توصيه های بهداشتی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کرمان در هنگام وقوع پدیده گرد و غبار

مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کرمان در هنگام وقوع پدیده گرد و غبار رعایت برخی نکات را توصیه کرده است.

توصيه های بهداشتی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کرمان در هنگام وقوع پدیده گرد و غباربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کرمان در هنگام وقوع پدیده گرد و غبار رعایت برخی نکات را توصیه کرده است.

 1-افراد بويژه بيماران، سالمندان، كودكان و مادران باردار حتي الامكان در زمان وقوع پديده گرد و غبار از منزل خارج نشوند.

2-بيماران و افراد آسيب پذير و همچنين افرادي كه بدليل اشتغال به اموري كه نيازمند به حضور مستمر در فضاهاي باز مي باشد، در زمان خروج از منزل از ماسك های فنجانی استفاده نمايند.

3-در زمان حضور درهواي آزاد و خارج از منزل از دويدن و فعاليت هايي كه منجر به افزايش تعداد تنفس فرد مي شود خودداري گردد.

4-بيماران مبتلا به آسم و افرادي كه به دليل گرد و غبار دچار تنگي نفس، سرفه هاي مكرر و درد قفسه سينه مي گردند، در صورت تداوم علائم به پزشك مراجعه نمايند و برنامه درماني خود را ادامه دهند.

5-در چنین شرایطی، سعی کنید مصرف شیر و سایر لبنیات را افزایش دهید.

6-بيماران و افراد آسيب پذير( سالمندان، نوزادان، كودكان و ماردان باردار) از تحرک و فعالیت زیاد در منزل نیز بپرهیزند و درب و پنجره ها را بسته نگه دارند.

7-توصیه می گردد در زمان ایجاد گرد و غبار از مایعات، میوه ها و سبزیجات با هدف افزایش سرعت و میزان دفع سموم بیشتر استفاده گردد.

8- شستشوی دست ها و استحمام می تواند به زدودن ذرات گرد و غبار از سطح بدن و جلوگیری از انتقال آن هابه مجاری تنفسی و گوارشی کمک نماید.

9- از فعالیت های منجر به افزایش آلودگی هوا همچون روشن نمودن آتش، تردد خودروها و در معابر و ...حتی المقدور خودداری شود.

10-بدلیل کاهش دید افقی و احتمال وقوع تصادفات و حوادث ترافیکی حتی الامکان از رانندگی و انجام اموری که نیازمند برخورداری از دقت و دید کافی می باشد خودداری گردد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار