اکبرشاهی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

ویروس جدید آنفلوانزای پرندگان، قابل انتقال به انسان است

یک مقام مسئول گفت: سویه جدید ویروس H5N6 در حیات وحش منطقه گیلان شناسایی شده، که این ویروس قابل انتقال به انسان است.

ویروس جدید آنفلوانزا قابل سرایت به انسان است یا هشدار جدید سازمان دامپزشکی به افرادعلیرضا اکبرشاهی مدیرکل بهداشت و پیشگیری طیور سازمان دامپزشکی در گفتگو با خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباه شیوع نوع جدید آنفلوانزا دربین پرندگان مهاجر تالاب کیاشهر گیلان اظهار کرد: با توجه به تلفات اخیر، سویه جدید ویروس H5N6 در حیات وحش منطقه گیلان شناسایی شد، که متاسفانه این ویروس قابل انتقال به انسان است.

 وی  با اشاره به اینکه این ویروس هنوز به بخش های صنعتی طیور نرسیده است، افزود: براین اساس واحدهای صنعتی برای جلوگیری از ویروس باید نکات قرنطینه ای را به شدت افزایش دهند و همچنین واحدهای روستایی، پرندگان بومی را در داخل قفس محصور کنند.

اکبرشاهی ادامه داد: به سبب انتقال این ویروس به انسان، از مردم تقاضا داریم که از نزدیک شدن به محل تردد پرندگان مهاجر مانند تالاب ها، خرید و شکار پرندگان وحشی و تماس با آنها جدا خودداری کنند.

 مدیرکل بهداشت و پیشگیری طیور سازمان دامپزشکی تصریح کرد: با توجه به آنکه مهاجرت این پرندگان احتمال انتقال بیماری را به همراه دارد، به همین خاطر با همکاری محیط زیست ورود افراد عادی به این تالاب ها ممنوع اعلام شده است.

انتهای پیام/

ورود افراد عادی به تالاب ها ممنوع اعلام شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۲۵ بهمن ۱۳۹۶
باید مرراقب باشیم
آخرین اخبار