد؟ 

آقایی پور: پا درد ربطی به کم خونی ندارد.

سوال: من چون خودم کم خونی مینور داشتم حالا دخترم هم داره الان 1سالشه، از همین الان چکار کنم که در آیتنده براش مشکل ساز نشود، چطور تقویتش کنم چه غذاهایی بیشتر بهش بدم همو گلوبین خودم 11است ولی مال دخترم 12بود.

آقایی پور: کم خونی مینور ربطی به غذا ندارد و از مادر به فرزند در این مورد منتقل شده است، فقط باید مراقب بود که این کودک در آینده با کسی که تالاسمی مینور دارد ازدواج نکند زیرا در صورت ازدواج دو نفر مبتلا به تالاسمی مینور فرزند آنها دچار تالاسمی ماژور می‌شود و همیشه نیاز به تزریق خون وجود دارد  و فرد دچار عارضه‌های  بسیاری می شود.

 سوال: ببخشید پسر۲۵ساله هستم کم خونی مینوردارم، خیلی لاغرم، میخواستم ببینم باقرص های آهن مشکلم رفع می شود؟چه داروهایی روتوصیه می کنید و دراخر اینکه لاغربودنم ربطی به کم خونی دارد؟

در کم خونی مینور به هیچ عنوان نباید آهن مصرف کرد و قرص آهن برای مبتلایان به این نوع کم خونی مانند سم می‌ماند همچنین کم خونی مینور نیاز به دارو ندارد و فقط نوعی کم خونی خفیف است، فقط در هنگام ازدواج باید مراقب باشید که با فرد مبتلا به کم خونی مینور ازدواج نکنید، لاغری نیز به کم خونی ربطی ندارد.

کم خونی و ازدواج

 سوال: به آزمایشگاه جهت ازدواج پسرم با دختر خاله اش مراجعه کردم بعد از خونگیری به ماگفت که هردو نفر تالاسمی مینور دارند آیا  این دو نفر می توانند با هم ازدواج کنند؟

آقایی پور: اگر فردی تالاسمی یا کم خونی مینور دارد نباید با کسی که تالاسمی مینور دارد ازدواج نکند زیرا در صورت ازدواج دو نفر مبتلا به تالاسمی مینور فرزند دچار تالاسمی ماژور می‌شود و که به دنبال آن همیشه نیاز به تزریق خون وجود دارد و بیمار به عارضه‌های بسیاری مبتلا می شود.

 سوال: بنده کم خونی دارم 27 سال سن دارم ودر شرف ازدواج، در آزمایش خون ازدواج . نامزدم مشکلی نداشت ولی خودم کم خونم. حالا یه لطفی کنید راهنماییم کنید که چکار کنم که کم خونی برطرف شود؟

آقایی پور: در صورتی که نامزدتان سالم است می توانید ازدواج کنید، درمان کم خونی نیز بسته به نوع آن متفاوت است و در ابتدا باید نوع آن تشخیص داده شود.

سوال: من مینورم نمی دام چه دارو یا غذایی بخورم که درمان شوم، اگر دو نفر با این مشکل باهم ازدواج بکنند چه مشکلی بوجود میاد ؟

کم خونی مینور نیاز به دارو ندارد و فقط نوعی کم خونی خفیف است، اگر فردی تالاسمی یا کم خونی مینور دارد نباید با کسی که تالاسمی مینور دارد ازدواج کند زیرا در صورت ازدواج دو نفر مبتلا به تالاسمی مینور فرزند دچار تالاسمی ماژور می‌شود و که به دنبال آن همیشه نیاز به تزریق خون وجود دارد و بیمار به عارضه‌های بسیاری مبتلا می شود.

سوال: حدود یک سال پیش دچار خستگی و ضعف شدید می شدم ، به پزشک مراجعه کردم و ازمایش دادم ، آهن خونم خیلی بالا بود که در آزمایش مجدد به حداکثر مقدار نرمال رسیده بود(البته یک ماه قبل از ازمایش قرص اهن مصرف کرده بودم) اکنون ضعف ندارم اما معمولا هنگام نشستن زیاد روی صندلی، در پاهایم احساس سنگینی می کنم و همینطور دستانم در هنگامی که ایستاده ام و پایین باشند و گاهی اوقات دو تا از انگشتان دستم خواب می رود، لطفا راهنمایی بفرمایید.

آقایی پور:  این علائم ربطی به آهن بالای خون ندارد همچنین خواب رفتن دست و پا ناشی از کم خونی نیست.

پلاکت پایین

سوال: سلام پلاکت خونم پایین است.چه راه حلی برای افزایش آن تجویز میکنید؟اگردرمان گیاهی باشد برایم بهتر است.

آقایی پور: درمان کمبود پلاکت خون بستگی به علت آن دارد، البته این عارضه اغلب علت خاصی ندارد و به صورت موقت پلاکت کاهش پیدا می‌کند و خود به خودی این عارضه برطرف می‌شود.

 سوال: من کم خونی ارثی از نوع خفیف دارم.از ماشین که پیاده می شوم دست به هر چیزی بزنم برق می گیرد، البته یک الکتریسیته خفیف، این داخل مکان هایی مثل پمپ بنزین خطرناک است، گفتند این برق گرفتگی ناشی از کم خونی است.حالا باید چکار کنم؟

آقایی پور: این مورد ربطی به کم خونی ندارد.

سیاهی رفتن چشم و کم خونی

سوال: من وقتی یکباره از جام بلند میشوم چشمهایم سیاه می شود و هیچ جا رو نمی بینم و سرم کمی گیج می رود ولی بعد خوب می شوم و یا وقتی از پله بالا می روم نفس نفس می زنم و ضربان قلبم خیلی بالا می رود، به نظرتون چه دارویی مصرف کنم ؟در ضمن من به تازگی خودم یک رژیم غذایی رو شروع کردم و نزدیک سیزده کیلو وزن کم کردم، آیا میتونه مشکل از کاهش وزنم باشد ؟ در ضمن بعد از رژیمم کمی ریزش مو هم دارم

آقایی پور: این عوارض می تواند ناشی از کم خونی باشد، افزون بر این این شکل رژیم گرفتن هم می تواند عوارض این چنین داشته باشد،  البته سرگیجه هنگام بلند شدن بیشتر به افت فشار خون مرتبط است و نفس نفس زدن حین بالا رفتن از پله‌ها ارتباط با مشکلات ریوی یا قلبی دارد که باید به متخصص مراجعه و همه موارد بررسی شود.

 سوال: آیا اگر فردی کم خونی داشته باشد ممکن است دچار احساس تنگی تنفس شود؟

آقایی پور: بله یکی از عوارض کم خونی احساس تنگی نفس است.

 سوال:  من چند ساله که کم خونی و کم کاری تیروئید دارم کلی فولیک و قرص آهن مصرف کردم اما همیشه بدنم یخ است و احساس سرما می کنم زود دستهایم خسته می شود خیلی تنبلم و پاهام همیشه درد می کند و زیر چشام کبود است چند وقت قبل هم جنین پنج هفته سقط کردم لطفا اگر داروی گیاهی یا شیمیایی موثر و قطعی تری هست معرفی بفرمایید .

آقایی پور:  تمام این علائم ناشی از کم کاری تیروئید است و ربطی به کم خونی ندارند، باید کم کاری تیروئید را درمان کنید.

سوال: من چندین ساله که کم خونی دارم موقع نشستن پام خواب می رود به شدت وبیشتر وقت ها سرگیجه دارم و چشمام سیاهی می رود قرص آهنم مصرف می کنم اما نه منظم، راهی هست که بتونم زودتر خوب بشم واینکه بدنم سرده وبه شدت سردی معده دارم مشکل معده دارم می خواستم بدانم کم خونی تاثیری روی معده یا سردی وسستی بدن داره یانه؟

آقایی پور: کسانی که از کم خونی ناشی از فقط آهن رنج می‌برند، باید به طور مرتب قرص آهن خود را مصرف کنند. ناراحتی معده ارتباطی با کم خونی ندارد.

قلب، فشار خون و کم خونی

سوال:  آیا کم خونی روی قلب اثر می گذارد؟ آیا کم خونی باعث فشار خون می شود ؟

آقایی پور: کم خونی به قلب فشار بیشتری وارد می کند اما منجر به بالا یا پایین شدن فشار خون نمی شود باید کم خونی را درمان کرد تا قلب آسیب نبیند.

سیاه رفتن چشم خستگی

سوال: من اکثر مواقع خوابم میاد و بی حوصله ام از هرکاری زود خسته می شوم، قبلا وقتی پا میشدم چشام سیاهی می رفت ولی الان کم شده، صبح ها که از خواب پا میشوم بدنم خیلی خسته هست، انگار که به جای خواب شب کوه کنده ام و لاغر هم هستم به خصوص از مچ دست و پا خیلی لاغرم و به زور وزن اضافه می کنم، ممنون میشم بفرمایید از کم خونی هست یا نه؟

ابراهیمی: این علائم می تواند ناشی از کم خونی باشد اما کم کاری تیروئید هم باعث بروز این چنین علائمی می شود به همین دلیل باید به پزشک مراجعه کرد تا با آزمایش این مورد مشخص شود، این عارضه در خانم های جوان مبتلا به کم خونی فقر آهن شایع است.

 سوال: بنده چند سالی هست که خستگی مفرط تو دست پاهام هست، صبح ها خیلی شدید تر می شود جوری که حس بلند شدن ندارم و وقتی مشغول به کار می شوم کمتر حس می کنم ، اگر امکانش هست میشه بفرمایید از کم خونی یا چیزه دیگر؟

ابراهیمی: ممکن است این عوارض ناشی از کم خونی فقر آهن باشد اما باید دید که خشکی در مفاصل نیز دیده می شود یا نه، در صورتی که خشکی صبحگاهی مفاصل بیش از 20 دقیقه طول بکشد، می تواند ناشی از بیماری های روماتولوژی باشد که در این صورت باید به یک متخصص روماتولوژی مراجعه کرد.

 سوال: من یک سالی است که می شود دچار خستگی هستم و وقتی از خواب بیدار می شوم یا می خواهم بلند شوم سرم گیج می رود و چشمام تار می شود همیشه این  جوری نیستم اما اکثر اوقات این اتفاق برایم می افتد آزمایشم دادم ولی نه کم خونم نه کمبود آهن دارم

ابراهیمی: باید تیروئید هم مورد بررسی قرار گیرد همچنین امکان ابتلا به سندرم خستگی مزمن نیز وجود دارد که این سندرم ممکن است در بدن فرد پس از ابتلا به عفونت و درمان آن بروز کند.

 سوال: من مشکل کم خونی دارم اما شدید به شکلی که بلند میشم سرم گیج می رود اصلا اشتهایی به خوردن غذا هم ندارم و با ۲۸ سال سن وزنم ۵۰ کیلو گرم هست لطفاً منو راهنمایی کنید.

ابراهیمی: نوع کم خونی برای درمان سیار حائز اهمیت است، در صورتی که کم خونی فقر آهن باشد پس از مدت یک هفته با مصرف قرص آهن علائم بهبود پیدا می کند اما در صورتی که علائم از بین نرود نیاز به بررسی و آزمایش بیشتر  است.

قاعدگی و کم خونی

 سوال: من بعلت سیگل ماهانه نامنظم و بیش از حد دچار کم خونی هستم چکار باید کرد به دکتر متخصص هم مراجعه کردم ولی داروها تاثیر ندارد

ابراهیمی: در موارد که قرص آهن تاثیر ندارد یا فرد دچار مشکل می شود، بهتر است از تزریق آهن برای درمان استفاه شود، البته فرد گاهی با وجود تزریق بهبود پیدا نمی کند که به این افراد بیماران مقاوم به درمان آهن می گوییم که در این بیماران باید عفونت هلیکوباکتر و بیماری سلیاک بررسی شود.

 سوال: من تپش قلب زیاد و لرزش دست دارم،گفتند کم خونی فقر آهن دارم و قرص ایرنون دادن ،میتواند عامل لرزش فقر آهن باشد

ابراهیمی: در موارد شدید بودن علائم کم خونی توصیه به تزریق آهن می کنیم، برای لرزش باید پرکاری تیروئید بررسی شود با مصرف قرص آهن پس از مدت یک هفته علائم باید برطرف شود.

کولیت روده و کم خونی

 سوال: باسلام دختری۲۵ساله هستم ومبتلابه بیماری کولیت روده می باشم وازقرص آساکول استفاده میکنم که باعث کم خونی میشود وهمراه آن شبی۱عدد قرص فولیک اسید۵میخورم( باتجویز پزشک)میخواستم بپرسم آیاخورن فولیک اسید به مدت طولانی مضرنیست برای من؟

ابراهیمی: در صورتی که بیمار نتواند از راه موادغذایی فولیک اسید مورد نیاز خود را تامین کند قرص فولیک اسید تجویز می‌کنیم، بیشتر افراد نیاز به قرص ندارند اما اغلب خانم های باردار در دوران بارداری دچار فقر آهن می شوند که برای جذب بهتر فولیک اسید تجویز می کنیم.

بلوغ و کم خونی

 سوال: من پسر ۲۱ساله هستم وکم خونی شدید دارم واین مشکل رو از کودکی دارم وتا حالا به چندین پزشک مراجعه کردم ونتیجه نگرفتم ومشکلی که هست روی بلوغ تاثیر گذاشته و نگران کننده است!

ابراهیمی : کم خونی تالاسمی روی بلوغ تاثیر نمی گذارد، این مشکل بلوغی می تواند مربوط به اختلال در متابولیسم غدد باشد.

یبوست و کم خونی

 سوال: آیا کم خونی روی دستگاه گوارش هم تاثیر می گذارد، من دچار کمک خونی هستم و مداوم دچار اختلال در دستگاه گوارشم می شوم

ابراهیمی: کم خونی موجب ناراحتی معده و روده نمی شود تنها در برخی افراد مصرف قرص آهن عامل یبوست می شود.

فاویسم

سوال:میخواستم بدونم، آیا فاویسم درمان دارد و می توان درصد آن را پایین آورد

ابراهیمی: فاویسم فقط پرهیز غذایی دارد چون عارضه مادرزادی است.

 سوال:من چند سالی هست پاهام درد میکند راه که می روم کمتر درد دارد وقتی ایستاده هستم پاهایم دردشان بیشتر است، دهانم هم افت می زند چند سال هم هست که در گیر این موضوع هستم میخواستم ببینم به کم خونی ربطی دارد یا نه؟

ابراهیمی: ممکن است به کم خونی ربط داشته باشد اما توصیه می کنم ابتدا به یک متخصص روماتولوژی مراجعه کنید.

 سوال: من بیماری تالاسمی اینترمیدیا دارم، دارو مصرف میکنم ازقبیل هیدروکسی اوره اسیدفولیک پنج کلسیم ویتامین ای وامگا سه حال میخواستم بدونم اگه بخاطر ضعف مالی نتونم برخی از داروها را مثل امگاسه وکلسیم ویتامین ای راتهیه کنم چقدر بر روی سلامتم تاثیر دارد

ابراهیمی : باید فولیک اسید را تا آخر عمر مصرف کنید زیرا روند خون سازی در شما را بهبود می بخشد اما اگر تغذیه  خوبی داشته باشید نیاز به مصرف مکمل ها نیست.

سوال:  بنده شصت سالمه دچار کم خونی هستم اولش گفتند تالاسمی مینور است ولی بعد آزمایش Tibcوhb elect دادند تالاسمی نبودم آهن خونم رو هم گفتند که خوبه آندوسکوپی وکلونوسکوپی هم شدم  نرماله حالا روزی دوبا قرص آهن مصرف می کنم آهن۶۰+فولیک اسید 0/5لطفا بفرمایید مشکل چیست البته یک آزمایش خون نوشتند که بعد از یک ماه مصرف آهن بدم بعضی وقت ها تپش قلب هم دارم ممنون

ابراهیمی: اگر کم خونی فقر آهن دارند باید سیستم گوارشی بررسی شود همچنین بررسی کم خونی همراه با بیماری های مزمن نیز ضروری است.

کمبود اهن در زنان باردار

 سوال: کمبود آهن زن حامله چه عوارضی برای جنین دارد؟

ابراهیمی: کم خونی فقر آهن برای جنین خطر آفرین نیست زیرا جنین آهن و فولیک اسید را از بدن مادر تامین می کند و به همین دلیل است که خانم های باردار دچار کمبود آهن می شوند اما در برخی موارد می تواند رشد جنین را به تاخیر بیندازد.

سوال: من نزدیک شش ساله غده لنفاوی در ناحیه گردن دارم، جدیدا آزمایش خون دادم یکم کم خونی دارم و دلیلش کوچک بودن گلبول های قرمزه (آزمایش دادم)، آیا این دلیل سرطان خون می شود، یک از غدد جدیدا به مقدار خیلی کم سوزش هم دارد،تعداد شمارش گلبول ها هم صحیح است (طبق آزمایش خون)

ابراهیمی: اگر در طول این 6 سال اندازه غده ثابت بوده  و چسبندگی به اطراف نداشته باشد، توده بدخیم به نظر نمی رسد اما به هر حال بیمار باید معاینه شود و در صورتی که پزشک مشکوک شود، باید بیوپسی انجام شود.

 سوال: من مدت طولانی هست که بی دلیل بدنم کبود می شود کبودی های زیاد و وحشتناک و بخاطر این قضیه خیلی ناراحتم و اینکه اگر یک مقدار پیاده روی داشته باشم یا سرپا بایستم برای درست کردن غذا چشام سیاهی می رود و احساس میکنم که ضعف شدیدی گرفتم و سریع عصبی می شوم آیا دلیلش کم خونی هست و اینکه باید چیکار کنم،۲۳ سالمم هست برای اقدام به بارداری این شرایط خطرناک نیست؟

ابراهیمی: کم خونی عامل کبودی نمی شود، می تواند این عارضه  ناشی از اختلال انعقادی خون باشد و نیاز به بررسی دارد.

 سوال: من ومادرم کم خونی داریم ولی کم خونی مادرم باتوجه به آزمایشی که 1هفته پیش انجام دادند بسیار شدید هست ودکتر به مادرم گفته چون ایشان یائسه شده اند باید یک ماه دیگر مجددا بیشتر مورد بررسی قرار بگیرند و آزمایش بدهند سوال من این است ایاکم خونی شدید درمان می شود باقرص های آهن ؟و سوال دیگر هم دارم مادر من قرص پروپنانول 10مصرف میکنه الان چند وقتیه روی بدنش کبودی هایی میفتد ایا خطر ناک است؟

ابراهیمی:کم خونی فقر آهن در خانم یائسه طبیعی نیست و باید روده ها بررسی شود، کبودی در افراد سالمند ممکن است به علت ضعیف شدن عروق اتفاق بیفتد و فرد در اثر ضربه کوچی دچار کبودی شود اما به طور کلی کبودی ربطی به کم خونی ندارد.

سوال: پدر بنده سه سال پیش عمل دیسک کمر انجام داد.دکتر با انجام ازمایش قبل عمل گفت بسیار کم خون هستند.بعد عمل قرص های آهن و مکمل پر ویتامن تجویز نمود و مصرف نمودند ..... لطفا راهنمایی کنید

ابراهیمی: اگر عرق گرم باشد باید بررسی شود، کم خونی در این آقا طبیعی نیست، برخی بیماری های عفونی در کنار کم خونی می توانند تعریق شبانه داشته باشند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶۶
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه اکبری
۰۲:۰۷ ۰۸ شهريور ۱۴۰۱
سلام
من چنبار ازامایش دادم ولی نگفتن ک تالاسمی داری
ولی داداشم داره آیا ممکنه منم داشته باشم
Iran (Islamic Republic of)
123
۱۴:۵۶ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
من ازمایش دادم کم خونی شدیددارم که قرص هماتنیک برام تجویز کردن متاسفانه تا استفاده میکنم پریود می شم قبلا هم اینجوری شدم
Iran (Islamic Republic of)
Kasکسری گودرزی
۰۲:۴۴ ۱۶ تير ۱۴۰۱
سلام من نامزدم از بچگی هیچ مشکلی نداشت از احاظ کم خونی مینور پارسال هم ازمایش خون دادیم مشکل نداشتیم ولی الان اژمایش داده دکتر بهش گفته مینور هستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام خسته نباشید من تالاسمی مینور دارم و همسرم هم یک درصد کم خونی دارد اما آهن خونش خوبه میشه بفرمایید بچه ما ماژور می‌شود یا نه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۶ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
ایا بعد مصرف کردن قرص فرودین (اهن)در طول یک ماه کم خونی درمان میشود برای ازمایش ازدواج؟؟
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۷:۳۷ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
من کم خونی آهن دارم خیلی شدید ریزش مو هم دارم چکار کنم تا زود خوب شوم
Iran (Islamic Republic of)
سمانه
۲۳:۴۴ ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
سلام هیچکدوم پیامها رو جواب ندادین خدا کنه جواب منو بدین
من مینورم با فریتین9 و حدود سه سال فروفورت خوردم
قاعدگی بسیار شدید دارم با درد
مجردم و جدیدا ایزو ایرون دارم میخورم ماهی هفت تا
توروخدا بگین چیکار کنم فریتین بیاد بالا
وضعیت سلامتی و حالم خوب نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
سلام رفتیم آزمایش دادیم گفتن دوتاتون اهن بدنتون کمه ولی لب مرزه میشه بگین با این شرایط میشه ازدواج کرد یانه؟
Iran (Islamic Republic of)
بهنام
۲۲:۲۹ ۲۹ آذر ۱۴۰۰
من کم خونی مینور دارم و نامزدمم کم خونی مینور داره و این بعد عقد فهمیدم خیلی برای این موضوع استرس دارم نمیدونم چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
زکیه صابری تولایی
۱۰:۳۷ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
سلام من در آزمایش خون نتیجه ی هموگلوبینم 15 بود اما نتیجه ی فریتین 26 بود آیا من باید قرص آهن مصرف کنم یا خیر؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
سلام بیمارماهپاتیت ب وفعال دارای کم خونی شدیداست ایا ب تغذیه اش ربط داردیاب بیماریش ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
سلام وخسته نباشید من خانم باتالاسمی بتا و همسرم تالاسمی الفا ایامیتونیم باهم ازدواج کنیم بچمون ماژورنمیشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
سلام مادر من خیلی خسته وکسل اند ودست وپاشون میلرزه وتپش قلبم میگیره میتونه ازکم خونی شدید باشه چطور درمان کنند؟
Iran (Islamic Republic of)
قاسم
۱۹:۴۵ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
سلام من قرص فیفول خوردم صبح میخام بدونم اگرآزمایش ازدواج بدم مشکلی پیش میات چون میگن قرص که بخورید آزمایش اعتیاد مثبت میشه
Iran (Islamic Republic of)
آیناز
۱۸:۰۱ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
چرا برای رفع کم خونی دکتر ها کلسیم تجویز میکنند
Iran (Islamic Republic of)
پردیس
۰۹:۴۵ ۱۲ مهر ۱۴۰۰
سلام من 21سالم کم خونی دارم قرص آهن خارجی مصرف میکنم و 2بار آمپول خون استفاده کردم ولی فایده نداشت
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۵۹ ۲۹ تير ۱۴۰۰
سلام من 25 سالمه بیماری سیکل سل دارم و خیلی کمبود وزن دارم چیکار کنم که وزنم به حالت متناسب برسه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
سلام من ازدواج کردم و کم خونی مینور دارم اما همسرم کم خونی ندارد آیا هیچ راهی وجود دارد که فرزندمان از من کم خونی به ارث نبرد و از نظر ژن و.... از پدر به ارث ببرد
Iran (Islamic Republic of)
سید محمد حسینی
۱۹:۲۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام رفتیم ازمایش بدام خانم خون سالمه فقط من کم خون بودم کفتن بیاد بید ژنتیک یعنی چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
خیلی مطالب عالی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
سلام ببخشید برای درمان کم خونی مینور باید چیکار کرد برای دخترم که ۱۳ساله هستند همش سر گیجه داره و بی حال هست چند بار هم آزمایش دادن دکتر خانواده هم قرص فولیک اسید تجویز کردن
میخواستم بپرسم آیا باید دخترم رو به دکتر خون ببرم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۸ ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
من سی وشش سالمه کم خونی ومینور هستم رفتم ازمایش دادم گفتن خونت شدین امد پایین گفتن شماره ده وایستاد خستگی وچشم تاره میشه بعد رفتم دکتر به من قرص فولیک اسید یک وقرص اهن داد وریزش مو هم دارم قرص می خورم خوب نشودم من باید چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۳ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
سلام من ازمایش خون دادم و بهم گفتن که کم خونم و طرف هم خیلی کم خونه و هیچ بیماری هم نداریم ایا درست میشه میتونیم عقد کنیم کم خونیمون رفع میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
عمران
۲۳:۱۹ ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
سلام من ۲۰سال سن دارم بعضی موقع ها تپش قلب دارم آیا از کم خونی است
Turkey
مریم
۲۲:۴۰ ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
من از بچگی کم خونی داشتم ۳۰ ساله ام هست ولی نزدیک به یکسال هست خیلی سرگیجه میگیرم مخصوصا موقع بلند شدن و چشمام سیاهی میره دست و پاهام سوزن سوزن میشه خواب میره و بی قراری دست و پا ازمایش دادم ولی گفتن یه کم کم خونی دارو هم مصرف کردم ولی بهتر نشدم دلیلش فقط میتونه کم خونی باشه یا مربوط به مغز نمیشه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
سلام، من 20 ساله هستم در شروف ازدواج.خودم کم خونی دارم مشکوک به فقر آهن ولی نامزدم 95 درصد کم خونی مینور داره یعنی چی میتونیم ازدواج کنیم یانه؟
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۸:۱۱ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
من تالاسمی مینور دارم و رفتم ازمایش برا ازدواج دکتر تشخیص
داده که کمبود اهن دارم چیکار کنم از یه طرفم میگن قرص اهن برای مینور خوب نیست
Iran (Islamic Republic of)
حنش
۰۹:۱۴ ۲۶ دی ۱۳۹۹
سلام پسرعموم باخواهرم رفتن ازمایش براازدواج بدن پسرعموم اگفتن هنش کم هست خواهرم کم خونی داره لطفا جواب بدین
Iran (Islamic Republic of)
سیما
۲۱:۳۵ ۲۱ دی ۱۳۹۹
ایاکسی که قرص اهن مصرف میکندبرای مشخص شدن معالجه کم خونی ازمایش بدهد جواب ازمایش درست نشان میدهد درهنگام مصرف قرص اهن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۰۹ دی ۱۳۹۹
سلام.من چند روز پیش آزمایش دادم.وآهن بدنم( که نرمال ۵۰ تا ۱۵۰ هست) ۱۵ بود.می خوام بدونم خطرناکه یانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
سلام من ۱۹ سالمه کم خونی مینور دارم بیشتر وقتا وقتی فشار عصبی بهم وارد میشه حالت تهوه میگیرم ونمیتونم غذا بخورم آیا این ب خاطر کم خونیمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
سلام . منو نامزدم میخایم ازدواج کنیم. من کم خونی دارم. نامزدم Hb9. سوالم اینه ک ما میتونیم ازدواج کنیم؟ اگه ازدواج کنیم واسه اینده مشکلی نداره؟؟
Iran (Islamic Republic of)
زهرا بی بی حسینی
۱۸:۳۲ ۰۷ آذر ۱۳۹۹
سلام کم خونم حوسله ندارم پاهام یخ میشه بعضی وقتها تپش قلب میگیرم کم خونیم دکتر گفته باید۹ باشه ۵ هستش نوروبلییون میزنم خوب میشم چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۴ ۰۶ آذر ۱۳۹۹
سلام من زنی هستم سی پنج ساله طلاسمی مینور دارم وشانزده سال است ازدواج کردم شوهر به هیچ وج کم خونی ندارد ولی من همیشه برای بچه هام نگران کم موجب طلاسمی مینور نباشند ومیترسم آزمایش هم ببرمشان دخترم پانزده ساله اشه قدش یک پنچاه هفت هست ووزنش پنجاه هشت وپسرم هفت ساله اش هست وزنش سی پنچ وقدش یک بیست دو خدا راشکر هیچ عاعمی تا الان نداشتن فقط دخترم موقع پریود شدنش سر گیجه شدید داره جلو چشماش سیاه میشه رنگش هم زرد میشه لطفا یک راهنمایی ممنون از شما
Canada
ناشناس
۰۰:۰۸ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
سلام
ببخشید ایا امکانش وجود دارد که دو فردی که سیکل سل باشند
با هم‌ازدواج کنند ؟؟یعنی چه مشکلی میتواند برای فرزندشان به وجود بیاید
Iran (Islamic Republic of)
Maryam
۲۰:۱۵ ۲۵ آبان ۱۳۹۹
سلام وقتتون بخیر من در مراحل ازدواج هستم رفتیم ازمایش خون دوتامون کم خونی خفیف داریم قرص اهن نوشتن برای یکماه ایا امکان داره که کم خونی رفع نشه با قرص اهن
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۱:۳۸ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
سلام آقای دکتر ببخشید من هم کم خون هستم هم فقر آهن دارم برام قرص فرو فورت نوشتن که نمیتونم بخور میشه آمپول کم برای کم خونی بزنم جایگزین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
سلام هیچ مشکلی ندارم فقط ازسرما دارم میمیریم خیای اذیت میشم
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۰:۱۲ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
من نمی دونم ک چه بیماری دارم یکی از نا خن ها م بالاش قرمز و پایین سیاه شده زیر چشمامم سیاه شده خسته ام همه می خوابم اگه کم خونی یا کلسیم بدنم کم باشه و از دارویی استفاده نکنم کی از بین میرم
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۰:۰۹ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
من نمی دونم ک چه بیماری دارم یکی از نا خن ها م بالاش قرمز و پایین سیاه شده زیر چشمامم سیاه شده خسته ام همه می خوابم اگه کم خونی یا کلسیم بدنم کم باشه و از دارویی استفاده نکنم کی از بین میرم
Iran (Islamic Republic of)
الهه
۲۰:۲۰ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
سلام آیا تالاسمی یا کم خونی در آزمایش چکاپ و یا آزمایش پیش از عمل جراحی مشخص میشود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید من پسری 27 ساله هستم تالاسمی ماژور دارم هر ماه خون تزیق میکنم میخواستم بدونم برا ازدواج حتما باید همسرم سالم باشه یا اگه همسرم تالاسمی مینور داشته باشه میشه ازدواج کرد گروه خونی خودم o+ هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
من کم خونی مینوردارم و با فردی که فقر اهن داره میشود ازدواج کرد؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۰۴ آبان ۱۳۹۹
سلام من کم خونی مینور دارم و درجه خونم 9 شده میخوام درجه خونم به 12 برسه چیکار باید کنم آزمایش دادم کمبود آهن هم ندارم فقط کم خونم باردار هم هستم
Iran (Islamic Republic of)
عبدالجباراتش بار
۰۴:۱۶ ۰۳ آبان ۱۳۹۹
مادرم کم خونی داره.ازمایش مغزاستخوان دادیم نرماله.اندوسکوپی وکولونوسکوپی انجام دادیم نرماله.اسکن هسته ی انجام دادیم نرماله.الانم هردوماه خون تزریق میشه.علت کم خونیش چیه
Iran (Islamic Republic of)
نگار
۱۴:۲۳ ۰۲ آبان ۱۳۹۹
سلام من میخوام آزمایش بدم که ببینم نوع کم خونیم چیه کجا باید برم پیش چه پزشکی باید برم چیکار باید کنم??همسرمم همینطور راهنمایی کنید چیکار کنم که نوع کم خونیمون مشخص بشه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۲۱ مهر ۱۳۹۹
سلام و خسته نباشيد. سوالى داشتم .
در رابطه با كم خونى و اينكه مردان كم خونى ميگيرند يا نه؟
جايى از اشنايى شنيدم كه اصلاً نميگيرند.!
؟
Iran (Islamic Republic of)
جوهرى
۱۸:۰۱ ۲۱ مهر ۱۳۹۹
با سلام
مردا دچار كم خونى ميشوند يا نه ؟
Iran (Islamic Republic of)
فاطیما
۱۵:۰۵ ۱۶ مهر ۱۳۹۹
سلام من با یکی که میخواستیم ازدواج کنیم آزمایش خون که گرفتیم هردو کم خونی خفیف داشتیم آیا این مشکل حل میشه؟؟ با چه کاری یا چه چیزی میتونیم این مشکل رو حل کنیم ؟؟
آیا ما میتونیم این مشکل کم خونی مون رو حل کنیم و ازدواج کنیم؟؟
آیا ازدواج صلاح است؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد محمدی
۱۵:۴۰ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
سلام من25 سالمه mcv75و mch 24. هنوگلوبین 16/5دارم آیا تالاسمی مینورم اگر هستم زیاده یا کمه؟
Iran (Islamic Republic of)
فائزه
۲۰:۳۵ ۰۳ مهر ۱۳۹۹
سلام‌من‌خودم‌ مینورم اما همسرم M.C.V 79 هست احتمال دلره که واسه بچه دارشدن مشکل داشته باشیم.
Iran (Islamic Republic of)
آیسان
۰۶:۰۴ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
سلام من 3-4ساله عقد کردم.همسرم مینوره برای عقد گفتن منم مشکوکم ب مینور ک دوباره آزمایش دادم گفتن فقر آهنه. الان برای بارداری آزمایش دادم گفتن مینورم منم... یعنی الان آزمایش اولیه اشتباه بود یا این؟ میشه تو این چندسالی مینور شده باشم؟چ آزمایشی بدم ک مشخصی بشه دقیقا ک مینورم یا فقر اهن..
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۰:۵۱ ۱۶ شهريور ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید یک سوال دارم پسرم۱۶سالشه کم خونی مینورداره تکواندوکاران هست ولی خیلی زودضعف میکنه بیشتر اوقات هم سرگیجه میگیره تنگی نفس میگره همه آزمایشهاروهم داریم پیش متخصص قلب هم بریدیم اون هم گفت مشکلی نداره ولی پسرم همیشه سرگیجه داره فولیک اسیدهم مصرف میکنه همیشه دست وپاش خواب میره باید بااین مشکل چیکارکنم بعداین هم بگم خیلی زودرنج خیلی هم غصه میخوره بی زحمت راحلشوبه من میگین ممنون میشم ازتون
Iran (Islamic Republic of)
نرگس
۱۴:۱۸ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
سلام پسر 9 ساله من 2سالونیمه که مشکل آی تی پی پیدا کرده، و الان متاسفانه دوماهه به صورت نا منظم و به فاصله دوهفته ایی خون دماغ میشه، آخرین آزمایشش MCV خونش 74 شده، بنظرتون مشکل از چی میتونه باشه، آیا ذخیره آهنش اومده پایین، کم خونی پیدا کرده؟
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۹:۰۰ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
سلام
آیا دونفر غریبه که مشکل کم خونی دارند میتوانند ازدواج کنند
Iran (Islamic Republic of)
سردار
۲۰:۵۸ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
سلام . آیا بیمار کم خونی بتا و فقر آهن می توانن باهم ازدواج کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۲۲ تير ۱۳۹۹
سلام من منور بتا هستم و همسرم بیست و پنج هست آیا همسرم منور هست
Iran (Islamic Republic of)
عاطی
۰۰:۵۱ ۱۶ تير ۱۳۹۹
سلام ..خواهرم با پسر دایم ازمایش ازدواج دادن خواهرم کم خون در امد پلاک خونش گفتن ۵...بعد بهشون قرص دادن براش قرص خارجی گرفتن ..بنظرتون چ باید کرد با این قرص پلاک خوتش میره بالا؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۱۶:۵۴ ۱۵ تير ۱۳۹۹
سلام من کم خونی دارم و اکثر مواقع احساس خستگی و بی حالی میکنم باوجود مصرف قرص ففول این حالاتم برطرف نشد و همیشه در آزمایش خون فاکتور mcv کمتر از حداقل و rdw بیشتر از حداکثر میشه. لطفا من رو راهنمایی کنید چطور میتونم مشکل کم خونی ام را برطرف کنم.
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۳:۴۰ ۱۰ تير ۱۳۹۹
سلام ایا کم خونی باعث سردرد هم میشود
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۰:۴۱ ۰۹ تير ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید آیا دو نفر که مشکل خونیه سیکل سل دارن میتونن با هم ازدواج کنن؟ احتمال فرزند سالم و یا بیمار چند درصد است و آیا به صلاح است که باهم ازدواج کنن؟ ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۲ ۰۳ تير ۱۳۹۹
سلام عرض ادب خسته نباشین من دخترم ده سالش هس خیلی ضعیف هس ازش آزمایش گرفتن میگن سلیاک نشون داده بنظرشما آیا سلیاک کشنده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۹ ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
ببخشید این سوالات که پرسیده میشه کی پاسخگو هست؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۱:۵۴ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
سلام
من کم خونی مینور دارم و تازه متوجه شدم که این نوع کم خونی رو دارم میخواستم بدونم که این نوع کم خونی خطرناک است یا نه؟
و راهی برای درمانش وجود دارد
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۱:۵۲ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
سلام من کم خونی مینور دارم و تازه متوجه شدم میخواستم بدونم که این نوع کم خونی خطرناک است؟
راه برای درمان آن وجود دارد
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۳:۱۸ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
سلام من و نامزدم ازمایش قبل ازدواج انجام دادیم و گفتن دوتاتون تکمیلی خوردیم و پس از ازمایش تکمیلی گفتن دوتاتون کم خونید و خانومم نیاز به مصرف قرص فروس سولفات داشت ولی من نیاز نداشتم مصرف کنم گفتن پس از یک ماه اهن درمانی دوباره بیاید الان یعنی ما مشکلی نداریم برای ازدواج؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
سلام من سی ودو سالمه بعد از اولین سقط بچه متوجه شدم که هموگلوبینم پایینه حدودا چهار بود حالا بعداز نه سال هموگلبینم هشته دکترا میگن تالاسمی دارم چند وقت یک بار هم خون تزریق میکنن می خواستم بدونم ایا بیماریم خوب شدنیه یا باید با ها ش سازگاری کنم با نزدیک شدن به عادت ماهیانه سردردوسر گیجه دارم لطفا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
محدثه
۲۰:۰۲ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
سلام برا ازمایش ازدواج نامزدم‌کم خونی داشت منم فردا صب باید ازمایش بدم قبلا هم ازمایش دادم کم خون بودم نامزدم پسر عمم هست میشه راهنماییم کنید امشب چی بخورم جواب ازمایشم خوب باشه..حدودا دوهفته هست ک قرص فولیک اسید میخورم
Iran (Islamic Republic of)
پویا
۲۲:۰۶ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
سلام عرض سلام و خسته نباشید دارم خدمت دکتر گرامی و عزیز
اقای دکتر بنده تالاسمی مینور دارم هم خستگی هم سرگیجه هم تنگی نفس دارم بعضی وقت ها
میخواستم ببینم باید چقدر فولیک اسید بخورم و چیکار کنم برای بهتر شدن و اینکه یکی دوسال است دارم شبی ۲ تا فولیک اسید میخورم و فکر کنم بعد از این فولیک اسید مقداری مشکل معده پیدا کردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۷ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
دختر من هفده سالشه و تالاسمی مینور داره و از بچگی کم اشتها هست و الان که پنج ساله پریود میشه و هر ماه خونریزی شدید داره خیلی عصبی و همیشه خسته هست و با توجه به اینکه چند ساله که هر شب قرص آهن و مکمل های ویتامینه استفاده می‌کنه ولی بازم همیشه رنگ پریده و ضعیف هست البته گوشت قرمز استفاده نمیکنه چه قرص و مکملی بابد استفاده کنه و اینکه اگر قرص آهن استفاده نکنه دچاره سرگیجه میشه لطفاً راهنماییم کنید که چه دارویی بهتره واسه رفع مشکلش و اینکه تالاسمی مینور ربطی به بی اشتهایی و پریدگی رنگ و خونریزی زیادی داره؟
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۳:۲۲ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
من کم خونی مینور دارم البته ارثیه. الان ک روزه گرفتم بدنم خیلی خسته است نمیتونم زیاد فعالیت داشته باشم و سرگیجه دارم .میتونه دلیلش کم خونی باشه
Iran (Islamic Republic of)
قنواتی
۰۳:۵۲ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من واسه ازدواج ازمایش دادم دوتامون کم خون شدید در اومدیم گفتن در حد مینور نمیدونم چیکار کنم دارم کپسول ایزی آیرون مصرف میکنم ایا میشه باهم ازدواج کنیم یانه
Germany
رها
۰۱:۴۳ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام ازدواج یک فرد مینور بتا و فردی که کم خونی داسی شکل داره مشکلی ایجاد میکنه برای بچه دار شدن؟
Iran (Islamic Republic of)
لی لی
۱۱:۲۹ ۲۴ دی ۱۳۹۹
قطعا بله
Iran (Islamic Republic of)
سمیه
۱۲:۴۰ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
ببخشید من یک سال پیش آزمایش خون دادم گفت که کمبود آهن نداری و ذخیره آهنت هم خوبه، ولی امروز جواب آزمایش عقدمون اومد گفتن که دوتاتون کم خون هستین، الآن من با چنین شرایطی برم دکتر میتونم خودم و درمان بکنم و ازدواج بکنیم؟ راهی داره؟
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۳:۱۴ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من چای داغ زیاد میخورم وقتی برا آزمایش خون رفتم گفتن کم خونی شدید دارم آیا امکان داره تالاسمی مینور داشته باشم؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
لاله
۱۲:۰۷ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام اقای دکتر من خانم ۲۸ساله هستم و مادر دوتا عرزند هستم و تالاسمی مینور دارم .ایا تالاسمی مینور خطر ناک هست؟
United States of America
محمدی
۰۰:۵۹ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من خودم کلا ده یازده ساله کم خونی خفیف مینور دارم.اما همسرم نبودن و هر س ماه یکبارهم ک ازمایش دادن نرمال بودن.اما هفته قبل ک ازمایش دادن عدد77نشان داده ک دکتر داخلی عمومی می گفتن مستور هست.درتعجبیم چون اگه مستور بودن ده نه سال پیش باید موقع ازمایش خون اعلام میکردن.اما گفتن دامادسالمه.عروس کم خون.منم 11ساله کم خونم.بنظر شما علت این ازمایش شوهرم چیه.تورخدا جواب بدین
Iran (Islamic Republic of)
پویا شهریاری
۲۲:۴۴ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
سلام من کم خونی داسی شکل دارم ایا این کم خونی حاد هست
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۲:۴۱ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
