در نشست مقامات نظامی 12 کشور دنیا در کابل چه گذشت؟

مقامات نظامی 12 کشور دنیا روز گذشته در نشستی در کابل حضور یافته و بر لزوم هماهنگی بیشتر برای مبارزه با تروریسم تاکید کردند.

در نشست مقامات نظامی 12 کشور دنیا در کابل چه گذشت؟به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مقامات نظامی 12 کشور دنیا روز گذشته در نشستی در کابل حضور یافته و بر لزوم هماهنگی بیشتر برای مبارزه با تروریسم تاکید کردند.

تامین امنیت در افغانستان و منطقه، مبارزه مشترک با تروریسم و مبارزه با مواد مخدر از محورهای اصلی این نشست بود.

روسای ستاد ارتش کشورهای پاکستان، قزاقستان، ازبکستان و افغانستان و همچنین مقامات ارشد ارشد تاجیکستان، ترکمنستان، فرمانده ناتو در افغانستان و شماری از مقام های ارشد نظامی برخی کشورها که در چارچوب ناتو در افغانستان نیرو دارند در این نشست حضور داشتند.

جنرال جان نیکلسن، فرمانده ناتو در افغانستان که این نشست را رهبری می کرد گفت: این نشست برای مقام های ارشد نظامی منطقه یک فرصت بود تا همکاری خود درباره بهبود وضعیت امنیتی منطقه به شمول افغانستان را گسترش بخشند.

جنرال محمد رادمنش، معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان نیز درباره این نشست اظهار داشت: پاکستان یک بار دیگر وعده داده است که در مبارزه با تروریسم نقش سازنده ای را بازی خواهد کرد.

به گفته وی، مبارزه با تروریسم و مواد مخدر از دیگر بحث های مهم این نشست بوده است.

جنرال قمر جاوید باجوه، رئیس ستاد ارتش پاکستان که در این نشست حضور یافته بود در بیانیه ای گفته است: پاکستان همه لانه های تروریستی در خاک خود را از بین برده است.

در بیانیه رئیس ستاد ارتش پاکستان آمده است که تروریست های باقیمانده در پاکستان از حضور پناهندگان افغان و عدم همکاری مؤثر امنیتی در امتداد خطوط مرزی استفاده می کنند که ارتش پاکستان در جریان عملیات های مختلف، این گروه ها را نیز تعقیب می کنند.

انتهای پیام/
 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.