بطحایی در حاشیه جلسه هیئت دولت:

ماهیت پیک نوروزی تغییر می‌کند

وزیر آموزش و پرورش گفت: ماهیت پیک نوروزی تغییر می‌کند و پس از بررسی بودجه هم تعطیلات زمستانه مدارس در خانه ملت پیگیری می‌شود.

دانش آموزان در تعطیلات عید تکلیف نوروزی ندارندبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره کسری بودجه وزارتخانه متبوعش اظهار کرد: سرانه مدارس و کسری‌هایی که در حوزه آموزش و پرورش وجود دارد از محل یک درصد تأمین و جبران می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت طرح تعطیلی زمستانه مدارس، گفت: متغیرهای زیادی در این باره تأثیر گذار هستند اما ما به عنوان آموزش و پرورش و از نظر تربیتی معتقدیم تعطیلات میان سال بیش از دو هفته به صلاح نیست اما مزایایی هم دارد. به همین دلیل منتظریم تا مجلس از بحث بودجه فارغ شود و جلسات‌مان را با کمیسیون‌های تخصصی ادامه دهیم.

بطحایی همچنین درباره حذف پیک نوروزی دانش آ‌موزان در ایام تعطیلات سال جدید بیان کرد: آموزش و پرورش مصمم است آنچه محیط شاد مدرسه را برای دانش آموزان تلخ می‌کند به شرط آن که به بحث آموزش و تربیت آنها لطمه‌ای وارد نکند حذف ‌کند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: حذف آزمون‌ها و کتب آموزشی در دوره ابتدایی از جمله مسائلی بود که پیش از این مطرح شده در واقع پیک نوروزی هم گاهی از روی دلسوزی از سوی مدارس در قالب حجم سنگینی از تکالیف به دانش آموزان داده می‌شود لذا آنها با فرا رسیدن تعطیلات نوروزی تکالیف این ایام برایشان یادآوری می‌شود.

وی تصریح کرد: گاهی والدین به جای دانش آموزان تکلیف پیک‌های نوروزی آنها را انجام می‌دهند همچنین در برخی موارد این اتفاق برای بنده نیز رخ داده است.

بطحایی اظهار کرد: در نوروز پیش رو تکلیف نوروزی به معنایی که پیش از این بود، وجود ندارد اما طرح‌هایی از جمله داستان گویی، خاطره‌گویی، بیان آن چه دانش آموزان در ایام می‌بینند و می‌نویسند به عنوان تکالیف قلمداد می‌شود به عبارتی دیگر ماهیت تکلیف با آنچه در قبل وجود داشت متفاوت است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار دولت ، بطحایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار