الأخبار لبنان گزارش داد:

بحرین؛ هفتمین سال خیزش یک ملت برای رسیدن به حقوق اولیه خود

بحرینی‌ها امروز هفتمین سالگرد قیام خود علیه ظلم و استکبار را گرامی داشتند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی روزنامه الأخبار لبنان در گزارشی به مناسبت هفتمین سالگرد خیزش مردم بحرین در چهاردهم فوریه، به بررسی ادامه اعتراضات در این کشور با وجود اختناق و سرکوب پرداخت.

این روزنامه در گزارش خود نوشت: بحرینی‌ها این روزها هفتمین سالگرد آغاز خیزش مردمی علیه حکومتشان را گرامی می‌دارند؛ خیزشی که مقامات این کشور گمان می‌کردند قادر خواهند بود از طریق سرکوب و ایجاد وحشت و با حمایت عربستان آن را خاموش کنند؛ اما گذشت روزها خلاف عقیده پادشاه این کشور و اطرافیانش را ثابت کرد. گذشت زمان ثابت کرد هر قدر که اختیارات امنیتی افزایش می یابد، پافشاری ملت بر ایجاد تغییر بیشتر می شود.

بحرین؛ هفتمین سال خیزش یک ملت برای رسیدن به حقوق اولیه خود

تصویر تشییع یکی از قربانیان اعتراضات مردمی سال 2011 در بحرین

روزنامه الاخبار در ادامه با انتشار تصویری از تشییع یکی از قربانیان اعتراضات مردمی سال 2011 بحرین نوشت: پس از گذشت هفت سال از آغاز این انتفاضه در چهاردهم فوریه در بحرین، برخی تصور می کردند نوار این فیلم در همان صحنه پوشیده از دود فراوانی که بر اثر آتش سوزی چادر اعتصاب کنندگان در میدان لؤلؤ، مرکز اعتراضات مردمی در قلب منامه، پایتخت بحرین بوجود آمده بود، متوقف شده است. برخی دیگر تصور می کردند مردم برای اجرای فرامین وزیر خارجه سابق عربستان، سعود الفیصل که بر ورود نیروهای کشورش به بحرین اصرار می ورزید تا بزرگترین موج اعتراضات مسالمت آمیز را در دوره تاریخ معاصر این کشور سرکوب نماید، به خانه هایشان بازگشته اند. اما واقعیت آن است که این تصویر و هزاران تصویر دیگر در حافظه بحرینی ها نقش بسته است تا نقطه آغازی را بسوی مسیرهای مختلف و اقدامات ابتکاری منحصر به فرد باز کند. [واقعیت آن است که] نوار این فیلم تنها نزد رژیم حاکم بحرین متوقف شده است؛ رژیمی که از روی عمد تمامی درهای مذاکره با مخالفان را با بازداشت رهبر بزرگترین جمعیت سیاسی این کشور (شیخ علی سلمان، دبیرجمعیت الوفاق) از یکسو بسته و از سوی دیگر دولتش در ارتباط با درخواست سازمان های حقوق بشری بین المللی و درخواست های شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در خصوص بهبود اوضاع حقوق بشری بحرین و توقف سرکوب مخالفان ناشنواست.

بحرین؛ هفتمین سال خیزش یک ملت برای رسیدن به حقوق اولیه خود

در ادامه این گزارش آمده است: پاسخ عملی مقامات بحرین به این درخواست ها تنها ادامه سرکوب معترضانی بوده است که خواهان گذار بسوی دموکراسی هستند. سال 2017 اما نمود بیشتری از سیاست های رژیم حاکم را به نمایش گذاشت و شاخص قوی تری از برخورد خشن با این بحران سیاسی در حال وخامت بود. این اقدامات همراه بود با وخامت اقتصادی ادامه‌دار و افزایش بدهی که این کشور کوچک حاشیه خلیج فارس شاهد آن بود. این افزایش بدهی نتیجه هزینه زیادی است که به منظور افزایش اختیارات امنیتی بوجود آمده و در معاملات تسلیحاتی نظامی و امنیتی که بیش از نیمی از بودجه این کشور را مصرف می کردد، تجلی یافت.

روزنامه الاخبار در ادامه به نقل از ضیاء البحرانی، یکی از رهبران «ائتلاف جوانان 14 فوریه» نوشت: فعالیت نیروهای انقلابی امسال با شعار «باقون» (ما در صحنه هستیم) انجام می شود. این شعار به مانند پیام مقاومت و پایداری بر مواضع و اهدافی است که مردم عملا آن را در هفت سال گذشته در میادین و خیابان‌ها به تصویر کشیدند.

این عضو ائتلاف جوانان 14 فوریه همچنین انجام هرگونه سازش با حکومت دیکتاتوری بحرین را که سبب مصادره شدن حق ملت در رسیدن به سرنوشت سیاسی خود شود را مردود اعلام کرد.

انتهای پیام/

 

هفتمین سالگرد انقلاب 14 فوریه مردم بحرین

 

 

برچسب ها: بحرین ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۲۵ بهمن ۱۳۹۶
اونا که تو ناز و نعمتن دیگه خیزش برای چی
آخرین اخبار