سلام اقای دکتر ما ازمایش خون دادم گفتن مشکوک به تالاسمی داریم یه بار دیگه ام ازمایش دادیم یه هفته دیگه جوابش میاد و دختر عمو پسر عموییم میشه راهنمایی کنید ممنون
Iran (Islamic Republic of)
متین
۲۲:۳۳ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
سلام اقای دکتر ازمایش خون دادم برای ازدواج گفتن مشکوکه به تالاسمی با هم پسر عمو دختر عموییم گفتن دوباره ازمایش بدیم ماام ازمایش دادیم هفته اینده جوابش میاد نگرانم میشه درموردش یکم برام بگین
Iran (Islamic Republic of)
صفورا محقق
۰۰:۳۱ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
من سرگیجه سردرد وکبودی دست وپا وبدن دارم ایا از کم خونی است چه دارویی مصرف کنم
Iran (Islamic Republic of)
Maedeh
۲۳:۵۹ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
غذای افراد مینور چی هست؟
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۳:۱۰ ۰۵ فروردين ۱۳۹۹
سلام.خسته.نباشین.من.۳۲سالمه.میخواستم.حجامت.کنم.رفتم.خونمو.یک.بطری.کوچک.کشیدن.از.اون.به.بعد.تنگی.نفس.علایم.ضعف.احساس.خستگی.داغ.سرد.شدن.رگها.بهم.دست.داده.آیا.کم.خون.شدم.باید.چکار.کنم۰
Netherlands
ناشناس
۲۲:۵۹ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
سلام ببخشی که مزاحم شدم من نظرخودم میگم بیهوسله میشم سرم درد میکنه وقتی که سر آفتاب برم هم سرم درد میکنه هم چشمم درد میکند کم خونم
Iran (Islamic Republic of)
امین ایرانمنش پاریزی
۰۴:۲۴ ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
من راضی هستم
اما اگر به صورت آنلاین لطف کنید پاسخ به سوالات و شبهات بدین ممنون میشم
Iran (Islamic Republic of)
Alireza
۲۲:۴۷ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
سلام،
من تقریبا این علائم دارم مخصوصا خستگی و رنگ پریدگی و ضعیف شدن حافظه کوتاه مدت (البته تازگیا) و سرد شدن نوک پاهام و دستام و همینطور چیزی ک نگرانم کرده اینکه از پری روز تا الان تنگی نفس هم گرفتم عدم تمرکز هم دارم می خواستم بدونم این تنگی نفسی ک تازه برام ب وجود اومده بحاطر کم خونیه؟!
ممنون میشم اگه جواب کامل بدید♥️
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۲ ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
منم همه اینا رو دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۰۲ اسفند ۱۳۹۸
ایا فردی کم خون است و فاویسم دارد میتواند با شخصی ک مینور دارد ازدواج کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
من خودم کم خونی الفا دارم و نمزاد م کم خونی الفا داره می شه باهم ازدواج کنیم و چ کاری بکنیم ک از کم خونی جلوگیری کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
منونامزدم هردوکم خونی خفیف داریم ایامشکلی براازدواج نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۴ ۲۲ بهمن ۱۳۹۸
سلام ببخشید پسرم فابیسم داره مشروب کم خونی میاره مثل باقلا براش ضرر داره
Iran (Islamic Republic of)
جمیل
۰۰:۲۵ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
سلام آزمایش برای ازدواج دادیم دوتامون کم خونی ارثی داریم مشکلی نیست برای ازدواجمون
Iran (Islamic Republic of)
محمد حیدری
۱۵:۲۰ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
آیا اگر مرد کم خونی سیکل داشته باشد و زن کم خونی مینور داشته باشد میتوانند باهم ازدواج کنند یا نه
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۳:۲۸ ۰۳ بهمن ۱۳۹۸
سلام ببخشید واسه ازدواج ازمایش انجام دادم گفتن که دوتامون کم خون هستیم.میخواستم بدونم که اشکال نداره که ما باهم ازدواج کنیم.بعد بمون گفتن بزار ببینیم این کم خونی مادرزادی یا نه لطف کنید یه راهنمایی کنید ممنون میشم
Iran (Islamic Republic of)
narges
۱۲:۴۹ ۰۳ بهمن ۱۳۹۸
سلام خسته نباشید ایا میشه کسی ک میره برا ازمایش ازردواج میشه کاری کردی ک منفی بشه
Iran (Islamic Republic of)
مختاری
۰۰:۱۸ ۲۴ دی ۱۳۹۸
سلام.من ونامزدم برای ازمایشات قبل از ازدواج رفتیم وهردوتامون کم خونی داشتیم ولی نگفتن از چه نوعیه فقط گفتن یکماه قرص اهن فروس سولفات بخورین ومجدد ازمایش بدین؟میخواستم بدونم که کم خونی ما از فقر اهن؟ وایا با قرص درمان میشه؟واینکه من تیرویید کم کار هم دارم قرص هامو باچه فاصله زمانی باید بخورم؟متشکرم
Iran (Islamic Republic of)
حميده
۲۳:۴۰ ۲۳ دی ۱۳۹۸
سلام من دختري هستم 22سال دارم ميخوام ازدواج کنم واحساس کم خوني ميکنم لطفاچه چيزايي قبل ازازمايش خونم بخورم تابرطرف بشه
Iran (Islamic Republic of)
رضا غلامپور
۲۰:۱۱ ۱۹ دی ۱۳۹۸
سلام من خانومم هموگلوبین خونش رو 9وخورده ای هست لطف میکنید بگید این فقر اهن هست یا تالاسمی مینور؟اگه مستور باشه باید چیکار کنه برای بارداری و بچه دار شدن مشکلی برای بچه پیش نمیاد؟
Iran (Islamic Republic of)
mahdieh khorshidi
۰۹:۰۹ ۱۹ دی ۱۳۹۸
سلام من حدود دوساله خیلی کم خونم به حدی ک هرچند ماه فقط یک بار پریود میشم الان حدود چند روزه دارم فولیک اسید استفاده میکنم،دیگه با چه راهایی میتونم زود کم خونیمو بر طرف کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۵:۵۴ ۰۶ دی ۱۳۹۸
سلام منو دختر عمم نامزد کردیم خودم کم خونی مینور دارم اما نامزدم نه فقط اهن خونش ی کم پایینه میخاستم بدونم الان دوبار ب مدت یک مه قرص خورده اهنش سه دهم اومده بالا ازدواج ما مشکلی داره؟
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۳:۰۳ ۱۵ آذر ۱۳۹۸
کم خونی ماژوردارم مشکلی نداره باشگاه بدنسازی برم؟؟
۱۲