فرماندار اسدآباد خبر داد

جذب 45 درصد از بیکاران اسدآباد در بازار کار

فرماندار اسدآباد گفت: 45 درصد از بیکاران این شهرستان تاکنون جذب بازار کار شده اند و آمار این تعداد اشتغال ایجاد شده در سامانه رصد به ثبت رسیده است.

جذب 45 درصد از بیکاران اسدآباد در بازار کاربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حسین افشاری فرماندار اسدآباد در کارگروه اشتغال شهرستان اسدآباد اظهار کرد: مرکز آمار برای این شهرستان 3 هزار و 900 نفر بیکار برآورد کرده و بر اساس اعلام خوداظهاری مردم شهرستان در سرشماری نفوس و مسکن، 4 هزار و 700 بیکار در شهرستان وجود دارد.

وی تصریح کرد: در سال گذشته برای 850 نفر و در سال جاری برای یک هزار و 510 نفر اشتغال پایدار ایجاد شده است.

فرماندار اسدآباد میزان تعهد ابلاغی امسال اشتغال این شهرستان را یک هزار و 723 نفر برشمرد و افزود: بر اساس تاکید استاندار همدان تا پایان سال باید سهمیه ابلاغی استان و شهرستان‌ها محقق شود.

وی عنوان کرد : از یک هزار و 510 اشتغال ایجاد شده شهرستان که در سامانه رسمی رصد به ثبت رسیده از ابتدای سال تاکنون 914 نفر مرد و مابقی را زنان تشکیل داده و از این تعداد اشتغال فراهم شده 345 نفر در بخش صنعت، 425 نفر کشاورزی و مابقی در بخش خدمات و سایر بوده‌اند.

افشاری در ادامه با اشاره به اینکه در سال جاری در این شهرستان 409 نفر بیمه اجباری تامین اجتماعی شده‌اند، گفت: تاکنون 45 درصد از بیکاران این شهرستان جذب بازار کار شده‌اند اما هنوز بیکاران تحصیل کرده جویای کار همچنان برای اشتغال باقی هستند.

وی با تاکید بر ارتقا توانمندی و خودباوری در بین جوانان در راستای کار آفرینی، تصریح کرد: توقع پشت میزنشینی با ترویج کارآفرینی و ایجاد شغل پایدار در بازار کار باید کاهش یابد.

فرماندار اسدآباد ایجاد شغل پایدار را یکی از مهمترین اولویت‌های مسئولین شهرستان دانست و گفت: میزان سهمیه مشاغل خانگی این شهرستان در سال جاری یک میلیارد و 680 میلیون تومان بوده که تاکنون از این میزان اعتبار، یک میلیارد و 380 میلیون تومان تخصیص یافته است.

انتهای پیام/د.ا

 45 درصد از بیکاران شهرستان اسدآباد شاغل شده اند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.