تاکنون گزارشی از انتقال آنفولانزای فوق حاد پرندگان به انسان نداشته ایم

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان سویه‌های مختلفی دارد، گفت: سویه‌ای که در استان دیده شده به انسان منتقل نمی‌شود.

تاکنون گزارشی از انتقال آنفولانزای فوق حاد پرندگان به انسان نداشته ایمبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  نادر پرور مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: در برخی نقاط دنیا از واکسن پیشگیرانه برای آنفولانزای فوق حاد پرندگان مورد استفاده قرار می گیرد اما ما هنوز از این روش استفاده نکرده و باید آن را مورد بررسی قرار دهیم هم اکنون اقدامات کنترلی در حال انجام است و استمرار دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه  بیان کرد: همچنین تاکنون طیور صنعتی ما نیز با این بیماری درگیر نشده و اغلب طیور تلف شده مربوط به روستاها و از طیور محلی است موج جدید این بیماری از آخر شهریور در کشور مشاهده شد و ما مستمر برنامه های پایش را از اول سال به صورت فعال و غیر فعال انجام دادیم و در پایش فعال اکیپ های ما نیز روستا به روستا، دامداری به دامداری  می روند و بازدید می کنند.

وی افزود: پس از تایید بیماری در کانون های تایید شده، با همکاری مردم اقدامات کنترلی انجام و طیور مشکوک به بیماری را از مردم خریداری و معدوم کردیم و اکنون بیماری نیز تحت کنترل است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه در خصوص راه های تشخیص آن گفت: این بیماری ممکن است با بیماری هایی چون برونشیت اشتباه گرفته شود و تنها راه تشخیص آن آزمایشگاه است.

وی ادامه داد:شروع ناگهانی تلفات با روند افزایشی، انتشار ناگهانی بیماری، کاهش شدید مصرف دان، بیحالی شدید، افت ناگهانی و شدید تولید تخم مرغ روزانه، علائم تنفسی حاد و سیاه شدن و خونریزی تاج، ریش و ساق پا را از علائم بیماری در طیور و پرندگان است.

انتهای پیام/ز


تاکنون طیور صنعتی با  بیماری  آنفولانزای مرغی درگیر نشده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار